Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Mijn vraag
Ik ga binnenkort starten met vanuit huis werken aan een nieuwe opdracht en wil dit doen met een dual-monitor setup ipv op de laptop zelf. Op welke wijze kan ik ervoor zorgen dat mijn dual monitors straks makkelijk kunnen schakelen tussen mijn laptop en mijn desktop-pc die ik prive gebruik? Hierbij wil ik het scherm niet dupliceren, maar wil ik het scherm op zowel laptop als desktop-pc kunnen extenden.
Dus desktop-pc extenden naar beide monitors en als switch laptop extenden naar beide monitors, overschakelen tussen beide.
Heb ik hiervoor een docking station nodig of hoe kan dit het simpelst?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop-pc met 1 videokaart, ik heb 2 uitgangen (VGA en DVI).
Laptop met een DVI en HDMI poort.
HDMI-splitter, maar weet niet zeker of ik daar iets aan heb.
Heb daarnaast al een VGA to HDMI kabel die ik gebruik, DVI to HDMI zal ik even moeten zoeken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb nog niets geprobeerd, moet nog de monitor en docking station, kabels etc. aanschaffen.
Vraag me alleen af hoe ik de set-up kan opbouwen zodat ik makkelijk kan schakelen zonder kabels te verwisselen etc.

[ Voor 10% gewijzigd door bt4ever op 10-11-2020 13:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

Hier zijn grofweg twee mogelijkheden voor: monitoren met meerdere video-ingangen, of een KVM-switch met meerdere uitgangen. De laatste bestaat vast, maar zal ook flink aan de prijs zijn. Het is wel het meest gebruiksvriendelijk: één druk op de knop, en je bent over, inclusief toetsenbord en muis.

De eerstgenoemde optie is veel goedkoper omdat het geen extra hardware vraagt, mits je monitoren hebt met ieder twee ingangen. Vanaf het middensegment is het niet ongebruikelijk dat monitoren meerdere inputs hebben, controleer dat in de specificaties. Als slechts één van de twee PC's aan staat, zullen de monitoren automatisch dat signaal weergeven. Staan ze beiden aan, dan zul je per monitor in het OSD moeten overschakelen. Dat is verre van gebruiksvriendelijk, maar wel beter dan kabels omwisselen. Ander nadeel is dat toetsenbord en muis niet mee overschakelen, maar dat is op te lossen met een USB-switch.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Snap het. Toetsenbord en muis is geen probleem, ik gebruik deze separaat ook.
Zou het niet mogelijk zijn om 2 hdmi switches te gebruiken, 1 voor ieder scherm apart? Ik heb al 1 switch en een tweede kost 30 euro.