Laptop voor met name encoden van X265

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:49
Omdat we op het werk een regeling hebben om met brutoloon en overuren diverse spullen te kopen en ik al een tijdje werk op mijn werklaptop, zit ik te denken om een prive laptop aan te schaffen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben momenteel veel bezig met het encoden van videomateriaal naar X265 formaat. Dit doe ik nu met een I5 8250U. Met SD materiaal wil dat nog redelijk, maar wanneer ik 1080P materiaal omzet dan gaat dit met mijn profiel in Handbrake met ongeveer 6FPS

Verder doe ik veel SAAS dingen, maar dat is niet echt CPU of GPU intensief. Heel af en toe speel ik een spelletje maar dat zijn oudere spellen (Half-Life 2 bijv). Misschien dat ik in de toekomst eens wat nieuwers ga spelen :)
Omdat ik voor de toekomst een extra scherm wil aansluiten via USB-C zou het mooi zijn als de laptop dat ondersteund.

Wat is je budget?
700-750 euro is wel echt het maximum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Is niet echt van belang, het grootste gedeelte van de tijd zal hij op een vaste plek staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb veel Lenovo en Asus laptops geadviseerd aan vrienden en kennissen, maar nu wordt het tijd voor een eigen laptop voor mezelf. Vanuit mijn werk werk ik met Dell en daar heb ik vrijwel nooit grote problemen mee gehad (kleine honderd in beheer gehad).

De pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ002BMH) lijkt me wel wat, maar is slecht leverbaar. De aanschaf loopt viia Paradigit en als ik dan nu kijk wat ze op voorraad hebben met een Ryzen 5 4500U is dat maar 1 laptop: pricewatch: MSI Modern 14 B4MW-045NL deze is 14 inch en ik denk dat dat et te klein voor mij is.

15.6 inch is prima.