MKVToolnix schrijft zeer traag naar de Synology NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Heb een aantal mkv's gedownload (1080p, x265) en daar zitten in een aparte map de subtitles bij (.srt). Die wil ik graag met MKVToolnix erin muxen (is dat het goede woord)?

Nu loop ik tegen een erg vreemd probleem aan. Als ik het muxen doe met als doelmap een gemounte folder op de NAS, gaat het tergend langzaam. Zeg maar 8 minuten over een bestand van 2 GB. Als de doelmap lokaal is op de ssd, gaat het heel erg snel, 18 seconden. Ik dacht dus dat er iets was met de netwerkverbinding naar mijn NAS, maar als ik gewoon via Windows als test een bestand kopieer, gaat dit ook gewoon met 40-50 MB/sec, dus dat is prima.

Ik ben even kwijt in welke richting ik het nu moet zoeken, want de infrastructuur lijkt in orde. MKVToolnix vindt het blijkbaar niet leuk om op een netwerkschijf op te slaan of zo?

Synology DS413 met de laatste versie (en 4x 4TB WD Reds, geen SMART errors)
MKVToolnix v51
Windows 10 Pro x64
MSI MAG B550 Tomahawk met de laatste drivers voor de NIC's.

Iemand een idee waar mogelijk een oorzaak kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Gebruik ffmpeg dat is in ieder geval veel sneller
Stel je hebt een Vid.mkv en een Vid.srt en je wilt ze muxen naar een New.mkv
Dat doe je met het volgende commando:
ffmpeg -i Vid.mkv -i Vid.srt -map 1:s -c copy -metadata:s:s:0 language=dut -map 0:v -c copy -map 0:a -c copy New.mkv
Uitleg:
Je hebt twee inputs te weten:
stream 0: zijnde Vid.mkv
stream 1: zijnde Vid.srt

input Stream 1: is een subtitle en die kopieer je naar de outfile (-map 1:s -c copy) en geeft als metadata mee dat het een Nederlandse subtitle is ( -metadata:s:s:0 language=dut )
Van input stream 0 kopieer je de audio (-map 0:a -c copy) en de video (-map 0:v -c copy) naar de output

[ Voor 41% gewijzigd door Ben(V) op 10-11-2020 12:11 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Saekerhett schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:44:
... gaat dit ook gewoon met 40-50 MB/sec, dus dat is prima...
Nee, dat is niet prima. Om 2GB te downen ben je dan al 40-50 seconden kwijt. En dan moet je 'm ook nog weer uploaden; nog eens 40-50 seconden

Waar het verder mis gaat is dat de werk directory ook op de NAS is. Dus allerlei .temp bestanden gaan ook nog eens heen en weer over het netwerk. Vanwege de SMB overhead duurt dat onevenredig lang

Je zou nog naar die werk directory kunnen kijken; als het programma dat ondersteunt, kun je die naar de lokale schijf verplaatsen. Maar dan nog kom je niet onder de twee minuten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:02:
[...]

Nee, dat is niet prima. Om 2GB te downen ben je dan al 40-50 seconden kwijt. En dan moet je 'm ook nog weer uploaden; nog eens 40-50 seconden

Waar het verder mis gaat is dat de werk directory ook op de NAS is. Dus allerlei .temp bestanden gaan ook nog eens heen en weer over het netwerk. Vanwege de SMB overhead duurt dat onevenredig lang

Je zou nog naar die werk directory kunnen kijken; als het programma dat ondersteunt, kun je die naar de lokale schijf verplaatsen. Maar dan nog kom je niet onder de twee minuten
Waarom moet het heen en weer geschreven worden? De bronmap is lokaal op de ssd. De doelmap is dus een gemounte map op de NAS. Of begrijp ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Gebruik gewoon ffmpeg.
MKVToolnix is gemaakt om lokaal op een Windows PC te gebruiken en geeft veel overhead.
Die schrijft de helezooi eerst in een tmp bestand weg en daarna pas naar de doelmap.

ffmpeg is veel efficienter.

[ Voor 26% gewijzigd door Ben(V) op 10-11-2020 14:09 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Ben(V) schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:43:
Gebruik gewoon ffmpeg.
MKVToolnix is gemaakt om lokaal op een Windows PC te gebruiken en geeft veel overhead.
Die schrijft de helezooi eerst in een tmp bestand lokaal weg en daarna pas naar de doelmap.

ffmpeg is veel efficienter.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Bedankt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Update: heb me verdiept in het maken van een batch file voor MKVToolnix en hierbij loopt het zoals verwacht. Het loopt nu achter elkaar door en het is een stuk sneller :)
Pagina: 1