Hallo allemaal, ik wil mijn eerste game PC gaan samenstellen. Ik speel voornamelijk FPS games, soms een MOBA. Daarnaast gebruik ik de PC ook dagelijks voor mijn werk (kantoorbaan).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
FPS games, MOBA games, jRPG's en voor de rest 7 uur per dag werken (lage belasting, beetje Word en outlook)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1750 euro is mijn max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gok zelf aan een 750W PSU wel genoeg te hebben, ik twijfel zelf alleen over de GPU. Wordt het een GTX3070 zoals in mijn voorbeeld build? Of wordt het toch een AMD RX 6800 (XT)?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat niet uit naar een specifiek merk, als alles maar goed samenwerkt. Ik heb nu een scherm met free sync van AMD, dus een compatible product daarbij heeft dan wel de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen fan van al het flashy RGB Rainbow builds die ik veelal zie. Ik vind bijvoorbeeld de stijl van de hieronder genoemde case in mijn build heel mooi (donkergoud/bruin).
Ga je overklokken?
Niet perse. Maar als het kan voor een toekomst bestendige PC, waarom niet?
Wat verwacht je van ons?
Ik will voornamelijk weten of de build die ik hieronder aangeef voldoende is om op een hoge kwaliteit te gamen op een ultrawide 1440p monitor.
Daarnaast ben ik benieuwd; Zijn er goedkopere alternatieven die hetzelfde presteren?
tot slot;
Ik mis denk ik wat ventilatoren in deze build. Kan iemand hier wat op aanraden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
FPS games, MOBA games, jRPG's en voor de rest 7 uur per dag werken (lage belasting, beetje Word en outlook)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1750 euro is mijn max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Toetsenborden | Razer Windows | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Razer Abyssus Essential Gaming Mouse | € 37,97 | € 37,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 436,97 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gok zelf aan een 750W PSU wel genoeg te hebben, ik twijfel zelf alleen over de GPU. Wordt het een GTX3070 zoals in mijn voorbeeld build? Of wordt het toch een AMD RX 6800 (XT)?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat niet uit naar een specifiek merk, als alles maar goed samenwerkt. Ik heb nu een scherm met free sync van AMD, dus een compatible product daarbij heeft dan wel de voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen fan van al het flashy RGB Rainbow builds die ik veelal zie. Ik vind bijvoorbeeld de stijl van de hieronder genoemde case in mijn build heel mooi (donkergoud/bruin).
Ga je overklokken?
Niet perse. Maar als het kan voor een toekomst bestendige PC, waarom niet?
Wat verwacht je van ons?
Ik will voornamelijk weten of de build die ik hieronder aangeef voldoende is om op een hoge kwaliteit te gamen op een ultrawide 1440p monitor.
Daarnaast ben ik benieuwd; Zijn er goedkopere alternatieven die hetzelfde presteren?
tot slot;
Ik mis denk ik wat ventilatoren in deze build. Kan iemand hier wat op aanraden?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 315,- | € 315,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 181,05 | € 181,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G | € 684,- | € 684,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 132,27 | € 132,27 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | XPG Gammix S11 Pro 1TB | € 131,10 | € 131,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.629,27 | ||
[ Voor 68% gewijzigd door shadowkid053 op 10-11-2020 11:29 . Reden: Werken met wenslijst en inventaris was nieuw voor mij. ]