Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil een 1440p gaming pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11 00:43
Hallo allemaal, ik wil mijn eerste game PC gaan samenstellen. Ik speel voornamelijk FPS games, soms een MOBA. Daarnaast gebruik ik de PC ook dagelijks voor mijn werk (kantoorbaan).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
FPS games, MOBA games, jRPG's en voor de rest 7 uur per dag werken (lage belasting, beetje Word en outlook)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1750 euro is mijn max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenXiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart€ 399,-€ 399,-
1ToetsenbordenRazer Windows€ 0,-€ 0,-
1MuizenRazer Abyssus Essential Gaming Mouse€ 37,97€ 37,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,97

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gok zelf aan een 750W PSU wel genoeg te hebben, ik twijfel zelf alleen over de GPU. Wordt het een GTX3070 zoals in mijn voorbeeld build? Of wordt het toch een AMD RX 6800 (XT)?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat niet uit naar een specifiek merk, als alles maar goed samenwerkt. Ik heb nu een scherm met free sync van AMD, dus een compatible product daarbij heeft dan wel de voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben geen fan van al het flashy RGB Rainbow builds die ik veelal zie. Ik vind bijvoorbeeld de stijl van de hieronder genoemde case in mijn build heel mooi (donkergoud/bruin).

Ga je overklokken?
Niet perse. Maar als het kan voor een toekomst bestendige PC, waarom niet?

Wat verwacht je van ons?
Ik will voornamelijk weten of de build die ik hieronder aangeef voldoende is om op een hoge kwaliteit te gamen op een ultrawide 1440p monitor.

Daarnaast ben ik benieuwd; Zijn er goedkopere alternatieven die hetzelfde presteren?

tot slot;
Ik mis denk ik wat ventilatoren in deze build. Kan iemand hier wat op aanraden?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 315,-€ 315,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 181,05€ 181,05
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master 8G€ 684,-€ 684,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 95,95€ 95,95
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 132,27€ 132,27
1VoedingenCooler Master MWE Gold 750 Full Modular€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesXPG Gammix S11 Pro 1TB€ 131,10€ 131,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.629,27

[ Voor 68% gewijzigd door shadowkid053 op 10-11-2020 11:29 . Reden: Werken met wenslijst en inventaris was nieuw voor mij. ]

Beste antwoord (via shadowkid053 op 11-11-2020 01:10)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
er zijn hier wel wat optimalisaties te maken:
- corsair RAM gaat niet altijd lekker samen met Ryzen (heeft te maken met de wisselende chips op hun RAM-sticks). over het algemeen wordt G.skill of Crucial geadviseerd. aangezien je nu stickjes met RGB hebt geconfigureerd zou je die kunnen vervangen door:
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR
of
pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K16G32C16U4BL
als je de RGB toch niet hoeft, dan kun je goedkoper uit met:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK

voor de SSD kun je goedkoper af met deze:
pricewatch: Kingston A2000 1TB
het verschil in theoretische snelheid merk je bij regulier thuis/werk/game-gebruik niet.

qua voeding kun jebeter gaan voor deze:
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt
recent erg populair hier op het forum, en de voeding is het laatste onderdeel waar je op wilt besparen. beter iets meer uitgeven voor kwaliteit.

die case wordt geleverd met 3 fans, die zou je als 2x intake vooraan en 1x outtake achteraan kunnen monteren en dan ben je een heel eind. mocht je echt de max uit de airflow willen halen dan kun je fans toevoegen naar smaak.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
3700x -> 5600x
X570 -> B550
CM 750 -> iON 560W of RM650 of GX-650
XPG -> Kingston A2000 1TB

Acties:
  • Beste antwoord

• Kamato
  • Niet online
er zijn hier wel wat optimalisaties te maken:
- corsair RAM gaat niet altijd lekker samen met Ryzen (heeft te maken met de wisselende chips op hun RAM-sticks). over het algemeen wordt G.skill of Crucial geadviseerd. aangezien je nu stickjes met RGB hebt geconfigureerd zou je die kunnen vervangen door:
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR
of
pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K16G32C16U4BL
als je de RGB toch niet hoeft, dan kun je goedkoper uit met:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK

voor de SSD kun je goedkoper af met deze:
pricewatch: Kingston A2000 1TB
het verschil in theoretische snelheid merk je bij regulier thuis/werk/game-gebruik niet.

qua voeding kun jebeter gaan voor deze:
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt
recent erg populair hier op het forum, en de voeding is het laatste onderdeel waar je op wilt besparen. beter iets meer uitgeven voor kwaliteit.

die case wordt geleverd met 3 fans, die zou je als 2x intake vooraan en 1x outtake achteraan kunnen monteren en dan ben je een heel eind. mocht je echt de max uit de airflow willen halen dan kun je fans toevoegen naar smaak.

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11 00:43
Top, heel erg bedankt beiden! Hier kan ik wat mee. Het kan dus toch goedkoper.
@Kamato
Ik heb gekozen voor de RGB hier omdat ik in de veronderstelling was dat ik ook 1 kleur kon selecteren (passend bij de kast zelf).

• Kamato
  • Niet online
@shadowkid053 je kan als het goed is inderdaad 1 kleur kiezen voor de RAM-RGB (meestal via de RGB-software van je moederbord), dus dat zou moeten matchen.
die 'oranje' kleur van de case is trouwens ook gewoon RGB en kun je dus op iedere andere kleur instellen. op promo-foto's van be quiet! staat het altijd oranje omdat de kleurstelling van hun merk oranje-zwart is, maar daar zit je dus niet aan vast.
(het omgekeerde is vaak ook waar voor andere cases met RGB: als op de foto een willekeurige kleur verlichting staat kun je die ook instellen op oranje/brons)

[ Voor 4% gewijzigd door Kamato op 10-11-2020 12:31 ]