15" laptop voor wiskunde studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loen1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:11
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van voornemens om een (deeltijd) Mathematics studie te gaan volgen aan de OU England. Daar zal de laptop voornamelijk voor worden gebruikt. Programma's zijn naast de gebruikelijke office taken: Matlab, Python en SPSS. Omdat ik me misschien ook wil verdiepen in deep learning wil ik ook graag een aparte grafische kaart. Dat is overigens een sterk verlangen maar geen harde eis (zoalng de geintegreerde chip goed is).
Mijn vriendin zal de laptop ook (af en toe) gebruiken voor werk en daarom moet de laptop een zakelijke uitstraling hebben (geen game laptops!). Vanwege distance learning is een webcam een vereiste en vanwege de studie een aparte numpad een wens.

Wat is je budget?
Ik wil er max E1250,- aan uitgeven

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal er voornamelijk thuis mee werken en daarom ga ik ook voor een 15 inch ipv de 14 inch, maar wel een compacte/lichte 15 inch omdat mijn vriendin er wel mee gaat sjouwen (af en toe). Ook hecht ik waarde aan een goede batterij/schem en ik vind veel fan lawaai vervelend. Daarom neig ik naar AMD processors omdat deze minder warm worden. Dat beperkt echter het aanbod, dus als fan noise (makkelijk)met undervolting opgelost kan worden vind ik het ook best.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb via mijn werk goede ervaringen met Lenovo, maar heb geen harde eis zolang de bouwkwaliteit goed is.De laptop moet een jaar of 6 meegaan, vandaar dat ik liever een laptop heb die nu een overkill lijkt.

Wat heb ik zelf gevonden
- Een 2e hands Dell XPS 15 zou mogelijk zijn, maar heb liever een nieuwe laptop
- De lenovo Yoga slim 7 15" die bij coolblue toe koop staat. Van deze laatste twijfel ik echter over specs die beschreven staat want ik kan op de lenovo site zo'n laptop niet vinden.

Zijn er nog andere goede alternatieven en wat is jullie mening over de Lenovo Slim bij coolblue?

[ Voor 11% gewijzigd door loen1 op 10-11-2020 13:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loen1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:11
bumpje, niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Heb je je wensen al eens door de pricewatch gehaald? Kijk hier eens, maakt de shortlist euh shorter! :+

Ik heb de Ryzen 7 als baseline genomen omdat Mathlab echt demanding is zodra je de diepte in gaat. Mijn referentie is modelvorming in mijn studie elektrotechniek Embedded systems Engineering.

[ Voor 82% gewijzigd door jgj82 op 14-11-2020 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02:24
V&A aangeboden: Dell Latitude 5590 / Core i5-8350U / 16GB / 512GB / Nvidia Ge...

Voldoet lijkt mij, dedicated graphics en oerdegelijk gebouwd.

Latitudes zijn in mijn ervaring ook erg stil. Ik heb er echter nooit een gehad met dedicated graphics.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackxl op 14-11-2020 01:01 ]