mijn pc als wekker ? wat heb ik daarvor nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:46
aangezien mijn pc toch dag en nacht draait vraag ik me af of ik hem niet als wekker kan gebruiken ?
zijn daar proggie's voor liefst 4 free
want wakker worden van TUUT TUUT TUUT en dan KABLAM weer wekker tegen de muur en natuurlijk kapot
a. wordt ik niet wakker van
b. moet ik WEER een nieuwe wekker kopen
c. beginnen de buren zich af te vragen waneer mijn candid camera gat klaar is

en aangezien 200 watt speakers je
a. niet zo gauw kapot gooit
b. meer herrie kunnen maken als een radio wekker
c. je daar je eigen muziek onder kunt zetten ( had ik gehoopt dan )

in iedergeval thnx voor de komende reply's

hmm ik zal ze toch eens gaan nalezen voor dat ik op submit douw want dit werkt niet zo
jaja ik word ook al een dagje ouder hoor :)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11414

Kijk hier eens http://www.winfiles.com/apps/98/clock.html zit vast wel wat tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Of je laat windows standaard om 7:00 Winamp opstarten, welke vervolgens een gezellig deuntje opzet.

PS: laat je je versterker dan ook de hele nacht aan staan?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Lonert lag op WAN ff naast z'n pc te slapen en had in de taakplanner ingesteld dat RATM (via winamp) 'm wakker zou maken op een bepaalde tijd.
Het werkte geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen
  • Laatst online: 19-05 13:22
Kan gewoon via Windows task manager! :) Heb ik laatst ook gedaan, ik moest om 7 uur op. Dus versterker aan laten staan, en poeter geprogrammeerd. Tjakka! Me zat rechtop in z'n bed bij de eerst geluiden van My own summer v/d Deftones! :) Werkt perfect.

Alleen je stereo de hele nacht aan laten staan is wat minder. PC maakt niet uit, staat hier toch altijd aan. Je kan mischien een tijdklok gebruiken om je versterker om 5 voor 7 automatisch aan te laten gaan. Moet werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Ja methode had ik al genoemd :P

Versterker staat hier trouwens altijd aan (Quad33), pc 's nachts uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

maar eh, wat als je nu je pc tegen de muur gooit? das een stuk duurder dan een wekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heheheh 's morgens afspraak met je vriendin... is windhoos 's nachts weer eens vastgelopen....... >:)
Nee doe mij maar een wekker, die heeft iig last van BSOD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12

Hier gebruik ik geen wekker met geluid. Dat kmot omdat ik zonder hoorhangers bijna doof ben.

Twee keuzes: enorm kabaal of een andere alternatief.....

.... een trilwekker.

De trilwekker werkt altijd. Het maakt mij altijd wakker, hoe moe ik ook ben. De trilmotor wordt gewoon onder de kussens gelegd en als het tijd is trilt ie heftig.

Gegarandeerd wakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
haha thnx mensen ik zal eens kijken
enne mijn pc smijt je niet zo gauw weg
bigtower en veel te veel kabels aan de achterkant en ja ik laat mijn versterker gewoon aan staan hoor kost mij toch niks
alleen s'pap veel stroom :)
maar dan had ie mij maar niet moeten maken en dat heft ie wel gedaan
dus moet ie niet zeuren :)
als ik mijn keuze heb gemaakt laat ik het jullie allemaal weten

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opvolger
  • Laatst online: 11-02 15:01

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

ikke ben een weekje in assen geweest en per ongelijk mijn wekker vergeten doen ff een tijdschakelaar uit de lampen doos beneden gehaalt.

ff in opstarten een link naar winamp "C:\Program Files\Winamp\Winamp.exe" "c:\windows\desktop\mp3\freakon.mp3" leggen en versterker en computer ff in een tafelcontact stoppen en daar staat me wekker om 8 sprinkt mijn systeem aan en draait gelijk een mp3 :)

Werk echt goed!

By ikke geschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Wat is er dan mis mee om de hele nacht je versterker te laten aanstaan?
Versterker staat 24/7 aan, net als de rest van de poeterspullen trouwens.
MP3'tje draaien werkt goed (The Verve - Bitter sweet symphony).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Hastur
  • Laatst online: 25-11-2024

Hastur

I stink, therefore I am

Je hoeft je puter zelfs niet eens aan te laten staan, je kan natuurlijk ook gewoon een tijdklokstekker gebruiken (kweet niet of die dingen zo heten, maar je weet vast wel wat ik bedoel). :)

Een tijdklok werkt alleen niet op een ATX kast, tenzij je bios een restart on powerfailure opyie heeft :(

• Hastur
  • Laatst online: 25-11-2024

Hastur

I stink, therefore I am

Hmm, het werkt dus niet als je je puter uit zet, de stekker in de tijdklok douwt en de power knop weer indrukt? Kzal het eens uitproberen, heb hier toch nog zo'n ding liggen.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb op mn Abit bx6.2 bord een ingebouwde tijdklok. Gewoon ff een tijd instellen in de bios en dan gaat ie vanzelf aan. Lekker makkelijk. Natuurlijk nog wel ff een vette MP3 in je startupfolder zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-05 16:53
Kortom, je pc aan laten staan, Wav'je of MP3 in je taakplanner slepen, tijd aan vastknopen en lekker wakker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38

ikheb 2 wekkers een dicht bij mij bed en een aan de andre kant van de kamer voor dat ik daar bij ben ben ik allang 3 keer gevallen over de troep dan ben je wel wakker en al ik het over leef geef je er een mep op en val je weer 3 keer voor dat je op je bed bent gaat ie 9 min later weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Laatst online: 04-06 09:27
Gerjan:

Die trilwekker, waar haal je die?
Ik ben namelijk Nederlands kampioen op de 100 meter "door de wekker heen slapen"
Zoiets zou bij mij wellicht helpen.

Ps: M'n vriendin vraagt of je ook op dat kussen kan zitten? :)

Marsman

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462

Marsman: vraagt je vrindin dat omdat je er zelf niets van bakt? >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Laatst online: 04-06 09:27
LOL

Nee, ik heb andere kwaliteiten dan bakken :)

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374

boren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Hmm
als ik winamp opstart
begint ie niet automatisch met afspelen
hoe kan ik dat instellen
of doet sonique dat wel
dan down ik die gewoon ff weer eens
is toch een goed proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, nou ik;
Ik heb links én rechts drie wekkers staan(=6), een lamp die automatisch aangaat, en mijn Taakplanner.
En nog slaap ik erdoorheen!
Kajzzzzzzzzzzzzz..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

er is een proggie dat alarmclock heet:

AlarmClock - It's a cool way to remind yourself.
The AlarmClock can be set to play wav a file, a cd track, a
beeper and/or 'run' a command at a set time and day of week.
Sits in systray for easy access.
Status: Freeware.
progje

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Laatst online: 12-03-2024
deze thread heeft me op een mooi idee gebracht, ik wordt nu ook door mijn computer gewekt. De meeste tweakers kunnen het waarschijnlijk net als ik doen, ik heb de eerste versie van het abit bx6 bord, en daar kun je gewoon in de bios instellen hoe laat de computer moet opstarten, winamp playlist in je startup folder en klaar is kees. wel even je versterker aan laten staan. Als je dat niet wil, kan de eerste de beste knutselaar ook gewoon de versterker aan laten springen met een relais via je voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Thnx marowi
ik heb nu ook alarm clock en ik ben er 3 min geleden ook door gewekt met SASH - Ecuador
gewoon ff een mp3tje omzetten naar een wavje en klaar is kees ( of harley inj dit geval )
THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2360

Heb je zoveel vertrouwen in windows dan?
Ja sorry meneer, dat ik te laat ben, windows was weer eens vastgelopen. Als ie vanacht stabiel blijft, ben ik morgen op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Laatst online: 18:38
Mijn PC voeding maakt zoveel herrie dat als ie aan gaat ik al wakker wordt. Dus ik gebruik ook de power on time functie. Dat werkt heel makkelijk. En van het zoemen van die irri voeding wordt ik dan wakker en anders van het piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 10:06

Roel

screen -x addict

Wow wat een oude treath :)

Windows sucks, ik had m'n compuwekkerradio van m'n linux server gemaakt.. Een uptime van 40 dagen had ie en de mp3tjes stonden daar op de harddisk, werkte perfect ;)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Er is een wekker-plugin voor Winamp.
Je kunt hem hier vinden

GreeTz
The-Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 19:13

bloasfist

Slot-A Crew

je kunt toch gewoon playlist in je taskmanager zetten? dat doe ik tenminste altijd.. maakt niet uit of je dan winamp of sonique gebruikt (sonique zuigt overigens wel heel erg)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:34

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 september 1999 22:42 schreef harley het volgende:
Hmm<BR>als ik winamp opstart <BR>begint ie niet automatisch met afspelen <BR>hoe kan ik dat instellen<BR>of doet sonique dat wel <BR>dan down ik die gewoon ff weer eens<BR>is toch een goed proggie[/quote]Je moet ook niet Winamp automatisch laten opstarten....je moet gewoon een link direct naar een mp3 of m3u (playlist) file maken. Dan lukt het gegarandeerd. :) Het heeft hetzelfde effect als een dubbelklik op een mp3 of m3u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Toch lijkt me die WinAmp plugin een stuk makkelijker
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41522

Sorry voor het omhoog halen van deze topic..
maar hoe stel je de uhm...STARTUP TASKS in?..want ik kan wel een mp3tje in de startup map pleuren..maar hoe stel ik de tijd enz in?

[Kheb WIN XP]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

mstask.exe ;)

als je er dan nog niet uitkomt maak je maar ff een nieuw topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.