Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:54
Het gemiddelde verbruik van mijn thuisnetwerk schommelt zo rond de 80W.

90 W * 24 uur * 30 dagen / 1000 = 64,8 kWh/maand. Dat is ongeveer 20 tot 25% van mijn totale maandverbruik (excl verbruik warmtepomp).

Wat ik al gedaan heb:
  • NAS alleen aan tussen 8.00 en 23.00u
  • HDD's van NAS na 20 minuten activiteit in slaap
Apparatuur:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch (16-poorts, 150W PoE+)€ 276,30€ 276,30
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch 8-poorts€ 95,05€ 95,05
1Access pointsUbiquiti UniFi AC In-Wall€ 89,-€ 89,-
1Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 76,-€ 76,-
1Modems en routersUbiquiti Unifi Security Gateway (USG)€ 106,10€ 106,10
1NetwerkaccessoiresUbiquiti UniFi CloudKey Gen2 Plus€ 184,05€ 184,05
1Bewakingscamera'sUbiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack)€ 132,27€ 132,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.046,63

Ik ben benieuwd naar jullie tips & tricks om het verbruik te verminderen. Hoe heb jij het aangepakt bij jouw thuisnetwerk?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Verbruik verminderen kan je doen door 1 switch te gebruiken ipv 2.
Je kan ook het aantal AP's terugbrengen of deze in de nacht uren uitgschakelen dmv uitschakelen van POE policy (mits ze via POE via de switch krijgen).

Verder geldt: Alles wat je kan missen uitschakelen. Kan dat niet dan heb je een beetje pech want je gaat bij het minste of geringste inleveren op gebruikers gemak (geen wifi of camera in de nachturen).
80watt constant is best netjes als je een half datacentrum hebt draaien :)

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 10-11-2020 13:07 ]

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verder denk ik dat vooral je video de boel wel aardig wakker weet te houden.

• Joris748
SniperGuy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:07:
Verbruik verminderen kan je doen door 1 switch te gebruiken ipv 2.
Je kan ook het aantal AP's terugbrengen of deze in de nacht uren uitgschakelen dmv uitschakelen van POE policy (mits ze via POE via de switch krijgen).

Verder geldt: Alles wat je kan missen uitschakelen. Kan dat niet dan heb je een beetje pech want je gaat bij het minste of geringste inleveren op gebruikers gemak (geen wifi of camera in de nachturen).
80watt constant is best netjes als je een half datacentrum hebt draaien :)
Ben er gisterenavond even goed voor gaan zitten. Kom inderdaad niet heel verder dan dingen uitzetten, als ze niet gebruikt worden. En zoveel mogelijkheden zijn er niet, zonder in te leveren op gebruiksgemak. Met de spullen die ik heb is 80W gemiddeld inderdaad best netjes.

Volgend jaar maar een PV paneeltje extra op het dak.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
geen idee of een UDM bij minder verbruik dezelfde functionaliteit bied?

https://store.ui.com/coll...ducts/unifi-dream-machine

• Joris748
De USG doet maximaal 8W en de Cloud Key G2+ maximaal 12W. Is samen 20W. Daar is geen winst te behalen, ten opzichte van een UDM die max 28W doet.

De UDM heeft als voordeel het interne AP, maar de form-factor is voor mij een nadeel. Heb de spullen in een patchkast zitten en het AP komt daar ook niet tot zijn recht.

Denk dat het vooral zaak ik om heel kritisch te kijken naar wat ik nodig heb. Aantal camera's beperken en op bepaalde momenten delen van het netwerk uit zetten.

Pagina: 1