Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Onze huidige pc is het aan begeven dus wordt het tijd voor een nieuwe. De computer wordt gebruikt door mijn vrouw die gezien de huidige omstandigheden vaak vanuit thuis moet werken. Zij maakt gebruik van het Adobe Suite pakket. Af en toe wordt er ook op gegamed en dan spreken we over Starcraft II, WoW, MTGA en andere RTS games. Het is zeker niet de bedoeling dat dit een pc moet zijn die alle nieuwe games op max kan spelen. We zijn voornamelijk consolegamers.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
We hebben een bedrag voorzien tussen de 1200€ a 1500€. Ik denk dat ik het laat assembleren zodat alles optimaal werkt. Ik heb tot hiertoe slechts 1 pc in elkaar gestoken en sta er een beetje 'angstig' tegenover om het zelf te doen gezien dit een hoger bedrag is. Als jullie me kunnen geruststellen dat er heus niets kan fout lopen dan wil ik nog wel eens een kans wagen ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Ik heb reeds componenten zoals muis en toetsenbord alsook een Synology NAS DS213+

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen. Eerst en vooral moet alles goed op elkaar afgesteld zijn. OS en programma's die het meest gebruikt worden zou ik op een M.2 SSD willen. Daarnaast een SSD om vanuit te werken en eventueel een derde schijf ( hoeft niet) om op te slaan en dan naar de NAS eventueel te sturen als back up.
Ik veronderstel dat mijn RAM hiertoe doet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Door het lezen van enkele artikelen heb ik wel interesse om naar AMD te gaan. En wil ik het systeem toch redelijk future proof hebben. Voor de case wil ik graag een fractal design,

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Omdat de computer een deeltje van onze zithoek beslaat willen we geen opvallende bak, daarom de Fractal design in het wit zodat deze een beetje inblend in de witte zithoek. Niet teveel lawaai maken is mooi meegenomen

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Overklokken interesseert me niets dus dit is niet nodig

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil zoveel mogelijk bang-for-buck maar zonder verlies van smoothness. Ik wil graag weten dat alles optimaal met elkaar werkt.

Ik krijg geen tweede Ram set van 2x8 in dus dat moet er nog wel bij. Ook hier mss een alternatief vermits Alternate geen Crucial Ballistix in hun assortiment heeft.
Hopelijk heb ik alles goed ingevuld en kunnen jullie me verder helpen met eventuele verbeteringen en advies om het eventueel zelf te doen of toch te laten assembleren.
Dank bij voorbaat.
Nog even een kleine voetnoot....mijn kennis is beperkt tot het gebruik van een computer en probleemoplossingen via Google, just saying

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,93€ 71,93
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2060 KO Gaming€ 313,90€ 313,90
1BehuizingenFractal Design Define 7 Wit€ 138,90€ 138,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 28,95€ 28,95
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4R€ 78,13€ 78,13
1VoedingenSeasonic Focus GX-650€ 93,90€ 93,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 131,-€ 131,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,71

[ Voor 3% gewijzigd door Rme op 10-11-2020 10:24 . Reden: Bovenste deel van de inleiding verwijderd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5600x werkt niet op B450m zonder bios update
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt is een betere koop, maar erg veel wattage.

[ Voor 67% gewijzigd door Hackus op 10-11-2020 10:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
Welk moederbord kan ik dan beter nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
Is deze ook een goede? MSI MAG B550 Tomahawk AMD AM4 DDR4 M.2 USB 3.2 Gen 2 HDMI ATX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 18:11
Rme schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:11:
Is deze ook een goede? MSI MAG B550 Tomahawk AMD AM4 DDR4 M.2 USB 3.2 Gen 2 HDMI ATX
natuurlijk, een stuk beter, maar wel 2x zo duur. Normaal gesproken niet nodig als je geen high-end systeem aan het samenstellen bent. Wat bedoel je met werken in Adobe Suite? Gaat het ook om 4k video's bewerken in Premiere Pro? Wat voor resolutie scherm gebruik je?

[ Voor 4% gewijzigd door Djarune op 10-11-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
Nee vermits dit amper tot niet gedaan wordt voor televisie is 4k absoluut niet nodig. De onderdelen moeten voornamelijk eventjes meekunnen. We hebben niet de behoefte om om de drie jaar een nieuwe pc te kopen maar onderdeel per onderdeel vervangen bijvoorbeeld. Ik gebruik een Acer GN246HL 1920x1080

[ Voor 6% gewijzigd door Rme op 10-11-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsJacobs03
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-07-2022
Zo'n RTX 2060 kun je waarschijnlijk wel goedkoper ergens tweedehands vinden i.v.m. de RTX 3000 series. Misschien lukt het om voor dezelfde prijs van een nieuwe 2060 een tweedehands 2070 te kopen als je daarvoor open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rme schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:59:
Nee vermits dit amper tot niet gedaan wordt voor televisie is 4k absoluut niet nodig. De onderdelen moeten voornamelijk eventjes meekunnen. We hebben niet de behoefte om om de drie jaar een nieuwe pc te kopen maar onderdeel per onderdeel vervangen bijvoorbeeld. Ik gebruik een Acer GN246HL 1920x1080
Waarom zou het ene bordje langer meegaan dan de ander ?

1080p 144Hz scherm, zou eerder aan vervangen toe zijn dan het moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
Hackus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:07:
[...]

Waarom zou het ene bordje langer meegaan dan de ander ?

1080p 144Hz scherm, zou eerder aan vervangen toe zijn dan het moederbord ;)
Hopelijk leest iemand deze topic nog, ik moet nog eventjes wachten op mijn processor maar de kaarten van AMD zijn nu te verkrijgen. Welke zou goed werken met de Ryzen processor die ik heb gekozen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Rme schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:00:
[...]

maar de kaarten van AMD zijn nu te verkrijgen.
Bij welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rme schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:00:
[...]

Hopelijk leest iemand deze topic nog, ik moet nog eventjes wachten op mijn processor maar de kaarten van AMD zijn nu te verkrijgen. Welke zou goed werken met de Ryzen processor die ik heb gekozen?

Alvast bedankt
over welke amd kaarten heb je het
RX5700(xt) of de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
De nieuwe 6800 bedoelde ik. Ik heb me vergist met de vorige generatie. Maar welke zouden jullie aanraden in deze setup?

[ Voor 31% gewijzigd door Rme op 16-11-2020 19:53 ]

Pagina: 1