Ik hoop op wat goed advies. Al een behoorlijke tijd ben ik in het bezit van een sony z4 tablet. Deze wordt ondertussen wat ouder, maar voldoet eigenlijk nog heel behoorlijk. Alleen begint de accu nu echt af te sterven. Ik moet dus of de accu (laten) vervangen dan wel aan een nieuwe tablet.
Nu is de markt voor android tablets behoorlijk uitgedunt, er is beperkt keus en vaak wordt er gebruik gemaakt van relatief trage socs, of is kans dat er nog een android update komt klein. Daarmee zijn veel tablets nauwelijks een verbetering op mijn z4, al is de software daarvan ook niet meer up to date.
Kortom, laat ik de accu vervangen van mijn huidige tablet (en zo ja waar, iemand nog een goede tip in regio Oss)? Of ga ik voor een nieuwe of voor nieuwe tweedehands.
Wat ik fijn vind aan mijn huidige tablet:
- licht en slank uiterlijk
- goed gebouwd (mijn tablet is na al die jaren nog in nieuwstaat)
- waterdicht
- prima scherm
- lichte android schil, bijna stock android
Wat ik mis bij mijn huidige tablet:
- niet geschikt voor netflix hd
- accu is langzamerhand helemaal op
- verouderde android versie
Wat ik minder belangrijk vind:
- camera kwaliteit, die gebruik ik toch niet op mijn tablet
- audio kwaliteit, ik pak wel een (bluetooth) koptelefoon wanneer nodig
Voor de volledigheid hieronder ook nog even wat antwoorden op de standaard vragen:
Ik zoek een?
Een 10" android tablet.
Wat is je budget?
€300, ik sta open voor een tweedehands alternatief
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Browsen, youtube, netflix, kortom media consumeren
Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Z4 voorzien van een nieuwe accu, Een recente samsung (alleen vind ik ze zo duur en ik houd niet van hun android schil, of ga ik voor import uit china?
Nu is de markt voor android tablets behoorlijk uitgedunt, er is beperkt keus en vaak wordt er gebruik gemaakt van relatief trage socs, of is kans dat er nog een android update komt klein. Daarmee zijn veel tablets nauwelijks een verbetering op mijn z4, al is de software daarvan ook niet meer up to date.
Kortom, laat ik de accu vervangen van mijn huidige tablet (en zo ja waar, iemand nog een goede tip in regio Oss)? Of ga ik voor een nieuwe of voor nieuwe tweedehands.
Wat ik fijn vind aan mijn huidige tablet:
- licht en slank uiterlijk
- goed gebouwd (mijn tablet is na al die jaren nog in nieuwstaat)
- waterdicht
- prima scherm
- lichte android schil, bijna stock android
Wat ik mis bij mijn huidige tablet:
- niet geschikt voor netflix hd
- accu is langzamerhand helemaal op
- verouderde android versie
Wat ik minder belangrijk vind:
- camera kwaliteit, die gebruik ik toch niet op mijn tablet
- audio kwaliteit, ik pak wel een (bluetooth) koptelefoon wanneer nodig
Voor de volledigheid hieronder ook nog even wat antwoorden op de standaard vragen:
Ik zoek een?
Een 10" android tablet.
Wat is je budget?
€300, ik sta open voor een tweedehands alternatief
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Browsen, youtube, netflix, kortom media consumeren
Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Z4 voorzien van een nieuwe accu, Een recente samsung (alleen vind ik ze zo duur en ik houd niet van hun android schil, of ga ik voor import uit china?