Vraag

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik hoop op wat goed advies. Al een behoorlijke tijd ben ik in het bezit van een sony z4 tablet. Deze wordt ondertussen wat ouder, maar voldoet eigenlijk nog heel behoorlijk. Alleen begint de accu nu echt af te sterven. Ik moet dus of de accu (laten) vervangen dan wel aan een nieuwe tablet.

Nu is de markt voor android tablets behoorlijk uitgedunt, er is beperkt keus en vaak wordt er gebruik gemaakt van relatief trage socs, of is kans dat er nog een android update komt klein. Daarmee zijn veel tablets nauwelijks een verbetering op mijn z4, al is de software daarvan ook niet meer up to date.

Kortom, laat ik de accu vervangen van mijn huidige tablet (en zo ja waar, iemand nog een goede tip in regio Oss)? Of ga ik voor een nieuwe of voor nieuwe tweedehands.

Wat ik fijn vind aan mijn huidige tablet:
- licht en slank uiterlijk
- goed gebouwd (mijn tablet is na al die jaren nog in nieuwstaat)
- waterdicht
- prima scherm
- lichte android schil, bijna stock android

Wat ik mis bij mijn huidige tablet:
- niet geschikt voor netflix hd
- accu is langzamerhand helemaal op
- verouderde android versie

Wat ik minder belangrijk vind:
- camera kwaliteit, die gebruik ik toch niet op mijn tablet
- audio kwaliteit, ik pak wel een (bluetooth) koptelefoon wanneer nodig

Voor de volledigheid hieronder ook nog even wat antwoorden op de standaard vragen:

Ik zoek een?
Een 10" android tablet.

Wat is je budget?
€300, ik sta open voor een tweedehands alternatief

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Browsen, youtube, netflix, kortom media consumeren

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Z4 voorzien van een nieuwe accu, Een recente samsung (alleen vind ik ze zo duur en ik houd niet van hun android schil, of ga ik voor import uit china?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heel simpel de Z4 zal na reparatie hoogstwaarschijnlijk nog wel even mee kunnen, zeker als je er custom roms op zet en je handig genoeg bent die zelf er op te zetten en te onderhouden (huidige is Android 7 volgens mij en daar komen certificaat problemen mee omdat die niet meer ondersteund is), maar waterdicht zal die niet meer zijn. https://forum.xda-developers.com/z4-tablet

Ga je voor iets anders kijken, moet je vooral kijken wat er binnen je eisen en wensen pakket is, en dan daarmee gaan variëren, zoals meer budget, of minder wensen. De Z4 zat oorspronkelijk rond de 600 Euro, nu nieuw zitten soortgelijke tablets van deze tijd ook rond die prijs, of zelfs iets hoger.
iPads gaan overigens het langste mee qua support maar zitten nieuw net boven je budget. pricewatch: Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Grijs

• michielarnout
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 16:46
Mocht je besluiten de accu te vervangen: ik heb mijn Z4 tablet een jaar geleden van een nieuwe accu laten voorzien door Spark Electronics. Wat mij betreft perfect geregeld: opdracht aanmaken, tablet opsturen en een paar dagen later weer per post retour, met ondertussen goed inzicht in het reparatie- en verzendproces.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
@michielarnout Goede tip maar helaas:

Helaas...
Spark Electronics heeft in januari 2020 besloten de reparatiediensten te beëindigen. Wij bedanken alle klanten, leveranciers en andere dienstverleners waar wij meer dan 15 jaar mee samen hebben mogen werken.

Nog garantie?
Heeft u nog garantie op een reeds uitgevoerde reparatie, dan staan wij t/m 31 december 2020 nog gewoon voor u klaar om eventuele problemen op te lossen onder garantie! U kunt per email contact met ons opnemen indien nodig.

Contact
Wij zijn uitsluitend nog bereikbaar voor lopende reparaties en eventuele garantie claims. Hiervoor kunt u mailen naar support@sparkelectronics.nl, wij proberen berichten uiterlijk binnen 7 werkdagen te beantwoorden. Let op: als gevolg van het corona virus zijn er met sommige onderdelen grote leveringsproblemen waardoor eventuele reparaties erg lang kunnen duren.