Printer test artikels gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouchie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-10-2023
Heeft iemand een tip waar ik recente test artikels kan vinden. Ik kan enkel consumentenbond vinden, maar die vertrouw ik niet.
Verder alle magazines in readly doorzocht, maar ook niets.

Bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:04
Google ?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
dpreview of andere sites doen ook wel printer reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouchie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-10-2023
in welk magazine staan de beste tests. pcm of computer totaal?
ik neem aan dat je bij abonnement je online alle uitgaven kunt raadplegen?

bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 23:40
Heb je al overwogen om je vraag hier te stellen? ;) Als je twijfelt over een aankoop is hier op tweakers ook eem schat aan informatie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
ernie2 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:25:
Heb je al overwogen om je vraag hier te stellen? ;) Als je twijfelt over een aankoop is hier op tweakers ook eem schat aan informatie aanwezig.
Dit.

En voor huis-tuin-en-keuken zou ik vooral naar de prijs per print kijken en hoeveel je print. De kwaliteit is over het algemeen goed bij de bekende printers. Zelfs de budget printers kunnen aardige foto's printen.
Waar de kosten in gaat zitten is de inkt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je de consumentenbond niet vertrouwt, maakt het dan nog uit waar je verder gaat kijken? Lijkt me toch een van de meest vooraanstaande bronnen voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
johnkeates schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:32:
Als je de consumentenbond niet vertrouwt, maakt het dan nog uit waar je verder gaat kijken? Lijkt me toch een van de meest vooraanstaande bronnen voor consumenten.
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van de TS kijken maar ik denk dat 'vertrouwen' wellicht een verkeerde woordkeuze is. In mijn ervaring zijn namelijk wel te vertrouwen(objectief) maar varieert de kwaliteit van de testen nogal.

Niet elke test is slecht, maar soms verbaas ik mij over bepaalde oordelen/conclusies

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ChojinZ schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:38:
[...]

Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van de TS kijken maar ik denk dat 'vertrouwen' wellicht een verkeerde woordkeuze is. In mijn ervaring zijn namelijk wel te vertrouwen(objectief) maar varieert de kwaliteit van de testen nogal.

Niet elke test is slecht, maar soms verbaas ik mij over bepaalde oordelen/rankings.
Dat is natuurlijk mogelijk. Ik denk zelf ook dat het nogal varieert wat je kan verwachten. Printers (vooral consumenten inkjets) worden steeds slechter om dat men hoopt het in firmware, drivers en clientsoftware af te vangen, maar dat is natuurlijk nooit zo goed als een apparaat maken dat ook mechanisch gewoon goed is.

Zo zal een kleurenlaser voor het MKB wat anders opleveren, maar daar is het prijskaartje ook naar. Zelfde met bijv. HP Indigo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
johnkeates schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:40:
[...]

Dat is natuurlijk mogelijk. Ik denk zelf ook dat het nogal varieert wat je kan verwachten. Printers (vooral consumenten inkjets) worden steeds slechter om dat men hoopt het in firmware, drivers en clientsoftware af te vangen, maar dat is natuurlijk nooit zo goed als een apparaat maken dat ook mechanisch gewoon goed is.

Zo zal een kleurenlaser voor het MKB wat anders opleveren, maar daar is het prijskaartje ook naar. Zelfde met bijv. HP Indigo.
Tsja, ik snap je punt maar de ene gebruiker heeft ander eisen dan de ander. FF een briefje printen kan elke printer wel. Foto in full color op glossy papier word al een ander verhaal. Maar ook dat ziet er naar mij ervaring redelijk uit op goedkope printers. Maar daar gaan we dan weer: Mij eisen zijn wellicht anders dan die van jou :)

Maar het blijft allemaal speculeren totdat de TS hier wat over zegt. Als hij daar tenminste zin in heeft. Waar wij het over hebben was immers de vraagstelling niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat een STAR LC-10 wel iets is voor @kouchie ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Nu @kouchie slaapt op zijn bank kunnen we wel ff vrijuit praten toch? :P

@kouchie Vertel gewoon even wat je wensen zijn en wat je nu op het oog hebt.
Mijn ervaring met printers is nogal zwart-wit. :+

Als je financieel niet helemaal leeg wil worden getrokken en je zoekt een printer die het altijd en jaren lang doet zonder verstopt te raken en je hoeft niet perse fancy glossy high picture quality prints te maken: koop een laser printer.
Al dan niet een kleuren laser printer. Ik kan het je van harte aanraden.

Wil je een fantstisch mooie foto kunnen printen? Stuur 'm naar de Hema.
Of als het dan echt moet, koop een inktjet printer en print hem daarmee. Maar in mijn leven hebben alle inktjet printers die ik heb gehad mij gigantisch gefucked. Zowel qua inktpatroon kosten, als halfvolle patronen gewoon als leeg "bestempelen" en koop maar weer 4 nieuwe a 40 euro per stuk. En als dat niet gebeurd zat het k@#%%t ding wel weer verstopt. Mijn conclusie was deze: ik print te weinig voor een inktjet printer, hij staat gewoon té lang stil (en ja op standby zodat ie z'n koppies kan wassen).

Zo. Dat lucht op. :+

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Om eerlijk te zijn, vertrouw ik de consumentenbond ietsjes meer dan een "onafhankelijke" internet reviewer of tweakers.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1