Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-04 10:20
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een USB-C oplader voor mijn iPhone.
Nu zag ik bij de action deze: Re-load ultrasnelle USB-C oplader 45Watt
https://www.action.com/nl-nl/p/re-load-ultrasnelle-usb-c-oplader-/

Op zich lijkt me deze wel wat, maar ook als ik op de verpakking kijk in de winkel zie ik nergens welke oplaadmethode het gebruikt. Voor iPhones is USB-PD (USB Power Delivery) nodig. Maar heeft deze Re-Load dat?
Weet iemand dit? Iemand ervaring met deze oplader?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 08:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou altijd eerder kiezen voor een betrouwbaarder (evt. Chinees) merk dan een no-name Action lader. Niet alleen vanwege de betrouwbaarheid maar ook omdat vaak de specificaties niet kloppen / niet waargemaakt worden.

Voor iets meer geld heb je bijv. een UGREEN USB-C lader waar ik veel meer vertrouwen in heb. En als je verder zoekt kan het waarschijnlijk nog wel iets goedkoper zelfs.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Als je ooit je telefoon in garantieperiode laat repareren kan je garantie geweigerd worden, omdat je niet de officiële Apple lader gebruikt.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-04 10:20
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb gekozen voor de IKEA lader en snoer. Deze is wel goedgekeurd en Mfi certificaat. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dutchredgaming schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:01:
Als je ooit je telefoon in garantieperiode laat repareren kan je garantie geweigerd worden, omdat je niet de officiële Apple lader gebruikt.
En dat weet Apple, omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:16
Dutchredgaming schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:01:
Ben ook benieuwd hoe ze hier in staan mbt de iPhone 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pspletinckx
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-01-2022
Wat Apple gedaan heeft met zijn laders is het volgende:
Ze ondersteunen een open specificatie (USB-PD) maar ze gebruiken wel nog steeds lightning kabels waarin een identificatie chip zit.

Wat je moet weten over USB-PD v1.0 is dat de voltage profielen overeen moeten komen, zo verkoopt apple dure 30W laders die slechts 3 profielen implementeren. Jouw telefoon (Iphone 7 of hoger) laad dan op met de snelheid van het hoogste profiel.

De "Re-load ultrasnelle USB-C oplader 45Watt" implementeerd alle 5 profielen van usb pd v1.0 (5v, 9v, 12v, 15v, 20v) en is dus ook geschikt om PD laptops te laden.

Ik raad wel aan om een officiele Apple USB-C naar lightning kabel aan te schaffen.

De UGreen lader door Boss kan slechts 20w aan wat redelijk zwak is.

Anno 2022: De nieuwere USB PD 2.0 ondersteund dynamische voltage (lost het PD profiel probleem wat op) en de USB PD 3.0 ondersteund gelijk ook compatibiliteit met QuickCharge 4.0 maar let op dat niet elke lader elk protocol op elke poort geeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freddy tk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-01-2023
Iemand met verstand van electronica heeft een charger van Re-Load getest op functioneren en veiligheid. En voor beide aspecten scoort de charger een ruime voldoende. Waarom die andere chargers dan zo duur zijn vraag ik me wel af.

Zie verder het filmpje op Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=FjJkfEG68Kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 22:10
Freddy tk schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:32:
Iemand met verstand van electronica heeft een charger van Re-Load getest op functioneren en veiligheid. En voor beide aspecten scoort de charger een ruime voldoende. Waarom die andere chargers dan zo duur zijn vraag ik me wel af.

Zie verder het filmpje op Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=FjJkfEG68Kg
Wel jammer dat de Action de USB C18W 6€ oplader uit het assortiment heeft gehaald.
Pagina: 1