Toon posts:

Pas gebrande cd's zijn slecht leesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een vreemd probleem: Telkens ik de laatste tijd een ceedeetje wil branden, kom ik tot de akelige conclusie dat mijn dvd speler enorm moeite heeft om ze te lezen |:(. Ik heb het al bij verschillende mensen geprobeerd, maar geen succes.

Ik heb een:
amd1200
Abit kt7a
512 mb 133 ram
Geforce3 hercules
45 gb IBM
Sblive
Plextor 1210a burner
Hitachi dvd 12x
laatste aspi layer

Iemand een dergelijk probleem kunnen oplossen ?? Pleaze help me

Verwijderd

Welkom op GoT (5)

(jeetje wat een hoop nieuwelingen elke dag)

Verwijderd

Topicstarter
Och ja, ik gebruik win98 second edition

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
eerst ff de lens ff schoonmaken van de brander.

als hij het dan nog steeds niet doet dan andere merk cd's gebruiken.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Wat voor cdr's gebruik je ?? Ik had dat met 2 spindels That's Write cdr's, op 3 verschillende branders gebrand en ze waren met geen mogelijkheid fatsoenlijk te lezen.
Voor mij nooit geen That's Write meer. :) (Dat weet ik wel.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al met 3 verschillende merken voorgehad:

Maxell
SKC
Arita

Ik snap het eigenlijk niet, vroeger kon ik alles beschrijven zonder moeite, en nu... ;(

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31

-Stef-

Slainthe!

Je geeft hier al het antwoord. Dit zijn stuk voor stuk bagger schijfjes.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Mja, Maxell is volgens mij nog niet zo slecht, SKC (SuperKutte CDR's ?? :) never heard of) en Arita kan goed zijn, maar kan ook bagger zijn (zitten soms wel es slechte spindels tussen).

Pak eens voor de grap Philips cdr's. Ik brand hier zelf Platinum cdr's met een Plex 12/10/32A en m'n oude 10 speed cdrommetje kan 'm zelfs nog fatsoenlijk lezen.

Ennuh, ik zou NIET je brander open maken, want hij is nog geen jaar oud. Mocht het iets aan de brander zijn (als ie Philips cdr's ook zou verneuken) gewoon contact opnemen met Plextor en 'm terug sturen. Je hebt niet voor niks een jaar garantie.

Verwijderd

Is het alleen bij pas gebrandde cd's, of bij gebrandde cd's in het algemeen?
als het alleen bij pas geburnde cd's gebeurd
moet je eens proberen om ze direct in het hoesje/jewel-case te stoppen en in een donkere la te leggen(net als foto-ontwikkeling moeten nieuwere produkten (voor de uv-gevoelige laag op de cd)misschien even rusten/uithardden ofzo)dit laatste kan ook volledig onzin zijn maar ik weet wel dat bedrijven die cd-recordables maken alsmaar opzoek zijn naar nieuwere produkten om kosten de drukken tov de concurrentie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het pas voor met nieuw gebrande cd, de cd's die ik vroeger geschreven heb (met dezelfde writer!) leest hij wel perfect...

Verwijderd

dan is een cd-cleaner cd misschien een oplossing

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Goed.., ten eerste NOOIT de lens van een brander schoonmaken.., ook niet met alcohol, de kans dat je vlekken achterlaat is erg groot, de brander zal er zeker niet beter van gaan werken.
(btw. de kans dat je lens vuil is is nihil)

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat je een softwarematig probleem hebt. zeker als je meerdere merken cd's gebruikt hebt...

Uiteindelijk zou het natuurlijk heel goed kunnen dat je een defect in je brander hebt.., dit is misschien lullig maar geen probleem, als hij idd defect is dan zul je blij zijn dat je een Plextor gekocht hebt, want hun service is zeer goed,
kijk ff op www.plextor.be voor info en bv. het adres waar je hem dan heen moet stuuren.., naar mijn ervaaring zijn zij ook heel erg goed telefoonisch te bereiken.
Pagina: 1