Bluetooth koptelefoon aansluiten op PC zonder bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkooy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik zou graag een bluetooth draadloze koptelefoon met ingebouwde microfoon op mijn PC willen aansluiten. Mijn PC heeft alleen geen bluetooth ingebouwd. Dus moet ik een USB bluetooth adapter kopen.
De vraag is alleen welke adapter geschikt is voor tegelijk gebruik van geluid ontvangen en de microfoon gebruiken, zodat ik met mijn collega's kan praten. Wie kan mij helpen?

Alvast dank voor de reactie!

Groeten,
Pauline

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Pauline, de vraag is, welke headset heb je,. dan weten we welke bluetooth technologie die gebruikt. Daarna is het eenvoudig, iedere bluetooth USB adapter voldoet. Alleen krijg je de beste prestaties met de adapter welke het beste aansluit bij jouw headset. Dus welke bluetooth versie ondersteund je headset?

Overigens, pricewatch: TP-Link UB400 Bluetooth 4.0 Nano USB-adapter kan overweg met alle bluetooth technieken tot en met versie 4. Je hebt ook hele mooie van Jabra blijvoorbeeld, maar die kunnen het zelfde en kosten 5 keer zo veel. Niet doen dus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkooy
Ik heb een wat oudere koptelefoon, maar ben van plan om de Samsung Galaxy Buds+ aan te schaffen. Dus een adapter die daarmee goed werkt zou fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@pkooy Om het maximale uit die Buds+ te halen kan je opzoek gaan naar een usb/bluetooth dongle met BlueTooth versie 5 ondersteuning. That's all.

Installatie is plug and play.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 10-11-2020 09:04 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkooy
Antwoorden zijn helder, maar als ik op zoek ga dan zie ik dat je handmatig moet wisselen tussen zenden en ontvangen (dus praten en luisteren). Dat is niet wat ik zoek, het moet beide tegelijk doen. Misschien is wat ik zoek niet beschikbaar? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

Croga

The Unreasonable Man

pkooy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:19:
Antwoorden zijn helder, maar als ik op zoek ga dan zie ik dat je handmatig moet wisselen tussen zenden en ontvangen (dus praten en luisteren). Dat is niet wat ik zoek, het moet beide tegelijk doen. Misschien is wat ik zoek niet beschikbaar? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik weet niet waar je dat vindt maar een bluetooth adapter is een bluetooth adapter is een bluetooth adapter. De USB/bluetooth dongle maakt het niets uit of jij aan het praten of aan het luisteren bent. Die zal daar geen beperking in zijn.

Het kan zijn dat je software er voor zorgt dat je niet beiden kunt. Het kan zijn dat je koptelefoon zorgt dat je niet beiden kunt maar je bluetooth adapter gaat hier geen rol in spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkooy
Bijv. https://www.bol.com/nl/p/...JFbA.1_24.27.ProductTitle

Maar ik zie nu inderdaad ook anderen die beide tegelijk kunnen.
Dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:39
Misschien nog een goede aanvulling.

Kijk hier op Tweakers in de Pricewatch voor een adapter van een bekend merk.

De link die jij geeft is een onbekend merk en zal hoogstwaarschijnlijk op Ali besteld zijn om hier te verkopen aan een hogere prijs.
Kijk maar op beide links voor de vergelijking van de foto's..
Je zou zomaar eens 18 euro te veel betalen 8)7

Bol.com
Ali-Express

Onderstaande is van dezelfde verkoper op Bol.com.
Bol.com
Ali-Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
pkooy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:57:
Bijv. https://www.bol.com/nl/p/...JFbA.1_24.27.ProductTitle

Maar ik zie nu inderdaad ook anderen die beide tegelijk kunnen.
Dank voor jullie reacties!
Dit is niet wat je zoekt, deze is om je telefoon met een speaker of autoradio te verbinden via Bluetooth.

Je hebt een dongel zo als deze nodig hier mee kun je Bluetooth headsets met je pc verbinden
Pagina: 1