Beste Tweakers,
na een jaar of 6 is het hoog tijd voor een upgrade van mijn PC. De afgelopen jaren heb ik mij wat minder verdiept in de ontwikkelingen op de PC-markt, waardoor ik graag van jullie advies gebruik maak. Nu zal ik hierna mijn huidige pc tonen. Ik heb recent een 5700XT, een nieuwe voeding en een 5600x gekocht. Met die componenten zou ik dus graag een nieuwe computer opbouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt met name gebruikt voor gaming, zoals Call of Duty MW en MSFS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
De videokaart, beeldscherm en overige randapparatuur (niet allemaal opgenomen) neem ik mee. Ook zou ik in beginsel de kast willen behouden, de P190 is nog steeds erg fijn (groot!) en stil. Tegelijkertijd is deze kast gebouwd voor 2 psu's, terwijl er nu maar 1 in zit. Daardoor zit er een enorm gat aan de achterzijde wat mogelijk de airflow niet ten goede komt en interessant is voor stof. Verder zijn de USB's op deze kast natuurlijk USB 2.0. Wellicht heeft iemand een suggestie voor een ruime, maar vooral stille kast. RGB en glas etc. hoeft dus niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval:
- moederbord
- geheugen (32 gig)
- eventueel een m.2 ssd
- CPU-koeler
- eventueel een nieuwe voeding. De huidige voeding is pas een half jaar oud (aangeschaft met nieuwe GPU) maar ik vraag mij af op de 560W het systeem van voldoende power kan voorzien?
Ga je overklokken?
Huidige CPU is overgeclocked tot 4.6 Ghz en GPU is ook overgeclocked. Ik zou dat ook graag doen met nieuwe CPU.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over onder andere het moederbord, het geheugen (dit is een CAS 16, ik heb vernomen dat dat beter is voor Ryzen?!) en of een nieuwe voeding nodig is. Ik heb vast een voorzetje gemaakt:
Ik hoor graag jullie advies en opmerkingen.
Veel dank alvast!
na een jaar of 6 is het hoog tijd voor een upgrade van mijn PC. De afgelopen jaren heb ik mij wat minder verdiept in de ontwikkelingen op de PC-markt, waardoor ik graag van jullie advies gebruik maak. Nu zal ik hierna mijn huidige pc tonen. Ik heb recent een 5700XT, een nieuwe voeding en een 5600x gekocht. Met die componenten zou ik dus graag een nieuwe computer opbouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wordt met name gebruikt voor gaming, zoals Call of Duty MW en MSFS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 418,- | € 418,- |
| 1 | Behuizingen | Antec Performance One P190 + 1200 EU | € 334,82 | € 334,82 |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart | € 478,- | € 478,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX200 240GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 100,67 | € 100,67 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.426,49 | ||
De videokaart, beeldscherm en overige randapparatuur (niet allemaal opgenomen) neem ik mee. Ook zou ik in beginsel de kast willen behouden, de P190 is nog steeds erg fijn (groot!) en stil. Tegelijkertijd is deze kast gebouwd voor 2 psu's, terwijl er nu maar 1 in zit. Daardoor zit er een enorm gat aan de achterzijde wat mogelijk de airflow niet ten goede komt en interessant is voor stof. Verder zijn de USB's op deze kast natuurlijk USB 2.0. Wellicht heeft iemand een suggestie voor een ruime, maar vooral stille kast. RGB en glas etc. hoeft dus niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval:
- moederbord
- geheugen (32 gig)
- eventueel een m.2 ssd
- CPU-koeler
- eventueel een nieuwe voeding. De huidige voeding is pas een half jaar oud (aangeschaft met nieuwe GPU) maar ik vraag mij af op de 560W het systeem van voldoende power kan voorzien?
Ga je overklokken?
Huidige CPU is overgeclocked tot 4.6 Ghz en GPU is ook overgeclocked. Ik zou dat ook graag doen met nieuwe CPU.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over onder andere het moederbord, het geheugen (dit is een CAS 16, ik heb vernomen dat dat beter is voor Ryzen?!) en of een nieuwe voeding nodig is. Ik heb vast een voorzetje gemaakt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 173,27 | € 173,27 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,05 | € 105,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 517,90 | ||
Ik hoor graag jullie advies en opmerkingen.
[ Voor 4% gewijzigd door danielrene op 10-11-2020 15:04 ]