Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredski42
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Hi,

Ik overweeg de m4 of m5 mesh aan te schaffen (want goedkoop en redelijk goed) maar wordt momenteel een beetje tegengehouden door privacy concerns. Het lijkt erop dat je het product alleen maar kunt gebruiken als je een online account aanmaakt waarbij ze tevens je essid willen weten. Ik ben bang dat ze mijn surfgedrag ed. kunnen gaan monitoren. Ik las ook ergens dat DoT/DoH niet werkt. Gaarne zou ik van mede tweakers willen horen wat hun ervaringen zijn op dit gebied. Je moet een app installeren op je mobiel dus wellicht gebruiken ze die voor monitoring. Op zich vind ik het niet erg dat ik voor de initieele configuratie een online verbinding moet hebben, maar liefst zou ik dan daarna, middels firewall rules op mijn AVM router en pi-hole alles van en naar tplink willen tegenhouden, maar welke fqdn's dan? Is er iemand die traffic hierop heeft gemonitored?

thanx,

Fred

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik denk niet dat het goed werkt, het lijkt erop dat je devices iig online moeten zijn als je hem wilt beheren met de app
https://www.tp-link.com/us/support/faq/1898/

Misschien blijven ze wel doordraaien zonder internet maat de vraag is voor hoelang. Ik ben er ook niet gek dat het afhankelijk is van de cloud mrja de prijs maakte het voor mij goed

Als ik jou was zou ik mn geld beter besteden aan een unifi setup :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredski42
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik begrijp dat ze tegenwoordig ook een web interface hebben, maar ik weet niet of die dezelfde functionaliteit heeft als de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
Nee de web interface kan weer dingen die de app weer niet kan. Eigenlijk niet meer dan een netwerk topologie zien maar voor de rest heb je de app nodig

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78415

Voor een museum ben ik ook bezig met de Deco's en onderzoek hiernaar. Het lijkt erop dat je niet op fatsoenlijke manier de cloud functies kunt uitzetten en zonder al dat account-, app- en cloud gedoe deze apparaten kunt gebruiken.
Ook de TPLink privacy statements zijn reden tot zorg.

Ik had ze persoonlijk hierom nooit gekocht.