USB Stick puur voor Windows 10 installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatronDuMonkey
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik lees veel verschillende reviews over de USB sticks , de ene te traag, de ander snel defect en weer een ander te warm. Hoop daarom op wat reacties van jullie medetweakers.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
USB Stick

Wat is je budget?

Ongeveer 30 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Enkel te gebruiken voor een eventuele Windows installatie.

Ben op zoek naar een betrouwbare USB stick om deze jarenlang te gebruiken als installatie stick voor windows 10

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

wat is betrouwbaar, ik heb Sandisks en Samsungs van 1 GB die het nog doen, maar ook Sandisks en Samsungs van 16 en 32 die het maar een paar jaar gedaan hebben.

een 64 GB haal je voor een tientje denk ik, maar je kunt er ook wel één van € 30,= vinden. Er zal snelheidsverschil zijn, maar of dat minuten op een Windows installatie scheelt denk ik niet.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatronDuMonkey
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-11-2023
Betrouwbaar, zoals mijn SSD schijven van Samung die al jaar of 7 meegaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Gebruik meestal gewoon een willekeurige die ik heb liggen. Stick maak ik toch elke keer weer opnieuw met nieuwste Windows versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

FoxLenny schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:12:
Gebruik meestal gewoon een willekeurige die ik heb liggen. Stick maak ik toch elke keer weer opnieuw met nieuwste Windows versie.
dat dus, twee keer per jaar maak je toch een nieuwe. Neem zelf niet de moeite om te kijken waar de vorige versie op stond, pak de eerste die groot genoeg is. De paar sticks die echt opslagfuncties hebben (rescuedisk en zo) zijn gemerkt, en mogelijk ook weer eens aan en update toe, dus zelfs die zijn ook niet veilig als ik een stick nodig heb.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit is ook wel handig, kwam het tegen op de software tracker.
https://www.ventoy.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Manke schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:25:
Dit is ook wel handig, kwam het tegen op de software tracker.
https://www.ventoy.net
Windows media creation tool, downloaden, installeren, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik zou altijd een USB 3.0 USB stick kopen van een bekend merk, die zijn ook voor het installeren van een OS merkbaar sneller dan een goedkope USB stick.

Langzaam maar zeker beginnen er ook "Portable SSD" USB sticks op de markt te komen, die werken intern zoals een SSD drive en zijn dus sneller/beter dan een "gewone" USB stick.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
FoxLenny schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:31:
[...]

Windows media creation tool, downloaden, installeren, klaar.
Of: user-agent van de browser op linux zetten, .iso bestand downloaden, kopieeren naar USB stick en booten met deze tool. 8)
Lekker simpel om te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Manke schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:49:
[...]

Of: user-agent van de browser op linux zetten, .iso bestand downloaden, kopieeren naar USB stick en booten met deze tool. 8)
Lekker simpel om te herhalen.
als je toch naar de MS site gaat voor de iso is het sneller om de media creation tool te gebruiken denk ik. Minder stappen in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 07:16

iambig

* z.o.z *

Sandisk Ultra 32GB Stick (ik koop ze meestal bij Action)
Die zijn heerlijk snel met schrijven, daar zit het verschil met slechtere USB sticks.
Over de levensduur hoef je geen zorgen te hebben, flash geheugen slijt in basis alleen door schrijfacties.
Wel verwisselbare opslag altijd even veilig verwijderen, door dat niet te doen gaat het wel snel mis.

Zelf download ik altijd de ISO bij Microsoft zelf welke ik dan met Rufus op de stick zet.

[ Voor 9% gewijzigd door iambig op 09-11-2020 20:06 . Reden: extra info over mijn methode ]

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:15
Je gaat de stick gebruiken om windows op te installeren en te draaien?
Dan zou ik zeker naar een externe SSD kijken.

Voor alleen installatie doe je veel te moeilijk, gewoon de goedkoopste.

[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 09-11-2020 20:23 ]

Pagina: 1