Woning voorzien van acces point ( geen ervaring )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:57
Beste,

De bestaande situatie is als volgt:
Orange standaard modem -> verder alles via powerline adapter ( 2 stuks: nabij de tv in de zithoek / bij de bureau boven )

Dit voldoet niet, met voornaamste reden dat ik telkenmaal zelf moet omschakelen van adapter naar adapter om een goed signaal te kunnen bekomen. Na wat onderzoek kwam ik uit bij mesh of acces points, om een goed constant signaal te bekomen die zelf overschakelt als ik door het huis ga. Aangezien ik kabels kan voorzien heb ik voor accespoints gekozen. Echter graag wat advies of mijn opstelling klopt:

Modem -> POE switch -> acces point living

Bovenstaande POE switch -> netwerk stopcontact -> POE switch -> acces point / printer / laptop

Moet vetgedrukte POE switch een POE switch zijn? Of mag dit zonder zijn aangezien er voorheen al een POE switch aanwezig is?

Acces point die ik zou aanschaffen; Ubiquiti UniFi AP AC LR x2 ( dit type omdat deze nog iets beter door wanden zou gaan )

Echter weet ik niet onmiddellijk wat voor type ik switch ik nodig heb. Op de switch naast de modem dienen er sowieso 4 POE uitgangen te zijn. Dit omdat ik graag naar de toekomst toe misschien nog een acces point zou voorzien alsook een camera van Ubiquiti. Ik vermoed dat onder andere het wattage belangrijk is dat de switch kan leveren?

Voor de switch boven hangt het af of deze POE moet zijn of niet - zie vraag onder beschrijving.

Plug and play is voor the way to go, ik ken helaas niet genoeg van netwerken op zich om dit zonder hulp af te regelen.

Tekening van het gebeuren: https://excalidraw.com/#j...76,ICkgOF4su4Ov5zKr3daKSA

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Rubberen schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:56:
Bovenstaande POE switch -> netwerk stopcontact -> POE switch -> acces point / printer / laptop

Moet vetgedrukte POE switch een POE switch zijn? Of mag dit zonder zijn aangezien er voorheen al een POE switch aanwezig is?
Indien je het AP wilt voeden vanuit de switch dan moet de switch waarop het AP direct aangesloten is PoE ondersteunen. Overigens worden bij de single packs een PoE injector meegleverd, je hebt dus niet direct een switch met PoE ondersteuning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:57
Nielson schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:02:
[...]
Indien je het AP wilt voeden vanuit de switch dan moet de switch waarop het AP direct aangesloten is PoE ondersteunen. Overigens worden bij de single packs een PoE injector meegleverd, je hebt dus niet direct een switch met PoE ondersteuning nodig.
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar dan dien je een stopcontact te voorzien. Aangezien het acces point zal worden wegwerkt is dit geen mogelijkheid.

Niemand tips qua type switch?

Bijkomende vraag. Ik zou eventueel ook een NAS aansluiten. Is het belangrijk dat de tv dicht bij de televisie staat om films daar op te spelen? Of kan ik die NAS bijvoorbeeld in mijn garage zetten zonder in te boeten op kwaliteit van de verbinding? De afstand is circa 25meter - dit is de lengte van de kabel.