Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Voortman
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-12-2024
Goedenavond,

onlangs ben ik verhuisd naar een ander adres. (ook nieuwe provider en router)

nu ik mijn WDmycloud probeer te bereiken reageert hij extreem traag. ik heb de WD al gereset en soms vraagt windows nog steeds naar een wachtwoord. (dus niet altijd)

ik probeer vanuit mijn pc een backup te draaien naar deze cloud maar dit is onbegonnen werk. het gaat tergend langzaam.

iemand een idee wat er mis gaat? alvast bedankt ;)

Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 17:49
Waar staat de WDmycloud (thuis in je eigen netwerk of daarbuiten) en indien thuis: waarop is die aangesloten (op de provider-router of op een eigen router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Voortman
thuis in eigen netwerk. op de router van de provider: Experia box V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
Dat is dus een modem. Die zijn daar echt niet voor geschikt. Schaf een nas of een snelle router aan als je netwerk opslag wil. Dat het eerder wel naar wens werkte is vrij bijzonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Voortman
hmm, eerder werkte het inderdaad perfect. wel met een andere router (technicolor) het hoeven ook geen daverende snelheden te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:59
418O2 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:04:
Dat is dus een modem. Die zijn daar echt niet voor geschikt. Schaf een nas of een snelle router aan als je netwerk opslag wil. Dat het eerder wel naar wens werkte is vrij bijzonder
Geloof dat je niet weet wat een wdcloud is, dat is namelijk ook een Nas.
En wat een snelle router er mee te maken heeft snap ik ook niet.

@Mark Voortman
Controleer je kabels eens, misschien is daar een probleem mee.
Ook zal die Wdcloud nu een andere ipadres gekregen hebben dus misschien geeft dat problemen in de Windows firewall.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ben(V) schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
[...]

Geloof dat je niet weet wat een wdcloud is, dat is namelijk ook een Nas.
En wat een snelle router er mee te maken heeft snap ik ook niet.
excuses, dacht dat het een externe USB disk met wat internet tools was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Zijn alle apparaten tussen de PC en de mycloud (en netwerkkabels) Gigabit, of zit er toch nog ergens een 100Mb/s stukje tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoe zag je oude setup er uit: gebruikte je kabels of WiFi ? En hoe ben je nu verbonden? Is alles bekabeld of gebruik je WiFi?

[ Voor 174% gewijzigd door Q op 10-11-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:05:
[...]
excuses, dacht dat het een externe USB disk met wat internet tools was
Daarnaast is een Experiabox ook een router. Als je het niet weet, zeg dan niks, er is erg veel expertise op dit forum. Die stelligheid in je kant nog wal reactie is ook overdreven

Catch22 is misschien iets te stellig in zijn antwoorden, daar mag je best op ingaan, maar dat mag wel wat vriendelijker

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 10-11-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jodeltje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:44:
[...]

Daarnaast is een Experiabox ook een router. Als je het niet weet, zeg dan niks, er is erg veel expertise op dit forum. Die stelligheid in je kant nog wal reactie is ook overdreven
Een modem met router functie, die zijn in mijn ervaring niet per se het allerbeste in hun routerfuncties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:49:
[...]

Een modem met router functie, die zijn in mijn ervaring niet per se het allerbeste in hun routerfuncties
‘Echt niet voor geschikt’ is echter gewoon niet waar

Edit: het is simpel, heb je wel een idee maar weet je het niet precies, reageer niet. Er zijn hier zoveel mensen die het wél exact weten

Ook deze reactie had best wat vriendelijker gemogen

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 10-11-2020 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
418O2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:49:
[...]

Hoe kom je daar nu weer bij?
De modem/routers van alle ISP's werken (zeker tegenwoordig) gewoon prima.
In het verleden zijn er modem/routers/acesspoints geweest waarvan de wifi niet heel erg goed was, maar dat komt uit de begintijd van de wifi waarin alle wifi van matige kwaliteit was.

Tegenwoordig hebben die mode/router/accesspoint devices van de verschillende ISP's enkel nog het nadeel dat ze heel weinig instellingen hebben en dat is voor een tweaker vervelend, maar voor de gemiddelde gebruiker uitstekend, want je kunt met veel instellingen meer verprutsen dan verbeteren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Voortman
hoe zou ik eventuele problemen in de firewall kunnen oplossen? (@Ben(V)

oude setup: rechtstreekse verbinding PC naar router (technicolor) met cat5e - WDmycloud rechstreeks verbonden naar router (technicolor)

nieuwe setup: PC ingeplugd in netwerk poort - cat5e verbinding naar router- cat5e verbinding van router naar WDmycloud.

al met al niks spannends lijkt me.

het enige wat eigenlijk veranders is, is de router. kan hier ook een instelling niet goed in staat bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Tja, dan is alles toch 1 Gb/s, dus dan zou het snel moeten zijn.
Je loopt niet tegen firewall problemen aan, omdat beide apparaten intern staan.

- heb je al eens een bestandssysteem controle op de NAS uitgevoerd?
- Heb je al eens een groot bestand (of een map met vrij grote bestanden) rechtstreeks in de verkenner naar je NAS gekopieerd en dáárvan de snelheid bekeken?
Als dat wel snel is kan de bottleneck bv. ook in het backup-programma zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Renault op 10-11-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee voor lokaal verkeer doet een router helemaal niets, voor dat verkeer is hij gewoon een switch.

Maar een nieuwe router kan mogelijk een ander subnet uitgeven met zijn dhcp server en hij geeft zelfs bij het gebruik van hetzelfde subnet andere ipadressen uit.
Elke pc heeft een firewall en moet dus geconfigureerd worden dat hij smb verkeer doorlaat naar die WdCloud en als je met de nieuwe situatie andere ip adressen gekregen hebt moet je de pc firewall aanpassen.

Verder is het verstandig om je router te configureren dat die WdCloud altijd hetzelfde ipadres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Check de SMART eens van de HDD. Misschien is ie zo enorm langzaam omdat de HDD slechte sectoren heeft en zit het probleem niet in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
Mogelijk indexeert de WDMC alles overnieuw na het onderbreken van de stroom en zorgt dat voor lagere snelheden. Ik ben zelf jarenlang WDMC gebruiker en heb uit eigen ervaring soms ook curieuze zaken meegemaakt.
Pagina: 1