MAP sensor vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-06 14:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Ik heb een familielid die wat issues heeft met zijn Fiat Idea, de garage aka beun de haas kan het probleem niet vinden. (niet gek als je auto niet eens uit leest)

Bij de koude start slaat hij moeilijk aan, bij een warme start is er geen probleem.
Ik verdenk de MAP sensor en wil deze vervangen.

Op internet zie ik echter een groot prijsverschil en geeft de site besteonderdelen.nl meerdere sensoren aan die compatibel zijn.

Hoe moet ik dit zien? Kan ik ook goedkopere exemplaren monteren of zal ik gewoon bij de standaard en het duurdere type blijven.

Op dit moment is BOSCH Inlaatdruk-/MAP-sensor - 0 261 230 030 gemonteerd.
https://www.besteonderdelen.nl/bosch-1149667.html

Deze is bijv. ook compatible volgens de site :?
https://www.besteonderdelen.nl/bosch-759136.html

Betreft een Fiat Idea bj 2006 1.4 8v 77pk

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Waarom verdenk je de MAP-sensor? Heb je de boel al uitgelezen?
Met zulke sensoren is het het beste om origineel, of minimaal van exact hetzelfde merk (en type te kopen). Als het nu een Bosch is, dan staat er op de sensor ook een nummer. Bestel dan de sensor met exact hetzelfde nummer.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Nee, niet uitgelezen. Echter is de MAP een bekend probleem bij deze motoren, komen de symptomen precies overeen en is het een klusje van niets.

Ik heb de F 01C 600 070 besteld, deze is een stuk goedkoper dan de 0 261 230 030. De 0 261 230 030 heeft als extra compatibiliteit de 1.8 en flex-fuel

Ik ben benieuwd :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:27:
Waarom verdenk je de MAP-sensor? Heb je de boel al uitgelezen?
Met zulke sensoren is het het beste om origineel, of minimaal van exact hetzelfde merk (en type te kopen). Als het nu een Bosch is, dan staat er op de sensor ook een nummer. Bestel dan de sensor met exact hetzelfde nummer.
Ik heb gisteren de sensor vervangen (goedkoper type) en de auto springt met koude motor weer direct aan.
Problem solved.

Dit zegt weer genoeg over de garage :F