Beste Tweakers,
Ik ben van plan om mijn eerste gaming pc te bouwen.
Na uren turen op Tweakers, youtube en reviews van verschillende onderdelen kom ik tot deze wenslijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral Gamen en af en toe youtube, surfen en email
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Max 1080p
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, compleet nieuw systeem
Wat verwacht je van ons?
Een laatste blik voordat ik ga bestellen
BELANGERIJK: aan deze build wil ik 2 a 3 jaar plezier beleven. Daarna verkoop ik de onderdelen los of geef het systeem weg. Er word niks meer geupgrade, meegenomen naar een volgende build of overgeklokt. Verder wil ik dit systeem laten draaien op Windows 10.
Games: COD Warzone + full game (210 gb) OF COD Cold War (250gb, geen idee of Warzone daarbij in zit denk het wel) OF Battlefield 2021 mocht deze weer goed worden (gok 300gb)
Moet als ik een van deze games wil spelen dus elke keer opnieuw downloaden. Geen probleem want ik speel altijd maar 1 game tegelijk voor een langere tijd.
Dus is mijn gekozen m.2 ssd 500gb wel groot genoeg voor windows 10 plus alle apps/updates etc EN 1 grote game zoals hierboven staat beschreven?
Ik geloof dat ik nu op 40gb voor windows 10 plus alle apps etc. Je zou zeggen van wel 40/50gb + 250gb COD/BF = 300gb = 200gb over.
Maar is het verstandig je besturingssysteem op dezelfde drive als je games te plaatsten?
Ook zou ik graag willen weten of de psu een goede keus is. Vind dat een lastig onderdeel van een build omdat ik niet precies weet hoeveel watt er nodig is. Weet wel dat 550w ruim voldoende is voor deze build maar misschien kan het ook met minder? Verder, minimaal bronze gecertificeerd en semi of volledig modulair, ik haat kabels
Ik ben van plan om mijn eerste gaming pc te bouwen.
Na uren turen op Tweakers, youtube en reviews van verschillende onderdelen kom ik tot deze wenslijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral Gamen en af en toe youtube, surfen en email
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Max 1080p
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, compleet nieuw systeem
Wat verwacht je van ons?
Een laatste blik voordat ik ga bestellen
BELANGERIJK: aan deze build wil ik 2 a 3 jaar plezier beleven. Daarna verkoop ik de onderdelen los of geef het systeem weg. Er word niks meer geupgrade, meegenomen naar een volgende build of overgeklokt. Verder wil ik dit systeem laten draaien op Windows 10.
Games: COD Warzone + full game (210 gb) OF COD Cold War (250gb, geen idee of Warzone daarbij in zit denk het wel) OF Battlefield 2021 mocht deze weer goed worden (gok 300gb)
Moet als ik een van deze games wil spelen dus elke keer opnieuw downloaden. Geen probleem want ik speel altijd maar 1 game tegelijk voor een langere tijd.
Dus is mijn gekozen m.2 ssd 500gb wel groot genoeg voor windows 10 plus alle apps/updates etc EN 1 grote game zoals hierboven staat beschreven?
Ik geloof dat ik nu op 40gb voor windows 10 plus alle apps etc. Je zou zeggen van wel 40/50gb + 250gb COD/BF = 300gb = 200gb over.
Maar is het verstandig je besturingssysteem op dezelfde drive als je games te plaatsten?
Ook zou ik graag willen weten of de psu een goede keus is. Vind dat een lastig onderdeel van een build omdat ik niet precies weet hoeveel watt er nodig is. Weet wel dat 550w ruim voldoende is voor deze build maar misschien kan het ook met minder? Verder, minimaal bronze gecertificeerd en semi of volledig modulair, ik haat kabels
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 128,20 | € 128,20 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450 Steel Legend | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 1660 Super GP OC | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15W | € 85,66 | € 85,66 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 760,41 | ||
[ Voor 18% gewijzigd door Cyprinus op 09-11-2020 20:53 ]
:strip_exif()/f/image/kWEAcDqBf9xDYzGnFkQEul6e.jpg?f=fotoalbum_large)