Stichting Brein / Spotweb / Sommatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Net gebeld door medewerker van Stichting Brein, eisende dat ik mijn Spotweb website per direct offline haal.
Schijnt niet te mogen, daarnaast eist de beste club dat ik even € 150 bijdraag in kosten.

Heel stuk tekst en verklaring erbij, maar lijkt mij toch niet dat dit soort praktijken zomaar kan. Ik host immers niks, ik ben een doorgeefluik.

-= Very annoying forum person =-

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als vrijwel alles dat door jouw doorgeefluik komt auteursrechtelijk is beschermd, denk ik dat Brein een punt heeft. Ik raad je aan om alles offline te halen en te betalen, of op heel korte termijn een advocaat te raadplegen.

Als Brein je ook documenten laat tekenen, zou ik die eerst even door een expert laten lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door GlowMouse op 09-11-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:19
ook de bestuurder van de gettawaycar is medeplichtig aan de bankoverval.
Pirate bay host ook niks, maar faciliteert uitsluitend illegaal gedrag en is volgens mij om die rede ook illegaal verklaard.

En dan de financiële chantage die Brein nu gaan uitvoeren. 150 betalen of opdraaien voor de proceskosten als je in de rechtbank verliest.

Geen idee hoe/waar je spotweb hebt draaien. Je kan 't eventueel proberen te beantwoorden dat 't niet van jou was. en dat je 't onder de Notice and Take down procedure offline gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
ik vind 150 euro best schappelijk als je er dan af bent. Betaal je net een uur een advocaat voor. Het is niet zo dat je niet wist dat dit niet mocht. Je dacht alleen dat je er niet op aangesproken zou worden en dat valt nu tegen.

[ Voor 40% gewijzigd door alwind op 09-11-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
PROnline schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:15:
ook de bestuurder van de gettawaycar is medeplichtig aan de bankoverval.
Pirate bay host ook niks, maar faciliteert uitsluitend illegaal gedrag en is volgens mij om die rede ook illegaal verklaard.

En dan de financiële chantage die Brein nu gaan uitvoeren. 150 betalen of opdraaien voor de proceskosten als je in de rechtbank verliest.

Geen idee hoe/waar je spotweb hebt draaien. Je kan 't eventueel proberen te beantwoorden dat 't niet van jou was. en dat je 't onder de Notice and Take down procedure offline gehaald hebt.
Draait lokaal, gegevens kunnen ze schijnbaar gewoon bij Ziggo opvragen. Het gaat mij meer op de manier waarop, de dreigende toon aan de telefoon en in de email die je van deze club ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
alwind schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:17:
ik vind 150 euro best schappelijk als je er dan af bent. Betaal je net een uur een advocaat voor.
Ik denk dat je bij een zaak als deze wel een goede advocaat kunt vinden die een heel schappelijk tarief rekent. Dit is ook wel een zaak die zich voor crowdfunding laat lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:30
master_viper schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:24:
[...]

Draait lokaal, gegevens kunnen ze schijnbaar gewoon bij Ziggo opvragen. Het gaat mij meer op de manier waarop, de dreigende toon aan de telefoon en in de email die je van deze club ontvangt.
Zat er authenticatie op of was het openbaar te gebruiken?

Zie het als leergeld, is voor mij de reden geweest om mijn eigen setups nooit meer op open endpoints te hebben.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
@master_viper het is heel simpel, als je het waard vind, kun je naar de rechter gaan. Het kost je ruim meer dan die 150 euro.

Niemand is zo stom natuurlijk omdat ze bovenstaande weten. En 150 euro absoluut een schijntje is om er "vanaf" te zijn.

Ze doen dit voor de rechthebbende en zonder de site te zien gaat het om dat soort materiaal als ik je goed begrijp.
Heb je geld over voor een rechtsgang, by all means, go for it.
Maar de kans is heel groot dat je verliest.

Hoe jij vind dat hun berichtgeving en telefoontjes zijn, dat maakt uiteindelijk weinig uit. Beide manieren zijn gewoon win-win voor de rechthebbende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
Weet je wel zeker dat dit het Brein daadwerkelijk is? Zou ook iemand kunnen zijn die denkt makkelijk geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het vooral apart dat Brein dit telefonisch doet. Meestal dropt er een brief bij de persoon die ze willen 'aanpakken' op de deurmat met de sommatie en direct de schikking erbij, per aangetekende post.

Als je wil verifiëren of het klopt, kun je natuurlijk Brein zelf ook bellen: https://stichtingbrein.nl/contact/

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
sjaakwortel schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:31:
Weet je wel zeker dat dit het Brein daadwerkelijk is? Zou ook iemand kunnen zijn die denkt makkelijk geld te verdienen.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar alles klopt. Het email adres klopt, ook alle gegevens in de bijlage. Ze hebben ontzettend veel privé gegevens van mij achterhaald.

Er is niks per post verstuurd, dit had ik ook verwacht, alleen een e-mail. Inmiddels, in overleg met mijn rechtsbijstand, heb ik het bedrag voldaan. Zie wel of ik het nog terug krijg of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geld overgemaakt EN Spotweb site afgesloten? Het is niet een OF.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:40:
Geld overgemaakt EN Spotweb site afgesloten? Het is niet een OF.
De site was al paar dagen down, omdat ik er gewoon niks mee deed. En daarnaast dus betaling verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
master_viper schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:09:
Net gebeld door medewerker van Stichting Brein, eisende dat ik mijn Spotweb website per direct offline haal.
Schijnt niet te mogen, daarnaast eist de beste club dat ik even € 150 bijdraag in kosten.

Heel stuk tekst en verklaring erbij, maar lijkt mij toch niet dat dit soort praktijken zomaar kan. Ik host immers niks, ik ben een doorgeefluik.
Is ook wel een beetje spelen met vuur.

Maar als je het gevecht aan wilt gaan, kun die dit natuurlijk altijd doen. Je zult alleen wel voldoende geld en tijd moeten hebben. Want dat gaat dit je kosten.
Maar ook met grote risico's.

Kijk ook even goed, waar je voor tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11
master_viper schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:52:
[...]

De site was al paar dagen down, omdat ik er gewoon niks mee deed. En daarnaast dus betaling verricht.
Maar je draaide deze site lokaal? En die was vanaf internet niet bereikbaar? Hoe zijn ze er dan achter gekomen dat je deze draaide (voor eigen gebruik dus)?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vieze oplichters zijn het. Ik zou wel even juridisch loket bellen of een uurtje met een jurist spreken om te vragen of het allemaal zomaar kan, jouw privégegevens opvragen en kosten in rekening brengen.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd Volgens mij is hier al lang jurisprudentie over geweest. Zo ja, dan kan dat gewoon.

Je kunt vinden wat je wilt, maar TS was gewoon feitelijk fout bezig. Het staat hem in zijn recht om naar de rechter te gaan, maar of dat veel nut heeft. Dan liever eieren voor je geld kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:09:
Je kunt vinden wat je wilt, maar TS was gewoon feitelijk fout bezig.
Dat is wat snel geconcludeerd. Dit is lastige materie en we kennen niet alle feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@GlowMouse Vaag, ik weet zeker dat ik hem ergens over het soort materiaal een post heb zien maken, maar dat zie ik niet meer terug.
Daar baseerde ik mijn opmerking op.

Het probleem met Stichting Brein is dat er volgens mij buiten providers geen particulieren zijn geweest die naar de rechter zijn gestapt. Dat is ook het voordeel van die afkoopbedragen die relatief laag zijn.
Ze hebben graag dat je stopt. De rest is allemaal niet echt belangrijk. Dat is ook voor hun bestaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
Telefonisch een schikkingsvoorstel doen? Mag dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

jeroen3 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:42:
Telefonisch een schikkingsvoorstel doen? Mag dat?
Ja dat mag, al zou ik er op staan dat het papier gezet zou worden. Volgens mij heeft hij inmiddels ook een mail gehad.

Dit is ook eigenlijk geen boete, dit is het afkopen van juridische stappen en een belofte doen dat je het niet meer zal doen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:55:
Vieze oplichters zijn het. Ik zou wel even juridisch loket bellen of een uurtje met een jurist spreken om te vragen of het allemaal zomaar kan, jouw privégegevens opvragen en kosten in rekening brengen.
De rechter heeft dat al geoordeeld, anders komt Brein niet aankloppen bij iemand. ;) Brein zal toch echt per geval via de rechter de gegevens moeten vorderen in elk geval, zoals nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-gegevens, hoewel uit 2015, dat ook laat zien.

Per geval (en afhankelijk van de bewijslast) die Brein heeft wordt dan besloten om wel of niet Brein in het gelijk te stellen en Brein dus bij de provider in kwestie de gegevens kan vorderen. Als Brein dus komt aankloppen, kun je er best gerust op zijn dat er genoeg bewijs is tegen je, in elk geval. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:07
Ben nu wel heel benieuwd naar de technische kant van dit verhaal.
- Topic Starter, Was de website publiek toegankelijk? Ja / Nee / Weet niet
- Had je een domeinnaam.nl er aan doorgelinkt? mogelijk hebben ze via SIDN je gegevens gevonden? / of andere whois informatie?

[ Voor 5% gewijzigd door supayoshi op 10-11-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:43:
[...]
De rechter heeft dat al geoordeeld, anders komt Brein niet aankloppen bij iemand.
Ah... dat was aan me voorbij gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

supayoshi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:23:
- Had je een domeinnaam.nl er aan doorgelinkt? mogelijk hebben ze via SIDN je gegevens gevonden? / of andere whois informatie?
Via het SIDN is best uitgesloten; als het goed is zijn de domeinnamen ook afgeschermd tegenwoordig, enkel die van de registrar zouden te vinden moeten zijn en het e-mailadres van de administratieve contactpersoon. :)

Dit geldt althans voor .nl domein, er zijn meer mogelijkheden. ;) Desalniettemin moet Brein de gegevens afdwingen via de rechter, zolang die dus toestemming geeft, maakt het in wezen ook niet meer uit welke partij de gegevens verstrekt heeft.

Ook bewijst het domein niets van inbraak op auteursrechten, dus aankloppen bij SIDN voor dergelijke info zou ik niet als eerste doen, wel via de ISP.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

supayoshi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:23:
@master_viper Heb je een update voor ons :) ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Duurde even, maar de volgende antwoorden:

- Topic Starter, Was de website publiek toegankelijk?
Ja, helaas wel.
Inderdaad, ook nog via een domein gelinkt.

De boete heb ik direct voldaan, en een verplicht formuliertje ingevuld. Mijn rechtsbijstand melde dat de zaak aanvechten vrij kansloos lijkt te zijn, kwestie van verlies nemen.

Pagina: 1