Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiemeneer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09-2021
Help.....

Een tijdje terug heb ik de Fractal Design Meshify C aangeschaft.
Waar ik zeer tevreden mee ben, echter wil ik een aantal aanpassingen doen en een daarvan is de top kap van de kast halen en de dust filter installeren. Zonder er meer lucht inkomt voor mijn nieuwe GPU. Deze is echter kwijt geraakt tijdens mijn verhuizing. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan namelijk nergens lossen top filters in Nederland vinden voor dit model of een kap met filter. Hopelijk hebben jullie een oplossing. Een goedkopere oplossing is ook meer dan welkom.

Ik ben een beginnend PC bouwer dus nog niet zo vindingrijk, dus sorry wanneer er een makkelijke oplossing voor is.

alvast bedankt
Koffie Meneer

Beste antwoord (via Koffiemeneer op 12-11-2020 13:21)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ehm, de case op de foto's is geen Meshify maar een Define… vandaar het dichte toppaneel (die zit inderdaad wel standaard bij de Define-serie)

dat lost nog niet het probleem op van het mesh-toppaneel, of het feit dat @Uszka terecht aanstipt dat je de bovenkant niet voor intake zou (moeten) gebruiken.
gewoon 3x 120mm intake aan de voorkant en 1x 120mm exhaust aan de achterkant monteren zou genoeg moeten zijn in deze case.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Niet online
zou je iets kunnen verduidelijken?
bij mijn weten zit er namelijk geen 'dicht' top-paneel bij de Meshify C, alleen een gaas-paneel.
Heb je momenteel helemaal geen top-paneel op de kast zitten?

• Koffiemeneer
O, ik heb een click systeem waardoor ik de zwarte top eraf kan halen met daaronder een frame met ronde gaatjes. Hierop bevestig je normaliter de filter, maar die ben ik kwijt. Zie de foto's. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvN2J_6hTS9BwzNIor152pd-snU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siHHahQLpXXfw60qw0mfgbDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkYtPZqbbUmwfwI7FtpakdAxpF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so0rWAMip8FHyMF2OfEP8hru.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Zoek iemand die dezelfde behuizing heeft en het filter niet gebruikt. Ik ehb zelf de bq pb500, die heeft andere maat anders had je m kunnen hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
Als die top erop zit heb je toch geen filter nodig? Meer lucht voer je niet in door de bovenkant. Dat doe je via het front of de onderzijde. Via de onderzijde gaat niet bij de Meshify C dus moet het via het front. 2e frontfan installeren dus als dat nog niet is gedaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Niet online
ehm, de case op de foto's is geen Meshify maar een Define… vandaar het dichte toppaneel (die zit inderdaad wel standaard bij de Define-serie)

dat lost nog niet het probleem op van het mesh-toppaneel, of het feit dat @Uszka terecht aanstipt dat je de bovenkant niet voor intake zou (moeten) gebruiken.
gewoon 3x 120mm intake aan de voorkant en 1x 120mm exhaust aan de achterkant monteren zou genoeg moeten zijn in deze case.

• Koffiemeneer
Oke, je kunt ook fans op top installeren, maar misschien niet echt nodig. Aan de voorkant heb ik al een extra frontfan. Uszka, jij zegt lekker zo houden en niet nodig? Toch vreemd dat ze de bovenkant dan niet dicht laten en de optie geven wanneer het eigenlijk niet echt iets toevoegt. Bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Koffiemeneer Geen tijd voor koffieleuten, maar afstoffen die boel :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Koffiemeneer
Vorige week nog gedaan, maar het viel mij ook extra op na de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Niet online
@Koffiemeneer de bovenkant is nuttig als exhaust als je een 240/280mm AIO zou willen installeren. deze case leent zich in principe voor 2x AIO (1x front, 1x top) zodat je zowel je CPU, als een hybride/watergekoelde GPU zou kunnen gebruiken.
voor ons gewone luchtgekoelde stervelingen is die bovenkant een overbodig accessoire.

• Koffiemeneer
Bedankt @Kamato, weer wat geleerd en dan laat ik de top er gewoon opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier een ex-Define C gebruiker. Omdat mijn kast op een wat stoffige plek stond heb ik de top er nooit afgehad.

Zoals gezegt de outtake achter al is voldoende, ik had 2x140mm aan de voorkant als intake en hele nette temperaturen met een 1800X en GTX 1080 beide met overclock :)

Hele fijne kast verder :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiemeneer
A super, ik heb voor ook twee 140mm fans zitten en dan vertrouw ik er op dat dit voldoende zal zijn.. Stap twee wordt mijn (toekomstige) 3080 er in passen en volgens mij wordt dat nog een hele klus.
Pagina: 1