Upgrade van MB, CPU, GPU en RAM, maar misschien meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JulioTFU
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08-2021
Goedemiddag!

Ik zoek een?
Ik ben voor mijn computer opzoek naar een upgrade voor de aankomende jaren, ik hoef hier geen high-end games op te spelen, maar wil bijvoorbeeld wel VR (Oculus Quest 2) kunnen runnen in hoge resolutie via PC. Ook vroeg ik mij af of het gebruik M.2 SSD veel verschil geeft in dagelijks gebruik tov een losse SSD?

Wat is je budget?
Rond de 650. Maar variabel.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat eigen research, en wat rondvragen, ben ik uitgekomen op de Ryzen 5 3600X icm ASRock B450 Pro4 en de Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6. Hierbij moet nog wat RAM, suggesties?. Maar ik sta natuurlijk ook open voor andere opties!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is zwaar verouderd, en hierbij zijn naar mijn inzien alleen nog de kast, de voeding, en de SSD herbruikbaar. Het gaat hierbij om een:

Cooler Master N300
Seasonic S12II-520W
SAMSUNG 860 EVO 500 GB

Alvast bedankt!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe oud is die voeding? Hij kwam uit in 2010, dat is al weer 10 jaar terug. Ik zou zelf overwegen die te vervangen als je toch een nieuw systeem gaat kopen.

Voor wat betreft je geheugen, kijk eens op de QVL van dat bord. Dan weet je wat er op werkt, en at voorkomt vervelende verrassingen.

• JulioTFU
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08-2021
De voeding komt uit 2015. Ik zal naar de QVL kijken!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
JulioTFU schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:58:
De voeding komt uit 2015. Ik zal naar de QVL kijken!
Het ontwerp van de voeding is van voor 2010 en niet geschikt voor recente hardware.

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik draai zelf ongeveer dezelfde setup met een 3600 ipv een 3600X. @Uszka wat is de reden dat je denkt dat de voeding niet geschikt is? (ik heb dezelfde voeding namelijk en ik kom geen kabels tekort, of vermogen o.i.d.)

Ik kan me voorstellen dat hij kwa efficientie niet de beste optie is, maar verder?

Systeem draait al 2 maanden gewoon goed.