Nieuwe receiver, vervanger van Onkyo TR414

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Situatie is een rijtjeswoning met woonkamer van 40m2. We gaan dus alleen op zacht tot medium volume de set gebruiken (willen de buren niet storen)
Speakers heb ik al 2x B&W 603 S3.
TV die erbij gebruikt wordt is een: pricewatch: Samsung QLED 65Q90R Zwart
Setup momenteel is een 2.0 setup, ga ik voorlopig niet aanpassen, maar wil misschien(?) de ruimte houden om er maximaal 5.1 van te kunnen maken (dus sub + center en rears optie qua aansluiting). Momenteel hebben we een Onkyo TR414 die aan vervanging toe is (spontane reboot af en toe, heeft zijn recall/repair ooit al gehad, hij is oud en traag).....maar die qua geluid eigenlijk al afdoende is. Wij zijn geen audiofielen, maar kunnen wel genieten van mooie muziek/film (zodoende ook wel nette speakers gekocht)

Ik zoek een?
Nieuwe versterker/receiver. De grootste vooruitgang die ik hoop te vinden is verbeterde interface/streaming opties. De oude had letterlijk een soort van DOS menu waar je doorheen kon scrollen, dat was heel frustrerend. Ik wil de receiver aan kunnen doen en op mijn telefoon Spotify starten en de receiver aanwijzen als afspeel-locatie. Vermoedelijk kunnen alle nieuwe receivers dat? Momenteel moeten we de tv aan doen (die wel modern is, een samsung 65inch 85 serie)
De TV heeft de HDMI aansluitingen voor dingen als blu-ray (niet dat we die ooit gebruiken :P)...de versterker krijgt zijn input via een toslink (optical). De huidige ondersteunt dat onze tv-afstandsbediening het volume via de toslink kan aanpassen van de receiver. Als via HDMI handiger is, dan mag het ook via die route (tv heeft los kastje met de aansluitingen boven de receiver staan, dus staat letterlijk naast/op elkaar)

Wat is je budget?
Ik denk dat ik geen fancy eisen heb en hoop zodoende dat 350 a 400 euro ook gewoon afdoende kan zijn. Maar budget is wat "nodig is", als dat 500 euro is, dan is dat 500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er spotify op kunnen draaien voor muziek en het voor de audio gebruiken bij de TV (dus films/serie/nieuws/etc). En volume via tv aanpassen, zodat kastje onder de tv dicht kan blijven en we die afstandsbediening niet nodig hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Reele kans dat ik bij max 2.1 opstelling uit kom (en nooit rears zal plaatsen), waardoor dit al genoeg zou kunnen:
pricewatch: Denon Ceol RCD-N10 Zwart
Maar voor hetzelfde geld (ongeveer) heb je ook:
pricewatch: Denon AVR-X1600H is alleen maar flexibeler qua uitbreiden denk ik dan, mocht ik het willen.
Bij Marantz vind ik nog zoiets: pricewatch: Marantz M-CR511 Zwart ook te doen wat ik wil zonder te betalen voor van alles wat ik niet hoef? Maar wat is de winst van deze simpele doosjes ipv zo een X1600h als hierboven?
Deze van Pioneer kan ook: pricewatch: Pioneer VSX-S520D Wit, denk ik?

Welke vragen heb je hier nog over?
1: In de basis wil ik een versterker die mijn 2 grote frontspeakers goed aan kan sturen....maar op max medium volume vermoed ik dat elke versterker dat wel kan, klopt dat?
2: kunnen alle versterkers om gaan met Spotify en dat ik de muziek op mijn telefoon selecteer en de versterker aan wijs als afspeellocatie?
3: Kunnen ze allemaal via Toslink volume harder/zachter via de tv, wat mijn 10 jaar oude Onkyo bijvoorbeeld kan (en ik handig vind) Of om mij via HDMI, al hoeft het beeld verder niet naar de versterker.
4: aan/uit gaan als de tv aan/uit gaat is gewoon een ARC feature en is dit standaard bij een nieuw model of moet ik hier om denken?

Lijkt een lange TS geworden te zijn, terwijl mijn wensenlijstje eigenlijk maar klein is volgens mij. Hopelijk is het duidelijk zo :)

edit: ik heb (als ex-crew) een toffe XL muismat over met Tweakers branding er op. Degene wiens antwoord ik als beste markeer, die stuur ik gratis die muismat op. Hij is nieuw en ongebruikt :). Kan ik wat terug doen als dank voor jouw tijd en expertise

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 09-11-2020 16:06 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:39:
1: In de basis wil ik een versterker die mijn 2 grote frontspeakers goed aan kan sturen....maar op max medium volume vermoed ik dat elke versterker dat wel kan, klopt dat?
Elke versterker kan met een paartje als deze speakers ook wel.op het niveau spelen dat je de buren tot overlast bent. B&W is met 88,5 dB dan iets minder gevoelig dan het gemiddelde wat je nu ziet maar het is nog steeds aanzienlijk genoeg om niet lastig aan te sturen te zijn.
2: kunnen alle versterkers om gaan met Spotify en dat ik de muziek op mijn telefoon selecteer en de versterker aan wijs als afspeellocatie?
Spotify Connect is wat je zoekt. Naar mijn weten de enige vorm die Spotify nog ondersteunt. Vroeger had je ook wel eens losse implementaties op receiver maar daar zijn ze naar mijn weten vanaf gestapt.
3: Kunnen ze allemaal via Toslink volume harder/zachter via de tv, wat mijn 10 jaar oude Onkyo bijvoorbeeld kan (en ik handig vind) Of om mij via HDMI, al hoeft het beeld verder niet naar de versterker.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik ben niet heel bekend met deze vorm van volume regelen. Ik weet wel dat mijn TV het bijvoorbeeld niet doet en mijn Squeezebox Touch gaat ook over de rooie als ik het volume van een Bitstream track aanpas op de bron zelf. Het lijkt (!) mij een feature van de TV en dus niet van de receiver maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
4: aan/uit gaan als de tv aan/uit gaat is gewoon een ARC feature en is dit standaard bij een nieuw model of moet ik hier om denken?
Wat jij zoekt is HDMI CEC, ook wel HDMI Control genoemd. HDMI ARC bouwt veelal wel over/op dat protocol of hangt er mee samen maar in basis zijn het twee verschillende dingen. Let ook dat de implementatie van HDMI CEC niet vast staat. Elke fabrikant is vrij dit te implementeren hoe ze willen. Het is hit or miss. Staat je daar dus niet te blind op. Mocht ARC niet werken dan is S/PDIF altijd een optie. Pas als je HD Audio wilt zal je naar eARC moeten en biedt S/PDIF te weinig bandbreedte.

Ik zou verder, als je de ruimte hebt, altijd voor een surround receiver gaan. Zit je altijd goed qua in- en uitgangen. Zo'n mini Denon of Marantz zijn toch gericht op een andere markt. Staar je niet te blind op iets kopen waar je een deel niet van nodig hebt. Koop het device en gebruik wat je nodig hebt en dat andere gewoon niet. Die gedachtengang zie je vaker terugkomen. Mensen die geen smart tv willen omdat ze het alleen als scherm gebruiken. Een device met minder functies is veelal duurder omdat de markt ervoor kleiner is.

Als je dan toch een surround receiver hebt zou ik ervoor kiezen bronnen direct naar de receiver te sturen met HDMI en dan door naar de tv. Receiver als centrale hub. Heb je nooit last van beperkingen door de TV als hub te gebruiken. Let wel dat de receiver dan in lijn is qua HDMI versie met de rest. Dus koop geen receiver met HDMI 2.0 als je TV en bron HDMI 2.1 hebben. Sowieso, koop geen receiver met HDMI 2.1 als je wilt gamen. Iets met 120 Hz en de HDMI 2.1 chipset. Gaat alleen op als je externe bronnen hebt natuurlijk.

Als laatste: mocht je van Onkyo af willen omdat het merk je niet bevalt, Pioneer is tegenwoordig ook Onkyo :P

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 09-11-2020 15:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:11
  1. Met een gevoeligheid van 90dB en een normale impedantie (min 3ohm), loopt dat wel los ja.
  2. Zodra je een vrij recente receiver koopt, zit dat meestal wel goed. Zoek naar een feature genaamd "Spotify connect". De door jou genoemde opties voldoen allemaal.
  3. Via HDMI zou dat naar een moderne receiver, bijvoorbeeld die x1600h, gewoon moeten werken. Deze optie heet CEC (Samsung noemt het Anynet) en stelt je in staat om met/via de tv het volume van de receiver te regelen. Aansluiten van een HDMI kabel op de ARC poorten van zowel TV als receiver is dan voldoende voor audio en besturing, geen toslink nodig.
  4. Aan en uitgaan is ook een HDMI CEC functie, vaak apart aan of uit te zetten. (dus je kunt ook kiezen voor wél volume regelen maar géén power sync).
Mijn keuze uit jouw opties als je 5.1 echt overweegt: de Denon x1600h

[ Voor 8% gewijzigd door Propheticus op 09-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Dat zijn alvast heel wat antwoorden waar ik mee aan de slag kan. Ik kwam gevoelsmatig ook al uit op een simpele surround receiver, die markt is zoveel groter en dan kom je nooit tekort achteraf. De ruimte voor een normaal formaat receiver heb ik wel, de TR414 staat er nu ook.
- Een van de grootste vragen die ik had is of mijn speakers lastig aan te sturen waren (daarop zoeken vind je op fora uiteenlopende antwoorden inclusief buyers confirmation bias (ja mijn nieuwe versterker is veel fijner voor deze speakers, het geld zeker waard :P). Fijn dat een avarage versterker dit al prima kan, is een prettige variabele minder om echt rekening mee te hoeven houden.
- Spotify connect ga ik onthouden, wist de term er niet voor (en Spotify compatible gaf ook opties als mediaspelers e.d., dat zocht ik niet).
- HDMI CEC is ook fijn om te weten qua term, ik wist niet meer dan ARC en dat leek al niet afdoende wat ik daarmee vond qua info.

Die X1600h staat vrij bovenaan de pricewatch qua populariteit. Zijn er dan nog 1 of 2 andere receivers die ik in de shortlist mee kan nemen of is dit de eerste en de beste die ik ga vinden voor mijn wensen/budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Wat je zou kunnen missen:
HDMI 2.1 support voor 4k/120hz. Ben je van plan een PC, PS5 of Xbox X aan te sluiten? Zo nee: je mist niks.
DAB+. Gebruikt je nog lineaire radio in plaats van internetradio of Spotify? Zo ja: er is een versie met DAB+ voor 30 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:21:
- HDMI CEC is ook fijn om te weten qua term, ik wist niet meer dan ARC en dat leek al niet afdoende wat ik daarmee vond qua info.
Om het dan minder makkelijk te maken, HDMI CEC is de officiële naam maar elk merk geeft er zijn eigen naam aan :P
Die X1600h staat vrij bovenaan de pricewatch qua populariteit. Zijn er dan nog 1 of 2 andere receivers die ik in de shortlist mee kan nemen of is dit de eerste en de beste die ik ga vinden voor mijn wensen/budget?
Heeft Yamaha zo niets? Dat is het enige merk wat ik voor dit budget nog zou bekijken maar dat is persoonlijk. Onkyo valt voor mij af door hun verleden waarmee ik Pioneer over dezelfde kam scheer. Heb je nog Sony (STR-DN1080) waar niets mis mee is maar ik heb een zwak voor Denon :P NAD, Arcam, et cetera vallen allemaal in een andere prijsklasse. Wel één punt van aandacht met Denon (en Marantz), de app is best slecht. Als een eis zou zijn om het device primair met de app te bedienen zouden die merken af kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Propheticus schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:27:
Wat je zou kunnen missen:
HDMI 2.1 support voor 4k/120hz. Ben je van plan een PC, PS5 of Xbox X aan te sluiten? Zo nee: je mist niks.
DAB+. Gebruikt je nog lineaire radio in plaats van internetradio of Spotify? Zo ja: er is een versie met DAB+ voor 30 euro meer.
De TV is 4k 120hz / hdr10+, maar ik ben niet van plan pc/ps5/xbox er op aan te sluiten.

Op de TV start ik apps als Netflix/Amazon/HBO e.d. (of anders mijn Mi box S, een 4k mediaspeler). Gebruik ik dan de toslink kabel om geluid naar de receiver te krijgen of doe je dat alsnog via HDMI?

Eigenlijk heb ik slechts 1 apparaat los van de TV/receiver en dat is de Mi-box (4k chromecast in de praktijk)...zowel de TV als de receiver heeft een plek om die aan te sluiten (beiden hdmi poortjes te over). De TV heeft: One connect box: 4x HDMI (2.1, VRR, ALLM, 4K HFR, eARC, de versterker heeft dan HDMI 2.0 begrijp ik? Maar de Mi box is ook alleen hdmi 2.0.

Eigenlijk concrete enige vraag: alle complexiteit qua hdmi zit hem in het beeld, niet in het geluid...ben ik niet het makkelijkst uit als ik de hdmi apparaten in de tv duw (de mi box) en geluid via toslink? Dat voelt het makkelijkst, maar ik mis dan de slimmigheid van automatisch mee aan/uit gaan zeker en mogelijk volume.
Omdat in veel gevallen de tv zelf de bron is van het beeld/geluid (daar zit de ziggo CI+ kaart in, de Netflix apps e.d.)

[...]
FeaR schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:37:
[...]

Heeft Yamaha zo niets? Dat is het enige merk wat ik voor dit budget nog zou bekijken maar dat is persoonlijk. Onkyo valt voor mij af door hun verleden waarmee ik Pioneer over dezelfde kam scheer. Heb je nog Sony (STR-DN1080) waar niets mis mee is maar ik heb een zwak voor Denon :P NAD, Arcam, et cetera vallen allemaal in een andere prijsklasse. Wel één punt van aandacht met Denon (en Marantz), de app is best slecht. Als een eis zou zijn om het device primair met de app te bedienen zouden die merken af kunnen vallen.
Iets duurder heeft Yamaha deze pricewatch: Yamaha RX-V4A, hij ziet er indrukwekkend uit, lekker minimalistisch en net nieuw in de pricewatch (dus hopelijk de nieuwste snufjes? :P)

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 09-11-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
[...]
Eigenlijk concrete enige vraag: alle complexiteit qua hdmi zit hem in het beeld, niet in het geluid...ben ik niet het makkelijkst uit als ik de hdmi apparaten in de tv duw (de mi box) en geluid via toslink? Dat voelt het makkelijkst, maar ik mis dan de slimmigheid van automatisch mee aan/uit gaan zeker en mogelijk volume.
S/PDIF doet geen HD Audio, dat heb je dan ook niet. Er bestaat wel auto-sensing op S/PDIF om apparatuur te laten schakelen maar dat ken ik zo niet van receivers, meer van Sound Bars. Maar S/PDIF niet gebruiken en HDMI eARC (hebben zowel de Denon als de TV) kan ook.

Ik krijg wel meer en meer het idee dat ik je snap met het gevoel dat een receiver in deze best overkill is. Eigenlijk wil je drie dingen: de speakers aansturen, geluid vanaf de TV en Spotify Connect. Ik zou haast zeggen haal een stereo receiver van Marktplaats en sluit daar alles op aan en voor Spotify Connect een Chromecast Audio. Ben je wel alles van het automatische met HDMI CEC kwijt. Wil je ook weer niet...
Nomad schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
[...]
Iets duurder heeft Yamaha deze pricewatch: Yamaha RX-V4A, hij ziet er indrukwekkend uit, lekker minimalistisch en net nieuw in de pricewatch (dus hopelijk de nieuwste snufjes? :P)
Die had ik ook gezien. Qua looks een mooie machine maar denk dat je nu vooral betaalt voor het nieuw zijn. Plus, HDMI 2.1 met issues dus kans op een terugroepactie. NAD D3020 kwam ook nog even in me op voor als je 500 uit zou gaan geven maar dan heb je geen HDMI (en Spotify Connect lees is gemengde verhalen over). Het is saai maar die Denon AVR-X1600 gaat denk ik wel doen wat je wilt.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 09-11-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:51:
[...]

S/PDIF doet geen HD Audio, dat heb je dan ook niet. Er bestaat wel auto-sensing op S/PDIF om apparatuur te laten schakelen maar dat ken ik zo niet van receivers, meer van Sound Bars. Maar S/PDIF niet gebruiken en HDMI eARC (hebben zowel de Denon als de TV) kan ook.

Ik krijg wel meer en meer het idee dat ik je snap met het gevoel dat een receiver in deze best overkill is. Eigenlijk wil je drie dingen: de speakers aansturen, geluid vanaf de TV en Spotify Connect. Ik zou haast zeggen haal een stereo receiver van Marktplaats en sluit daar alles op aan en voor Spotify Connect een Chromecast Audio. Ben je wel alles van het automatische met HDMI CEC kwijt. Wil je ook weer niet...
Dat is het hem wel een beetje ja. Enige luxe die ik dan mis is volume aanpassen met kast deurtjes dicht omdat ik dat via de TV zou kunnen doen :P. En als ik de mi-box S aan laat kan ik denk ik zelfs daarop al Spotify draaien/casten (maar dat kastje is niet handig, loopt soms vast, reageert niet altijd uit standby modes).

HDMI eARC zorgt er ook dus voor dat ik geluid heb vanuit TV apps/CI+ module en daarvan had ik al gelezen dat je gewoon volume kan controllen (kan mijn onkyo zelfs al zag ik). Dan is de Toslink geheel overbodig geworden, maakt het alleen maar simpeler.

Vraag is dan, ga ik voor een Denon X1600h (en mis ik hdmi 2.1, maar ik kan mij geen use-case bedenken waarmee ik het zou missen) of ga ik voor de nieuwe fancy Yamaha RX-V4A, met HDMI 2.1 en weinig reviews online omdat hij wel heel nieuw is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:59:
[...]
HDMI eARC zorgt er ook dus voor dat ik geluid heb vanuit TV apps/CI+ module en daarvan had ik al gelezen dat je gewoon volume kan controllen (kan mijn onkyo zelfs al zag ik). Dan is de Toslink geheel overbodig geworden, maakt het alleen maar simpeler.
Toslink is in theorie al overbodig vanaf HDMI 1.4 met HDMI ARC, met HDMI 2.1 (al doen merken het al vanaf HDMI 2.0) heb je eARC wat dus qua bandbreedte hoger zit dan ARC en S/PDIF.
Vraag is dan, ga ik voor een Denon X1600h (en mis ik hdmi 2.1, maar ik kan mij geen use-case bedenken waarmee ik het zou missen) of ga ik voor de nieuwe fancy Yamaha RX-V4A, met HDMI 2.1 en weinig reviews online omdat hij wel heel nieuw is :P
Ik zeg X1600 en dan over x jaar naar een receiver met HDMI 2.1 kijken. Voor dat laatste betaal je nu redelijk de hoofdprijs omdat het nieuw is. Waar receiver nu maar één (of geen) 8K HDMI IN hebben zal dat over één of twee generaties de standaard zijn. Beetje als nu een PC kopen van 5000 euro of nu één van 2500 en dan over een x jaar weer 2500 euro. Beetje spreiden. En als de receiver toch achter een deurtje staat zijn de looks ook niet heel interessant.

Marcel van HC HiFi kon voorheen Denon wel eens leveren tegen aantrekkelijke prijzen. Je kan hem altijd eens een berichtje sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 09-11-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Tweede stem hier voor de Denon, mocht dat nog niet duidelijk zijn :)
De grotere broer van de Yamaha (V6A) komt er trouwens niet best vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Meerdere mensen hebben mij super geholpen, dus ik had de luxe om te kiezen wie mij het beste geholpen heeft. Maar FeaR zijn eerste uitgebreide reactie gaf mij meteen al zoveel info dat ik gericht op pad kon en in kon lezen, dus zijn post heb ik aangevinkt als beste antwoord. Hij krijgt via de post deze week een Tweakers XL muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
In de auto luister ik alleen DAB+ radio, dat is fijn, want het klinkt echt beter dan de FM frequenties...plus er is veel meer te kiezen qua zenders. DAB+ thuis stond niet op mijn verlanglijstje, ook geen idee of ik het ga gebruiken, maar voor 30 euro meer heb ik het wel (x1600 DAB versie is meerprijs a 30 euro).
Maar dat komt niet op de kabel binnen, het hangt puur in de lucht toch? Ik betwijfel dan het ontvangst een beetje in huis? De receiver zit ook nog eens in een tv-meubel en ik ben niet van plan een snoer + antenne richting raam te brengen (het is geen 1990 :P). Hoe is de ervaring hiermee, zit DAB+ op een frequentie dat ook binnen veelal werkt of is dit 30 euro weggooien? Internet aansluiting krijgt de receiver sowieso wel, is de Denon app prettig genoeg dat ik daar makkelijk online radio kan selecteren? En is dat dan niet sowieso de manier van werken die de voorkeur heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Gewacht tot black friday om hem te kopen, helaas een slecht idee, want ik heb hem nu voor 30 euro meer gekocht dan hij was ten tijde van dit topic. Maar goed, geen dealbreaker.

Receiver doet alles wat ik hoopte, volume via tv afstandsbediening, spotify, auto aan/uit wanneer tv aan/uit gaat, 4k hdr etc....nog steeds een grapje van een slechte on screen menu, maar het werkt en doet het...dus voor die ene keer maar je ogen knijpen.

Maar ik ben tevreden, alles wat ik hoopte te bereiken met een nieuwe versterker heb ik gekregen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
@Nomad, toevallig wil ik mijn Onkyo TR414 gaan omwisselen voor een Denon X1600H.
Ik ben klaar met de random ongevraagde acties van mijn 414. Daarnaast heb ik een vergelijkbare set-up en idee hoe ik deze in de toekomst wilt uitbreiden (als wat jij hebt).

Kortom, hoe bevalt je Denon X1600H na een ruim half jaar?
Nog steeds tevreden?

[ Voor 5% gewijzigd door ezra070 op 19-06-2021 13:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ezra070 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:07:
@Nomad, toevallig wil ik mijn Onkyo TR414 gaan omwisselen voor een Denon X1600H.
Ik ben klaar met de random ongevraagde acties van mijn 414. Daarnaast heb ik een vergelijkbare set-up en idee hoe ik deze in de toekomst wilt uitbreiden (als wat jij hebt).

Kortom, hoe bevalt je Denon X1600H na een ruim half jaar?
Nog steeds tevreden?
Ja. Enige wat nog steeds niet lekker werkt is dat ARC...die doet het 40% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 15:00
Nomad schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Ja. Enige wat nog steeds niet lekker werkt is dat ARC...die doet het 40% van de tijd.
Dat is wel een dingetje.

Je moet hem dan handmatig uit/aanzetten (de receiver) of is het letterlijk een audio return channel probleem dat je geen geluid van je TV (bijv. ingebouwde Netflix) binnen krijgt?
Heb je evt. een andere HDMI-kabel geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door ezra070 op 20-06-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
ezra070 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Dat is wel een dingetje.

Je moet hem dan handmatig uit/aanzetten (de receiver) of is het letterlijk een audio return channel probleem dat je geen geluid van je TV (bijv. ingebouwde Netflix) binnen krijgt?
Heb je evt. een andere HDMI-kabel geprobeerd?
Dat laatste inderdaad, moet nog even andere HDMI kabel proberen. Al is de huidige als goed is een goede HDMI 1.4 kabel...maar moet nog even een tweede kabel testen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Dat laatste inderdaad, moet nog even andere HDMI kabel proberen. Al is de huidige als goed is een goede HDMI 1.4 kabel...maar moet nog even een tweede kabel testen ja.
Versies op HDMI kabels zeggen niets ;) Ik heb hier "HDMI 1.3 kabels" die vrolijk 4K, HDR, etc doorsturen. Testen met een andere kabel kan overigens geen kwaad aangezien HDMI handshake per kabel kan verschillen. Al blijf ik van mening dat HDMI CEC en HDMI (e)ARC geluk hebben is. Bij sommigen werkt het naar behoren, anderen krijgen het letterlijk niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:59:
[...]

Versies op HDMI kabels zeggen niets ;) Ik heb hier "HDMI 1.3 kabels" die vrolijk 4K, HDR, etc doorsturen. Testen met een andere kabel kan overigens geen kwaad aangezien HDMI handshake per kabel kan verschillen. Al blijf ik van mening dat HDMI CEC en HDMI (e)ARC geluk hebben is. Bij sommigen werkt het naar behoren, anderen krijgen het letterlijk niet werkend.
Ik probeer mij er ook zo weinig mogelijk aan te storen, zodoende geen haast gehad met kabels proberen. Had er 2 thuis, 1 was oud (en zodoende niet handig) de andere is die er nu tussen zit en dan werkt het 40% van de tijd. Zal even online een nieuwe kabel bestellen.

Pagina: 1