Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben bezig een werk computer samen te stellen, deze is dus NIET voor gaming. De computer wordt gebruikt voor: word, powerpoint, skype, excel, email, webbrowsing en video's kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal rond de 500 euro kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer krijgt een i5 10400 als CPU, 2x 8GB ram en heeft een moederbord nodig met een NVMe SSD slot, een m.2 SSD slot. WiFi en Bluethooth zijn ook een vereisten. Ik weet dat dit wat overkill is, maar de planning is dat deze computer rond de 8 jaar mee moet. Daarnaast wilt de gebruiker deze dingen graag. Videokaart is niet nodig, de videochip is goed genoeg in de CPU.
De powersupply is wat hoog in wattage, echter zijn er niet veel alternatieven op bronz met een semi modulair systeem. Aub geen RGB in de build als dat kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie horen wat jullie er van vinden. Tevens zoek ik nog een simpele CPU cooler. Welke raden jullie hiervoor aan?
Ik ben bezig een werk computer samen te stellen, deze is dus NIET voor gaming. De computer wordt gebruikt voor: word, powerpoint, skype, excel, email, webbrowsing en video's kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal rond de 500 euro kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer krijgt een i5 10400 als CPU, 2x 8GB ram en heeft een moederbord nodig met een NVMe SSD slot, een m.2 SSD slot. WiFi en Bluethooth zijn ook een vereisten. Ik weet dat dit wat overkill is, maar de planning is dat deze computer rond de 8 jaar mee moet. Daarnaast wilt de gebruiker deze dingen graag. Videokaart is niet nodig, de videochip is goed genoeg in de CPU.
De powersupply is wat hoog in wattage, echter zijn er niet veel alternatieven op bronz met een semi modulair systeem. Aub geen RGB in de build als dat kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik van jullie horen wat jullie er van vinden. Tevens zoek ik nog een simpele CPU cooler. Welke raden jullie hiervoor aan?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed | € 167,95 | € 167,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B460M PRO-VDH WIFI | € 95,79 | € 95,79 |
| 1 | Behuizingen | LC-Power 2014MB | € 22,80 | € 22,80 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 65,86 | € 65,86 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W CM | € 61,04 | € 61,04 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 34,90 | € 34,90 |
| Totaal | € 448,34 |