Gedeelde inbox

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn bedrijf opzoek naar een manier om een gedeelde inbox te creeren. We hebben op het moment beiden een email programma op onze computer, Microsoft Mail (windows) en Gmail ( Mac). We hebben daar beiden hetzelfde bedrijfs email adres toegevoegd.

Nu zitten we alleen met het probleem dat als ik een mail beantwoord of verwijder mijn partner dat niet ziet in zijn mail programma, waardoor verwarring kan ontstaan natuurlijk.

Weet iemand met welk programma we dit wel kunnen organiseren? Dus een email adres, op meerdere computers maar dan continue synchroniserend? Ik heb zitten zoeken op internet maar ik kom er niet uit....

Alvast bedankt voor de tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar een tool als HelpScout. Daar kun je dit soort dingen prima mee opvangen. Met z'n allen toegang tot 1 mailbox, vanuit daar kun je ook weer mails toewijzen aan users of notes plaatsen. Lijkt me als je zoiets bedrijfsmatigs doet wel een slimme oplossing. Er zijn vast andere tools die dat kunnen, maar deze ken ik toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 14:12

JdM

Humbled

Hier opgelost door:

- hoofdemailadres@mail> automatisch doorsturen naar:
- Mailadres@van de ene
- Mailadres@ van de andere

In beide mailadressen ingesteld dat via een filter de hoofdemail in een aparte map komt op ieders mailadres.
In beide emailaccounts een identiteit aangemaakt die verzendt met afzender hoofdemailadres@mail en in dat bericht altijd een BCC geeft aan Mailadres@van de ene en van de andere

Of dit kan in jouw programma's weet ik niet. Ik combineer hier een eigen mailserver met gmail en met roundcube waarin ik dit allemaal kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

KoenVW76 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:32:
Nu zitten we alleen met het probleem dat als ik een mail beantwoord of verwijder mijn partner dat niet ziet in zijn mail programma, waardoor verwarring kan ontstaan natuurlijk.
Blijkbaar heb je het mail op beide PCs ingesteld als POP3 account. De oplossing is gebruik maken van het IMAP protocol.

POP3 is een protocol waarbij alle acties alleen lokaal bij gehouden worden.
IMAP is een replicatie protocol waarbij alle clients de gegevens ook terug naar de server sturen.

De beste oplossing is de EMail door een professionele partij laten hosten die je hier mee kunnen helpen zodat je zeker weet dat alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:38

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb hier ook mee geworsteld en de oplossing die we écht werkend kregen is toch dezelfde box openen in verschillende clients (dat moet echt wel kunnen).Autoforwarding gaat echt niet goed werken als er ook hele 'open' mailtjes binnen komen.

Een extra actie was om de mails niet automatisch als gelezen te laten markeren. Dat betekend dat diegene die de mail oppakt, deze ook actief als gelezen moet markeren óf zijn naam eraan verbind als hij hem later oppakt.

Dit werkt binnen een team <10 mensen behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:36

g0tanks

Moderator CSA
KoenVW76 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:32:
Ik ben voor mijn bedrijf opzoek naar een manier om een gedeelde inbox te creeren. We hebben op het moment beiden een email programma op onze computer, Microsoft Mail (windows) en Gmail ( Mac). We hebben daar beiden hetzelfde bedrijfs email adres toegevoegd.
En welke provider gebruik je voor het mailadres?

In Office 365 kan je een shared mailbox maken en met een workaround zorgen dat sent items ook gedeeld worden: https://community.spicewo...t-items-of-shared-mailbox

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailflowr
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-03-2021
Spam

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 24-02-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een weggezakt topic omhoog halen om te spammen, niet de bedoeling...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.