Philips 50PUS7505 vs 50PUS6504

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyler1994
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 09:05
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
UHD televisie van minimaal 49".

Wat is je budget?
Rond de 400-450 euro met een paar tientjes ruimte bij een uitzonderlijk goede deal.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk TV kijken, waarbij we vooral sport en series kijken op Netflix. Gamen doe ik op de PC maar we overwegen wel een switch te kopen voor gezelschapsspellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Philips 50PUS6504
- Philips 50PUS7505
- LG 49UN73006

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel tussen de drie bovenstaande tv's. Mijn afwegingen zijn als volgt:
- IPS vs VA: Op internet lees ik dat IPS voornamelijk beter scoort als het gaat om kijkhoeken, en dat VA beter is in het weergeven van (donkere) kleuren. Klopt deze (versimpelde) aanname? In dat geval gaat mijn voorkeur uit naar VA en valt de LG af.

- De twee Philips TVs zijn op veel vlakken gelijk maar verschillen in het volgende. De 50PUS7505 is beter als het gaat om kleuren (10 bit vs 8 bit + frc), maar de 50PUS6504 is beter als het gaat om de verlichting (edge lit vs direct led). Ik heb er zelf niet genoeg kennis van om te zeggen welke van de twee een beter beeld geeft, vandaar mijn vraag: Welke van de twee zou jullie voor keur hebben?

Overigens sta ik uiteraard open voor andere suggesties.

Voor de volledigheid alle specs naast elkaar:
https://www.displayspecif.../en/comparison/c398165da4

Dank en groet,
Skyler

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IPS vs VA
VA = matige/slechte kijkhoek, goed contrast en donkere kamer/scène prestaties.
IPS = redelijke kijkhoek, matige/slecht contrast en donkere kamer/scène prestaties.

Vergeet bitdiepte en backlight. De Philips zijn exact hetzelfde. Edit: de 2020-lijn heeft een P5 beeldprocessor gekregen. De PUS6xx4 is van 2019 en de PUS7xx5 van 2020. Kies de goedkoopste. Alle 50'' modellen gebruiken verder ook altijd een VA paneel met min of meer dezelfde beeldkwaliteit. Allen zijn ook direct-led, behalve de Samsung's, maar op diepte van de kast na maakt het niet veel uit. Voor iets meer kleuren bij HDR content (op Netflix) kan je nog naar de TCL 50EP680/683 of Hisense A75F kijken aangezien die naast Dolby Vision ook nog een wide color gamut
hebben, maar het is de vraag of dat 100 euro waard is...

De LG zal het beter doen bij veel omgevingslicht (reflecties) en iets minder motion blur tonen bij snelle beelden. Als het licht uit gaat dan wordt het wel minder bij zwart. Kies hier wederom de goedkoopste momenteel de UM71.