Beste Tweakers,
Ik zoek een?
UHD televisie van minimaal 49".
Wat is je budget?
Rond de 400-450 euro met een paar tientjes ruimte bij een uitzonderlijk goede deal.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk TV kijken, waarbij we vooral sport en series kijken op Netflix. Gamen doe ik op de PC maar we overwegen wel een switch te kopen voor gezelschapsspellen.
Wat heb je zelf al gevonden?
- Philips 50PUS6504
- Philips 50PUS7505
- LG 49UN73006
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel tussen de drie bovenstaande tv's. Mijn afwegingen zijn als volgt:
- IPS vs VA: Op internet lees ik dat IPS voornamelijk beter scoort als het gaat om kijkhoeken, en dat VA beter is in het weergeven van (donkere) kleuren. Klopt deze (versimpelde) aanname? In dat geval gaat mijn voorkeur uit naar VA en valt de LG af.
- De twee Philips TVs zijn op veel vlakken gelijk maar verschillen in het volgende. De 50PUS7505 is beter als het gaat om kleuren (10 bit vs 8 bit + frc), maar de 50PUS6504 is beter als het gaat om de verlichting (edge lit vs direct led). Ik heb er zelf niet genoeg kennis van om te zeggen welke van de twee een beter beeld geeft, vandaar mijn vraag: Welke van de twee zou jullie voor keur hebben?
Overigens sta ik uiteraard open voor andere suggesties.
Voor de volledigheid alle specs naast elkaar:
https://www.displayspecif.../en/comparison/c398165da4
Dank en groet,
Skyler
Ik zoek een?
UHD televisie van minimaal 49".
Wat is je budget?
Rond de 400-450 euro met een paar tientjes ruimte bij een uitzonderlijk goede deal.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk TV kijken, waarbij we vooral sport en series kijken op Netflix. Gamen doe ik op de PC maar we overwegen wel een switch te kopen voor gezelschapsspellen.
Wat heb je zelf al gevonden?
- Philips 50PUS6504
- Philips 50PUS7505
- LG 49UN73006
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel tussen de drie bovenstaande tv's. Mijn afwegingen zijn als volgt:
- IPS vs VA: Op internet lees ik dat IPS voornamelijk beter scoort als het gaat om kijkhoeken, en dat VA beter is in het weergeven van (donkere) kleuren. Klopt deze (versimpelde) aanname? In dat geval gaat mijn voorkeur uit naar VA en valt de LG af.
- De twee Philips TVs zijn op veel vlakken gelijk maar verschillen in het volgende. De 50PUS7505 is beter als het gaat om kleuren (10 bit vs 8 bit + frc), maar de 50PUS6504 is beter als het gaat om de verlichting (edge lit vs direct led). Ik heb er zelf niet genoeg kennis van om te zeggen welke van de twee een beter beeld geeft, vandaar mijn vraag: Welke van de twee zou jullie voor keur hebben?
Overigens sta ik uiteraard open voor andere suggesties.
Voor de volledigheid alle specs naast elkaar:
https://www.displayspecif.../en/comparison/c398165da4
Dank en groet,
Skyler