Citrix viewer veroorzaakt enorm hoge pieptoon op 2de scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esorone
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 20:10
Mijn vraag

Goedemorgen,
Ik werk nu bijna 10 maanden thuis op een 27"Imac en heb afgelopen week een 2de beeldscherm erbij geplaatst. Dit werkt voor thuiswerken toch een stukje prettiger. Alles werkt prima maar als ik mijn Citrix viewer naar het 2de beeldscherm sleep, dan komt er een enorm hoge pieptoon uit de monitor. Niet hard maar echt hoog. Ik voel dit (niet overdreven) in mijn oor en zelf in mijn gebit. Als ik de citrix viewer op beeldscherm 2 minimaliseer, dan is de pieptoon ook weg..

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacOS, Citrix viewer Versie 20.8.0.3, Thunderbolt naar HDMI kabel
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Viewer op de linker monitor (eerste monitor) en dan is het geluid weg. Echter (misschien stomme reden) ik wil de viewer graag recht hebben. In mijn workflow voelt dat logischer aan. De Citrix webviewer werkt ook goed, zonder een pieptoon. Alleen kan ik daar bijna niet fatsoenlijk kopieren en plakken. Dus voelt niet als alternatief.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Beeldschermen van plek verwisselen?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Hoe ziet de inhoud van de Citrix viewer er op dat moment uit?

Kun je het reproduceren met een soortgelijk uitziend beeld? Bijvoorbeeld een volledig wit scherm? Of voor mijn part door een screenshot van die viewer op die monitor open te zetten?
Beter beeldscherm kopen? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt dit dus niet met een andere applicatie/venster die je verplaatst naar het andere scherm?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esorone
Hoi Beiden,

Als ik een andere applicatie naar het rechterscherm verplaats, dan geeft dit geen pieptoon. Het is alleen als ik Citrix op het 2de scherm toon.

@Xander ik heb even gecheckt maar het maakt dus wel iets uit wat ik op Citrix toon. Gewoon de desktop geeft een toon, maar de meest hoge en ook iets harder is een gemaximaliseerd scherm van Excel. Maak ik het Excel scherm kleiner, dan wordt de toon ook zachter maar minstens zo hoog.

V.w.b. beter beeldscherm kopen... Ik heb net 2 monitoren voor mijn zoontje gekocht.. dus deze was overgebleven en zou toch gewoon niet moeten piepen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Komen de reslolutie, refreshrate enzovoort overeen tussen wat de software wil draaien en het scherm aankan?

Heb je al geprobeerd om de helderheid terug te draaien? Ik begrijp dat het geen heel nieuw scherm is, misschien is het wel gewoon op.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Merk & type van het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
esorone schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 06:55:
Hoi Beiden,

Als ik een andere applicatie naar het rechterscherm verplaats, dan geeft dit geen pieptoon. Het is alleen als ik Citrix op het 2de scherm toon.

@Xander ik heb even gecheckt maar het maakt dus wel iets uit wat ik op Citrix toon. Gewoon de desktop geeft een toon, maar de meest hoge en ook iets harder is een gemaximaliseerd scherm van Excel. Maak ik het Excel scherm kleiner, dan wordt de toon ook zachter maar minstens zo hoog.
Maar Excel gewoon lokaal draaien en op dat scherm weergeven, of zelfs een screenshot van de Citrix omgeving met Excel daarin fullscreen op die monitor zetten, geeft dus geen pieptoon?

Bijzonder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Welk scherm hebben we het over? En heeft deze een adapter als voedingsbron of rechtstreeks een stekker naar het stopcontact?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esorone
Goedemorgen,

@Xander , ja klopt inderdaad. Dus lokaal totaal nergens last van. Echt alleen in het "venster" van Citrix.
Dus als ik Citrix op mijn 2de scherm openzet, piept hij. Open ik dan ook nog Excel dan wordt het nog hoger en harder. Minimaliseer ik dit Excel venster, dan gaat ie weer terug naar de "originele" piepstand

@MsG
Stekker rechtstreeks in het stopcontact en het is een Acer KG241QBMIIX

@stevens20 . Ik heb zover handmatig de resolutie aangepast maar ook dit door Critrix viewer laten doen. Refreshrates heb kan ik alleen maar wisselen van 60 naar 50 Mhz, Maar beiden heeft niet geholpen.

Het beeldscherm is 2 jaar geleden aangekocht. Toen was dit zijn eerder beeldscherp voor een game setup.

Tja blijft kloten..

[ Voor 26% gewijzigd door esorone op 11-11-2020 06:22 . Reden: Nog niet alle vragen van de topic beantwoord ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je nog andere ingangen op dat scherm? Wellicht dat het via VGA of DisplayPort niet voorkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaalus op 11-11-2020 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:18

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mapt je Citrix software een audio (devices) van de lokale host door? Wellicht eens testen met een sessie zonder audio setting.

Edit: ik zie net dat je een thunderbolt/hdmi conversie doet. Kun je ook testen met iets anders? B.v. vga om uit te sluiten dat hier een probleem is ontstaan.

[ Voor 38% gewijzigd door sh4d0wman op 11-11-2020 07:09 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Ik zou het ook even proberen met een screenshot van het citrix scherm. Dan weet je ook beter waar het aan ligt.
Het kan zijn dat het patroon van pixels (met name Excel) een electronische component precies zo aanstuurt dat deze geluid maakt. (dit kan met name bij kleine spoeltjes (inductors) gebeuren, zonder dat het schade doet). (dit heet "coil whine").

Als het met het screenshot geen geluid maakt, dan ligt het waarschijnlijk aan iets dat citrix doet, zoals audio device settings. HDMI/Thunderbolt kunnen ook geluid doorgeven. Heeft het scherm ingebouwde speakers? Kan je die uitzetten?

Je kunt ook nog kijken of er een probleem is met de aarding. Zitten de Mac en het scherm wel op dezelfde randaarde?

[ Voor 18% gewijzigd door RogerWilco2 op 11-11-2020 09:13 ]

• esorone
Thanks allen,

Ik ga er in de loop van de dag zeker even mee bezig en laat de uitkomst weten.

@RogerWilco2 een vraag: Bedoel je gewoon een "echt" screenshot van Citrix maken, en die dan op het venster tonen?

Gr

• Xander
esorone schreef op donderdag 12 november 2020 @ 06:49:
@RogerWilco2 een vraag: Bedoel je gewoon een "echt" screenshot van Citrix maken, en die dan op het venster tonen?
Ja dus. Zorgen dat de inhoud van het scherm er exact hetzelfde uit ziet als wanneer het probleem zich voordoet, maar dan zonder Citrix daadwerkelijk te starten (dus fullscreen een screenshot tonen vam Citrix met Excel).

Ik was in de veronderstelling dat je dit al had geprobeerd...
Xander schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:29:
Maar Excel gewoon lokaal draaien en op dat scherm weergeven, of zelfs een screenshot van de Citrix omgeving met Excel daarin fullscreen op die monitor zetten, geeft dus geen pieptoon?
esorone schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:18:
@Xander , ja klopt inderdaad. Dus lokaal totaal nergens last van. Echt alleen in het "venster" van Citrix.
Maakt het voor het volume / de toonhoogte van het geluid nog verschil als je de helderheid aanpast in het menu van de monitor?

Pagina: 1