Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 21:08

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Dag mede Tweaker,

Ik zoek een nieuw pc speakersetje!

Momenteel gebruik ik de Logitech X-140 voor de dagelijkse muziek. Dit setje is oké maar geen top geluid, beetje plat. Daarom zoek ik een leuke upgrade.

Wat is je budget?
50-100
(Gebruikt kan evt.)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk luisteren muziek vanaf Spotify. Ik luister van alles. Net name oudere (80s en rock). Daarnaast ook voor het kijken van YouTube video's. Geen films.

Komt op mijn bureau te staan achter/naast de monitoren. Dus niet al te groot. De Logitech set die ik nu heb is groot genoeg.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Edifier R1280T Bruin, lijkt een goede koop maar wel te groot om op het bureau te zetten.
- Bose Companion 2, ooit Bose setje gehoord bizar geluid van zo'n kleine speaker. Lijkt me een mooi setje.
- Creative Gigaworks T20 Series II

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een 2.0 set. 2.1 setjes ervaar ik vaak als to much waarbij de bass overdreven aanwezig is. Een vol geluid zoals een Sonos of Bose geeft ben ik meer naar op zoek voor zover mogelijk gezien budget.
Daarom de vraag wel of niet een 2.1?

Ik zoek een set die geen last heeft van ruis zodra er geen muziek afspeelt. Ik kan een 3.5 jack aansluiten in de monitor, wat wellicht helpt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Voor € 100 koop je niet veel. Ik zou het denk ik bij Edifier houden. Schijnt degelijk spul te zijn voor een goede prijs. Krijg je er ook nog eens de mogelijkheid bij om via Bluetooth aan te sluiten.

Logitech en Creative maken eigenlijk nooit wat soeps, maar daar krijg je ook waar je voor betaalt (vaak goedkoop). Het enige waar je er bij Bose dik op vooruit gaat is het bedrag op de bon. Vaak veel te duur voor wat je krijgt. Valt me de prijs van een companion 2 nog mee, maar Bose kennende is dat waarschijnlijk al een hele oude speaker en qua speaker echt niks bijzonders.

[ Voor 57% gewijzigd door Hulleman op 09-11-2020 10:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-10 07:48
mss een Vraag&Aanbod setje?

e.g. van deze speakers: pricewatch: Edifier R1700BT (Bruin) staat al voor 90 euro op de V&A.
Eventueel verschil tussen die en de r1280t: YouTube: Edifier R1280DB vs Edifier R1700BT || Sound Demo w/ Bass Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 21:08

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Die modellen van Edifier vind ik alleen te groot, ze komen op het bureau te staan. Een kleiner model ben ik meer naar op zoek.