Zoektocht naar een nieuwe rugtas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
End of an era...
Ik gebruik al sinds mensheugenis dezelfde Kipling rugtas:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M5XSPPYm.jpg

Deze heb ik door de jaren heen twee keer vervangen. Ik heb het nog even in de mail opgezocht, deze laatste, zwarte, is van 2011. Toen zat deze tas al niet meer in het assortiment, en was ik maar wat blij dat ik nog een webshop op de Waddeneilanden(!!) vond die hem op voorraad had. Menig festival en vakantie heeft deze ook weer mogen meemaken.

Inmiddels heeft deze ook zijn beste tijd gehad, zeker ook gezien ik mijn banaan en peer van het laatste kantoorbezoek (en die was toch echt al wat weekjes geleden...) was vergeten te consumeren, alsmede er uit te halen :/

Als ik snel google, vind ik het nog lastig om er info over terug te vinden. Als het goed is was het een Kipling 'New Experience'. Hij was lekker ruim, met twee grote vakken, ruim voorvak, ruime zijvakken, nog zo'n handig flap zakje in het hoofdvak en met trekkoorden (ik vind dat handiger/prettiger als een rits, maar het lijkt vrij zeldzaam bij tassen). Ik snap niet dat het model uit het assortiment is gegaan. Ze hadden nog een tijdje een mindere versie er van in het assortiment, maar ook die zie ik niet meer. Er is nu zo te zien helemaal niks vergelijkbaars!

Frappante is ook, zelfs op eBay lijk ik hem niet tegen te komen. Wel tweedehands op Marktplaats overigens, maar ik koop liever iets nieuws.

Dus nu, na een lange intro, de vraag aan de mede Tweakers voor tips/adviezen in mijn zoektocht naar een nieuwe, vergelijkbare (?) grote/praktische/duurzame rugtas :)
Bij voorkeur met trekkoord, maar dat wordt misschien lastig.

EDIT:
Gezien het budget vraag in dit topic, ik had geen budget in mijn hoofd. Die Kipling was volgens mij 99,-, maar als ie 199,- zou zijn vind ik het momenteel ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Zero op 10-11-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ. Daarom ook een schopje die kant op.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:34

the mod man

iets van beeldmaker

Shadow_Zero schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:19:
End of an era...
Ik gebruik al sinds mensheugenis dezelfde Kipling rugtas:
[Afbeelding]

....
Nachtmerries van die tas.

Wat zijn je eisen? Wat miste je nog bij deze tas? En wat wil je eraan kwijt zijn ongeveer (max)

[ Voor 66% gewijzigd door the mod man op 08-11-2020 23:46 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
Ben benieuwd wat voor jou de nachtmerries waren @the mod man ? :o
Ik miste niks aan deze tas, dat is het hem nu juist! Hij was nagenoeg perfect. Ik zoek een opvolger die er bij in de buurt komt. Geld nog niet eens bij stil gestaan. Deze waren volgens mij 99,- destijds, maar 100 euro meer vind ik in dit geval ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 23:15
https://www.vanostassenen...rt/city-pack-s/82806.400/

Zoiets?

Geen idee of het qua maat hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
Dat is een soort mini variant ja :) (wel met rits overigens)
Ik weet niet of deze gegevens kloppen (heeft iemand op Marktplaats staan), maar het zal iig niet kleiner zijn:
28 liter, 40b, 50l, 16d

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 09-11-2020 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb deze van TruBlue:

https://www.bol.com/nl/f/...et-sail/9200000120328462/

Is een ander merk maar heeft ook handige zakjes en een trekkoord.

Een wat luxer merk en tevens met trekkoord is Herschel Supply:

https://www.bol.com/nl/p/...l-blauw/9200000046913818/

Voor beide merken geldt dat er verschillende uitvoeringen zijn met verschillende inhoud. Check vooral de website van beide fabrikanten voor het complete assortiment.

[ Voor 52% gewijzigd door XWB op 09-11-2020 00:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47

-tom-562

Oliesjeik

Shadow_Zero schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:57:
Ben benieuwd wat voor jou de nachtmerries waren @the mod man ? :o
Ik miste niks aan deze tas, dat is het hem nu juist! Hij was nagenoeg perfect. Ik zoek een opvolger die er bij in de buurt komt. Geld nog niet eens bij stil gestaan. Deze waren volgens mij 99,- destijds, maar 100 euro meer vind ik in dit geval ook geen probleem.
Nachtmerries, omdat dit de standaard brugpieper tas was die je kocht toen je naar de middelbare school ging (wss bij @the mod man ook :P).
Waarom ga je niet naar een ouderwetse offline tassenwinkel?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Shadow_Zero schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:19:

Dus nu, na een lange intro, de vraag aan de mede Tweakers voor tips/adviezen in mijn zoektocht naar een nieuwe, vergelijkbare (?) grote/praktische/duurzame rugtas :)
Bij voorkeur met trekkoord, maar dat wordt misschien lastig.
Niet geheel onbelangrijk.......wat mag zulks kosten van je?

edit: ik zie inmiddels wat meer reacties en antwoord op bovenstaande vraag

Persoonlijk heb ik een iets andere rugzak, ik gebruik een dagrugzakje van The North Face type "Ohio"...dit specifieke type is niet meer verkrijgbaar natuurlijk...maar is onverslijtbaar en het voordeel van zo'n type rugzakje is dat de draagriemen iets beter zijn uitgevoerd met langer dragen in gedachte.

Ding is van 2008 en heb ik elke dag bij me, gevuld met een koptelefoon, laptop en wat andere zut.
Op een beetje UV-verkleuring na geen enkel spoortje van slijtage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2qYOxzFaAluK8c0kk1UNXFCdoM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WNibYgzelbz0Wkxwe6hChLfy.jpg?f=user_large

Wie weet zit er wat tussen voor je:
https://www.bever.nl/c/ui...brand%253A%252844_nl%2529

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 10-11-2020 10:01 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
@XWB komt een beetje in de buurt, maar ik mis dan bijv. de zijvakken. Ik had dan altijd aan de ene kant oa. een flesje water, en aan de andere kant een zonnebril en borstel (lang haar). Voorvakje deed ik altijd fruit (sowieso een banaan) en snacks, want dat kon makkelijk in dat lekkere grote voorvak van die Kipling.
Ook lijkt er maar 1 hoofdvak te zijn? (tov. de Kipling die 2 ruime hoofdvakken heeft)
Ik zal de fabrikant websites ook eens neuzen.

@-tom-562 Ah! Ik moet zeggen dat ik niet (meer) specifiek heug of die Kipling New Experience zoveel op school werd gebruikt :P
Ik ben de vorige keer diverse winkels langs geweest, maar echt HELEMAAL NIKS wat in de buurt kwam :/
Ik heb inmiddels ook het idee dat tassenwinkels een beetje met uitsterven bedreigd worden...

@Fraggert
Ik kan wel een keertje bij Bever langs gaan, maar zal dan zo te zien wat wensen moeten laten vallen.

Ik zit me inmiddels af te vragen of er rugtassen zijn van ~28 liter die (net als die Kipling) zijritsvakken hebben over de gehele hoogte. Meestal zie je alleen maar die open vakjes, tot max. half hoogte.

En nog in z'n algemeenheid, 1 dingetje wat ik bij die Kipling wel miste, was zo'n horizontale riem (boven en/of onder), om de gewicht last beter te verdelen (dat heeft die North Face dan weer wel bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.duifhuizen.nl/rugzakken/-/heren/31-40-liter/
Staat hier niet wat leuks tussen? Die Eastpak Volker vind ik best stoer. Deze zijn qua volume groot genoeg. Ik denk dat je niet te 'star' moet zijn met je eisen. De ene tas heeft hier een fijn vakje, de andere tas heeft ergens anders weer een fijn vakje.

Van die Kipling krijg ik ook nachtmerries, haha ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 10-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
Ik vind het gewoon jammer dat ik een half leven (als het al niet langer is zelfs) de voor mij perfecte rugtas heb gehad, en dat zoiets uit het assortiment gaat :/ (en er niet eens een alternatief/opvolger voor is)

Ik probeer de starheid los te laten, maar is lastig. Het leven had op dit vlak zo makkelijk kunnen zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Ik ben zelf na een tijd zoeken, en ik zocht naar een fijne dagrugzak welke ik ook kon gebruiken naar mijn werk en dus ook een laptop in mee kan nemen, bij de Thule Crossover terecht gekomen. Heeft dus alleen geen trekkoord. Hoop handige vakjes, logisch ingedeeld, veel ruimte en degelijk. En vind hem persoonlijk er niet zo slecht uit zien.

Klik

Afbeeldingslocatie: https://media.travelbags-cdn.nl/product-square-680/62958/image.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mollos_ op 10-11-2020 11:59 ]

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Shadow_Zero schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:57:
Ik vind het gewoon jammer dat ik een half leven (als het al niet langer is zelfs) de voor mij perfecte rugtas heb gehad, en dat zoiets uit het assortiment gaat :/ (en er niet eens een alternatief/opvolger voor is)

Ik probeer de starheid los te laten, maar is lastig. Het leven had op dit vlak zo makkelijk kunnen zijn ;)
Beste is gewoon even met open vizier en zonder dat je iets hoeft naar een zaak te gaan en gewoon wat van die rugzakken op je rug te hijsen.

Neem even je lijstje met eisen mee zodat je per rugzak kunt checken of je niks mist.

Ga eerst maar eens kijken wat er op de markt is, wie weet loop je ineens tegen een hele fijne rugzak aan en maak je je onnodig druk hierom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Shadow_Zero schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:57:

Als je écht verslaafd bent aan dit model, kun je ook kijken of een kleermaker dit kan maken voor je.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14

Bob Popcorn

Plop!

Niks zo persoonlijks als tassen. Ik zou echter niet met zo'n brugpieperrugzak rond willen lopen :p

Zelf heb ik voor werk een Tumi Harrison Webster in leer, maar die is ruim boven je budget. North Face maakt degelijke tassen maar zijn niet zo... fantasierijk? Beetje saaiig en qua uitstraling ook wel wat outdoorsy. Mocht je dat prefereren kan ik je ook van harte tassen aanraden van GoRuck (militair en onverwoestbaar) en Tasmanian Tiger (wat meer techni-cool maar wel goeie kwaliteit). Chrome maakt ook gave "messenger" tassen die ook echt onverwoestbaar zijn, geinspireerd door fietskoeriers.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Oh oh de zoektocht naar “the perfect pack”..

Als het om degelijkheid gaat, kom je idd uit bij Amerikaanse merken als Goruck (maar die zijn de laatste jaren nogal overpriced). Evergoods maakt hele coole dingen en dan heb je nog het waanzinnige Mystery Ranch.

Allemaal wel buiten budget vrees ik.

Zelf heb ik na jaren “zoeken” bij Greenroom136 in Maleisie een custom Rainmaker backpack laten maken, en mn allerlaatste aanwinst is de zeldzame Mystery Ranch x Carryology Assault “unicorn” collab.

Maar die was dermate aan de prijs dat het waarschijnlijk ook echt de allerlaatste is :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• olafzwaan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:34
Misschien niet helemaal een oplossing voor de toekomst maar ik heb er nog wel twee (een zwarte en een blauwe) liggen die je mag hebben tegen verzendkosten/ophalen in zuid-oost Friesland. Er moet misschien een nieuw trekkoord in en de plastic clips voor de klep hebben het niet allemaal overleefd maar de stof is verder nog prima. uiteraard niet nieuw meer maar misschien is het wat. Stuur maar een PB bij interesse

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:37
En deze: Link, 28 liter en veel verschillende vakken.

Zit echt heerlijk en kwalitatief erg goede tassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Shadow_Zero al wat wijzer in rugzakkenland? :)

Pagina: 1