Electrolux EN3487AOY continu compresor en borrelt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mijn 6,5 jaar oude Electrolux EN3487AOY heb ik vorige week een week lang in vakantie modus gezet, daarbij gaat het koelgedeelte op een hogere temperatuur maar de vriezer blijft koud.

Bij thuiskomst heb ik de koelkast weer op de normale modus gezet, helaas werkt deze sindsdien niet meer goed. Eerst heb ik deze toen uitgezet en helemaal laten ontdooien, helaas is het probleem gebleven.

De koelkast heeft nu moeite om het vries gedeelte op -18 te houden, bij -11 begint deze alarm te geven dat de vriezer te warm wordt. Daarnaast draait de compressor haast continu en komen er allerlei borrelende geluiden uit.

Is er iemand die aan de hand van het filmpje weet wat er aan de hand is en of dit te repareren valt?
YouTube: ELECTROLUX EN3487AOY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:59
Hoe lang heb je de koelkast laten ontdooien? Wellicht dat er nog ijs zit op onzichtbare plekken waardoor de luchtcirculatie belemmerd wordt.
Ik neem aan dat er een of meerdere ventilatoren inzitten? Hoor je die draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Nu online
Ik heb de koelkast ongeveer 15 uur laten ontdooien.

In het vriesgedeelte zit een ventilator, daar voel ik een duidelijke luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
HeldereM schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:53:
Ik heb de koelkast ongeveer 15 uur laten ontdooien.

In het vriesgedeelte zit een ventilator, daar voel ik een duidelijke luchtstroom.
Met de deur dicht? Bij die van mij zit er dan nog steeds netzoveel ijs in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:59
Ik zou inderdaad proberen apparaat 24-48 te laten ontdooien met deuren open. Zorgen dat hij volledig ijs- vochtvrij is en dan weer aanzetten. Bij NoFrost apparaten is dit vaak de oplossing bij dergelijke klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Nu online
niels132 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:40:
Ik zou inderdaad proberen apparaat 24-48 te laten ontdooien met deuren open. Zorgen dat hij volledig ijs- vochtvrij is en dan weer aanzetten. Bij NoFrost apparaten is dit vaak de oplossing bij dergelijke klachten.
Ik ga hem leegeten en het proberen, tot over 2 weken ;)
Pagina: 1