(dit gaat over de video-compatibiliteit van een moederbord/CPU combi naar een monitor toe, daarom in deze rubriek gezet. Mocht deze toch naar een andere rubriek toe moten: modderatoren, doet uwer plicht.)
Recent heb ik mijn nieuwe server in elkaar gezet. De basis wordt gevormd door de befaamde pricewatch: Fujitsu D3643-H en de pricewatch: Intel Pentium Gold G5400 Boxed.
De on-board video-aansluitingen zijn 2x DP en 1x DVI-D.
Nu wil ik deze in een hoek van mijn huis zetten samen met een monitor waarop ik D-SUB en HDMI kan aansluiten.
Normaliter zou ik zeggen: een DP naar HDMI kabel moet werken.
Echter loop ik tegen de volgende issues aan.
Op mijn werkplek heb ik een monitor die zo'n beetje alles ondersteunt: D-sub, DVD-D, HDMI en DP.
[computer naar monitor]:
DVI naar DVI kabel: beeld bij de BIOS post, maar binnen Windows geen beeld. Windows erkent de DVI-D poort niet.
DP naar DVI adapter + DVI naar DVI kabel: geen beeld
D-sub is onbruikbaar, moederbord ondersteunt enkel digitale signalen.
Mijn vraag is dus: wie heeft er ervaring met een DP naar HDMI kabel? Liefst met dit specifieke moederbord?
Recent heb ik mijn nieuwe server in elkaar gezet. De basis wordt gevormd door de befaamde pricewatch: Fujitsu D3643-H en de pricewatch: Intel Pentium Gold G5400 Boxed.
De on-board video-aansluitingen zijn 2x DP en 1x DVI-D.
Nu wil ik deze in een hoek van mijn huis zetten samen met een monitor waarop ik D-SUB en HDMI kan aansluiten.
Normaliter zou ik zeggen: een DP naar HDMI kabel moet werken.
Echter loop ik tegen de volgende issues aan.
Op mijn werkplek heb ik een monitor die zo'n beetje alles ondersteunt: D-sub, DVD-D, HDMI en DP.
[computer naar monitor]:
DVI naar DVI kabel: beeld bij de BIOS post, maar binnen Windows geen beeld. Windows erkent de DVI-D poort niet.
DP naar DVI adapter + DVI naar DVI kabel: geen beeld
D-sub is onbruikbaar, moederbord ondersteunt enkel digitale signalen.
Mijn vraag is dus: wie heeft er ervaring met een DP naar HDMI kabel? Liefst met dit specifieke moederbord?
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS