Desktop met Windows sluit random af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Beste mensen,

Ik heb last van een desktop met Windows 10 Pro welke plotseling afsluit, terwijl hij gewoon 24/7 aan moet blijven staan. In het logboek zie ik staan:

EventID: 1074
Het proces C:\Windows\System32\RuntimeBroker.exe (xxxxxxxxxx) heeft het uitschakelen van computer PRODUCTIE1 namens gebruiker xxx\xxxxxxxxxx geïnitialiseerd om de volgende reden: Overige (niet gepland)
Code: 0x0
Type afsluiting: uitschakelen

Deze melding wordt gevolgd door eventID: 7002 --> Melding van gebruikersafmelding voor het Programma voor verbetering van klantervaringen

Op EventID.net las ik dat het iets te maken zou kunnen met updates, maar als ik in de update historie kijk zie ik geen acties rond dat tijdstip. Het is al meerdere malen gebeurd. Detail is dat ik vanmiddag net daarvoor met een RDP sessie de desktop had overgenomen. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Ik weet zeker dat ik zelf geen shutdown heb gegeven.

Komt iemand dit probleem voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is dit een desktop in een eigen netwerk of gaat het hier om een desktop in een bedrijfsnetwerk? Komt de naam van de gebruiker overeen met het account die je op dat moment gebruikt?

Geen scheduled tasks staan? Zie je geen andere foutmelding in je eventvwr?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Outerspace schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:06:
Is dit een desktop in een eigen netwerk of gaat het hier om een desktop in een bedrijfsnetwerk? Komt de naam van de gebruiker overeen met het account die je op dat moment gebruikt?

Geen scheduled tasks staan? Zie je geen andere foutmelding in je eventvwr?
Gaat om een desktop in bedrijfsnetwerk. De gebruiker is inderdaad de gebruiker die op dat moment is ingelogd. Verder geen foutmelding, enkel informatie meldingen. Ook geen scheduled tasks, had ik ook al naar gekeken. Machine is ook net geïnstalleerd, dus nog niet veel op gewerkt en aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Kan jij de machine loskoppelen van het bedrijfsnetwerk? Dit om te kijken of de reboots niet van buitenaf geïnitieerd worden. Windows Updates events worden bijna altijd weggeschreven, dus die zou wel ergens beschikbaar moeten zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Outerspace schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:43:
Kan jij de machine loskoppelen van het bedrijfsnetwerk? Dit om te kijken of de reboots niet van buitenaf geïnitieerd worden. Windows Updates events worden bijna altijd weggeschreven, dus die zou wel ergens beschikbaar moeten zijn.
Dan zou ik hem uit het domein moeten halen... Heb dan alleen geen toegang meer tot bepaalde shares. Zal een ff kijken of ik hier wat mee kan.

Heb het probleem nooit gehad met Windows 7 clients...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Als ie echt net vers is ingespoeld, dan zou hij natuurlijk wel zijn updates kunnen binnenhalen. Misschien eens je Windows Updates service uitschakelen, wie weet dat ie dan doet. Dat is misschien minder werk als uit het domein / in het domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Outerspace schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:04:
Als ie echt net vers is ingespoeld, dan zou hij natuurlijk wel zijn updates kunnen binnenhalen. Misschien eens je Windows Updates service uitschakelen, wie weet dat ie dan doet. Dat is misschien minder werk als uit het domein / in het domein.
Ook een goed idee. Ga het proberen...
Pagina: 1