Mijn vraag:
Ik ben van plan de binnenzijde van mijn dak met PIR te isoleren, maar kwam bij het verwijderen van het dakraam het volgende tegen.
Aan de buitenzijde van het dakbeschot zit dit zwarte 'papier'. Het papier is flink verweerd en valt makkelijk uit elkaar. Weet iemand wat het is?
:strip_exif()/f/image/bCbmriKWTQsGBt36FnbprLsL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QuNJvs7Vm3r3ul7zeYjwqHbU.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Woning uit 1954. Gordingen, 18mm dakbeschot T&G, dit papier, latten en pannen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Volgens de asbestinventarisatie bevat het geen asbest. Ik heb allerlei sites over dakbeschot gelezen en lees over glasvlies t/m bitumenpapier (meestal bruin?). Op basis van foto's is het echter moeilijk voor een leek als ik te categoriseren...
Ik ben van plan de binnenzijde van mijn dak met PIR te isoleren, maar kwam bij het verwijderen van het dakraam het volgende tegen.
Aan de buitenzijde van het dakbeschot zit dit zwarte 'papier'. Het papier is flink verweerd en valt makkelijk uit elkaar. Weet iemand wat het is?
:strip_exif()/f/image/bCbmriKWTQsGBt36FnbprLsL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QuNJvs7Vm3r3ul7zeYjwqHbU.jpg?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Woning uit 1954. Gordingen, 18mm dakbeschot T&G, dit papier, latten en pannen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Volgens de asbestinventarisatie bevat het geen asbest. Ik heb allerlei sites over dakbeschot gelezen en lees over glasvlies t/m bitumenpapier (meestal bruin?). Op basis van foto's is het echter moeilijk voor een leek als ik te categoriseren...