Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buffervat die pelletkachel aan moet gaan sturen

Pagina: 1
Acties:

• atjekraaij
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik heb al een paar jaar een pellet cv kachel in de woonkamer die wil ik nu op een buffervat aansluiten.
Alles met water gaat mij wel lukken maar nu de elektronica

Ik denk dat het verstandigste is om een buffer op twee plekken te meten onder en boven
Als de bovenste temperatuur te laag word dat de kachel aan gaat en als de onderst op temperatuur is dat de kachel uit gaat

Weet hier iemand hoe ik dit het beste kan aansturen de kachel werk nu op een aan uit kamer thermostaat en deze komt dan te vervallen en daar mee kan de kachel dan aan uit gezet worden

De afbeelding is het plan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKj-Aew718t8HazohZwiPeuxcM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76xNasdVU5YFUZOls3dza1IL.jpg?f=fotoalbum_large

• Gman12422
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08-2023
Zoiets? https://www.laddomatnederland.nl/

Deze site ziet er niet echt geweldig uit. De internationale zijn stukken beter met uitleg opties etc.

[ Voor 56% gewijzigd door Gman12422 op 10-11-2020 23:34 ]

• atjekraaij
Mijn pelletkachel regeld alles voor de kachel zelf dus ook de pomp en daardoor kan het water niet door de kachel stomen zo als deze pomp moet werken

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Sommige cv pallet kachels hebben een aansluiting voor een buffervat prope.
Als die dat heeft is het een kwestie van aansluiten temp instellen en de kachel doet de rest.

Wat voor een kachel heeft u?

• atjekraaij
RP92 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:29:
Sommige cv pallet kachels hebben een aansluiting voor een buffervat prope.
Als die dat heeft is het een kwestie van aansluiten temp instellen en de kachel doet de rest.

Wat voor een kachel heeft u?
Ik heb een nordic fire hrv 100 en inderdaad kan je met twee temperatuur voelers een buffervat aansluiten alleen mis ik de specificaties van welke meet sensoren ik nodig heb en hoe het ingesteld moet worden en mijn kachel leverancier zegt dat ik het met de externen thermostaat aansturing moet doen en toen de fabrikant geïnformeerd en die wil ze niet geven alleen via de leverancier

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Via een externe thermostaat kan het ook natuurlijk zoiets als dit

https://www.dennisdeal.co...laar-sensor-meter_1494873

En anders kan ik wel kijken of ik wat meer informatie over de hrv100 kan vinden vaak in het technieker menu kan je een installatie plan aangeven.

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 15:27
Ga je alleen verwarmen vanuit het buffervat of ook tapwater gebruiken?

Ik zou namelijk niet mijn buffervat een kachel aan laten sturen die in mijn woonkamer staat. Voor je het weet is het bloedheet in de woonkamer.

Word het buffervat ook nog op een andere manier verwarmt?(Warmtepomp/zonneboiler)

• atjekraaij
RP92 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:01:
Via een externe thermostaat kan het ook natuurlijk zoiets als dit

https://www.dennisdeal.co...laar-sensor-meter_1494873

En anders kan ik wel kijken of ik wat meer informatie over de hrv100 kan vinden vaak in het technieker menu kan je een installatie plan aangeven.
Zo een thermostaat had ik ook gezien maar wat ik dan als naardeel heb is dat de pomp die er voor zorgt dat de kachel niet te koud water krijgt dan nu mee geschakeld word en zal dus blijven draaien en het koude water onder uit het vat naar boven pompt en als hij gelijk uitgaat met de kachel kan de kachel zijn warmte niet kwijt

• atjekraaij
Getto schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:12:
Ga je alleen verwarmen vanuit het buffervat of ook tapwater gebruiken?

Ik zou namelijk niet mijn buffervat een kachel aan laten sturen die in mijn woonkamer staat. Voor je het weet is het bloedheet in de woonkamer.

Word het buffervat ook nog op een andere manier verwarmt?(Warmtepomp/zonneboiler)
De warmte naar de woonkamer kan je ook nog regelen van uit de kachel dat de ventilator minder warmte de woonkamer in stuurt en als het echt te gek word kan ik hem altijd nog uit zetten maar wat nu mijn ervaring is met de kachel is dat het wel mee gaat vallen en zeker als je er van te voren rekening mee houd gaat worden met de radiatorkrane die overal de temperatuur gaan regelen en zo dusook de woonkamer geen of minder warmte geven
Pagina: 1