Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 17:53
Waarschijnlijk zit iedereen die straks Cyberpunk 2077 een nieuwe computer te bekijken, maar dat is mijn geval hopelijk een bijkomend voordeel.

Momenteel heb ik een laptop die ik sinds Corona alleen maar als Desktop gebruik. Ik heb ondertussen een mooi 2k/144hz/27inch scherm, een ducky keyboard en dergelijke rand apparatuur gekocht, dat ik net zo goed een volledige desktop kan kopen.

Ik ben alleen beperkt in omvang van de case, mijn vrouw, wil geen lelijk groot ding in de kamer hebben staan (als ik in de woonkamer zit, om te gamen op de TV & laptop). Ik ga hem dus regelmatig van kantoor naar woonkamer en weer terug verplaatsen, daarom kleine case.

Nu had ik de inWin a1 plus gezien, met build in PSU van 650w gold. inWin a1 plus

Gaat deze genoeg zijn voor een
Ryzen 9 5900X
RX6800XT

Alle reacties

• Kamato
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
de 5900X krijg je wel gekoeld daarin, met 2 fans op de bodem voor intake en een fatsoenlijke cpu-koeler onder de 160mm ga je dat wel redden.
die fans lossen gelijk alle koelproblemen van een GPU op want die krijgt rechtstreeks van onder verse lucht aangevoerd.
volgens https://www.techpowerup.c...s/radeon-rx-6800-xt.c3694 is het reference-design van de RX 6800XT 50 mm hoog, en aangezien de case max 55 mm aankan zou dat fysiek ook moeten passen.

enige waar ik me een beetje zorgen over maak is die voeding. AMD raadt een minimaal 750W voeding aan voor de 6800 XT, en die unit die ingebakken zit, daarvan zijn even snel geen andere specs van te vinden, dus het is lastig vast te stellen of dat hele hoge kwaliteit is. mogelijk kun je die eruit halen en er zelf iets hoogwaardigers in schroeven (als je toch al 5900X, 6800 XT en case koopt, wat is dan € 150 extra voor een goede voeding?).

zie ook deze uitgebrreide review:
YouTube: In Win A1 Mini-ITX Case Review: If Ikea Made Cases
gaat weliswaar over de non-plus variant, maar praktisch alles daaraan is gelijk.

hopelijk heb je zo voldoende info.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09:01
De non Plus heeft een heel andere voeding. De A1 Plus heeft een budget Gold voeding op het niveau van de be quiet Pure Power 11. Prijs voor het geheel vind ik dan ook veel te hoog.

InWin levert een ATX voeding met korte kabels mee, exact op maat voor de A1. Probleem is dat als je de voeding vervangt je een SFX/SFX-L erin wil hebben ivm met de kortere kabels. ATX voedingen hebben namelijk veel langere kabels die je niet kwijt kunt in de behuizing. Daarbij zijn er domweg geen goede 750w SFX(-L) voedingen beschikbaar.

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 17:53
Dan toch maar op zoek gaan naar een ander case waar een grotere voeding in past. Blijft een uitdaging om een kleine kast te vinden voor grote componenten.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09:01
Misschien is dit iets voor je. Verplaatst makkelijk met handvat. Gaat alleen wel een SFX voeding in. De enige interessante >650w is pricewatch: Corsair SF750 (2018) maar dus niet verkrijgbaar (let niet op MaxICT want die leveren eerder niet dan wel). Met pricewatch: Silverstone SX750-PT is het afwachten wat het wordt want is nog niets over bekend, laat staan dat er een review van is.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True