LCD tv 48-50 inch voor PS5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Met een PS5 in aantocht en een 10 jaar oude Philips LCD in de woonkamer - die het overigens nog prima doet - vonden mijn vrouw en ik het een mooie gelegenheid om te gaan upgraden.
Gezien het formaat van ons tv-meubel zal dit een 48" model worden; op dat formaat is het aanbod aan OLEDs zeer beperkt, onze voorkeur gaat dan ook uit naar een LCD paneel.

Hoofdzakelijk gebruik zal tv-kijken zijn, en gamen op PS4/5. Wij zijn geen veeleisende gamers; lage inputlag en 4K@120 zijn leuk maar geen must (of het gebrek eraan een breekpunt). Idem voor HDMI 2.1.

Onderstaand een selectie waarin ik rekening heb gehouden met de afmetingen van onze kast. Zie ik nog modellen over het hoofd? Zitten er instinkers tussen mijn selectie?

https://tweakers.net/pric...;1329972;1158357;1549548/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sony is nog de enige met een echt high-end model in dat formaat. De XF (2018) en XG (2019) zijn in feite hetzelfde. De XH95 (2020) is recenter en beschikt over wat betere hardware en software: een effectiever dimming algoritme, hogere helderheid, sneller SoC/interface en een beter reflectiefilter.

De LG's hebben een lage piekhelderheid, matig contrast en slechte local dimming en zijn daardoor ongeschikt voor HDR. 4K120 is als enige wellicht een plus en dat wat bredere kijkhoek door het IPS-paneel.

De 49XH95 is veruit de beste keuze en momenteel met cashback goed geprijsd voor een recent model. Wellicht dat Smits nog daaronder wil duiken na prijsaanvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DingK
benbaba schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:14:
Sony is nog de enige met een echt high-end model in dat formaat. De XF (2018) en XG (2019) zijn in feite hetzelfde. De XH95 (2020) is recenter en beschikt over wat betere hardware en software: een effectiever dimming algoritme, hogere helderheid, sneller SoC/interface en een beter reflectiefilter.

De LG's hebben een lage piekhelderheid, matig contrast en slechte local dimming en zijn daardoor ongeschikt voor HDR. 4K120 is als enige wellicht een plus en dat wat bredere kijkhoek door het IPS-paneel.

De 49XH95 is veruit de beste keuze en momenteel met cashback goed geprijsd voor een recent model. Wellicht dat Smits nog daaronder wil duiken na prijsaanvraag.
Ik heb Smits een aanvraag gestuurd, al verwacht ik niet dat die er nog €300 af gaan halen. Niet geschoten, altijd mis.

EDIT: één keer geschoten, meteen raak bij Smits. Levering wordt deze week verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door DingK op 09-11-2020 12:16 ]

• Asseldonk97
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:31
Hallo DingK,

Mijn oog is ook gevallen op de Sony XH95. Vond hem alleen nog iets te prijzig. Nu zie ik jou post en ben ik nieuwsgierig. Voor hoeveel heb je hem kunnen aanschaffen?

Alvast bedankt,

• DingK
Asseldonk97 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:35:
Hallo DingK,

Mijn oog is ook gevallen op de Sony XH95. Vond hem alleen nog iets te prijzig. Nu zie ik jou post en ben ik nieuwsgierig. Voor hoeveel heb je hem kunnen aanschaffen?

Alvast bedankt,
Zoals hierboven eigenlijk al verklapt staat, €990 bij Smits Arnhem.