Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• spartan_III_002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:37
Beste Tweakers,

Door omstandigheden heb ik wat haast met het samenstellen van een computer.
Dus voordat ik vanavond/morgen op de bestelknop druk zou ik graag een check van jullie willen hebben of ik het juiste bestel.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p en thuiswerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een budget maar het moet allemaal wel redelijk zijn.

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?[b]
Ik wil mijn videokaart 5700xt en mijn ssd's meenemen naar het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete pc(op de genoemde onderdelen na) Omdat ik de PC ZSM wil hebben ga ik voor nu niet wachten op de ryzen 5600x maar kies ik voor de 3600. Wel met het idee dat ik deze in de toekomst upgrade.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst wil ik een mooie niet te flashy RGB build maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het idee van deze PC is vooral om mee te gamen. Al zal ik hem ook zeker gaan gebruiken om thuis te werken Graag wil ik er een RGB build van maken.

Ga je overklokken?
komende jaren niet

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie dat jullie kunnen meedenken over of alles past,
Of dit een geschikte moederbord is? of dat jullie een andere aanraden?

Ik pak 3600mhz geheugen omdat ik zoals gezegd in de toekomst wil upgraden of raden jullie af dit geheugen te nemen?

Ook twijfel ik tussen de 2 genoemde coolers. Hebben jullie hier ervaringen mee?
En als laatste zou het in theorie mogenlijk zijn een ryzen amd 2600 te gebruikten totdat de 5800x meer beschikbaar komt voor een betere prijs?

Ik hoop niet dat ik nu teveel vragen tegelijk stel. Maar zoals gezegd heb ik minder onderzoek tijd dan ik gehoopt had.
Alvast ontzettend bedankt!
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Light Tempered Glass€ 104,90€ 104,90
1MonitorenIiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart€ 478,-€ 478,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 68,10€ 68,10
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 189,90€ 189,90
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.310,90

Edit:
- MSI MPG X570 Gaming Plus gewijzigd in de b550.
- Van dark naar light tempered glas gegaan
-de DeepCool Gammaxx GT A-RGB weggehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door spartan_III_002 op 08-11-2020 21:03 ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Neem de pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk. Is een beter bord. Heeft bovendien 2,5 Gbps ethernet en een USB-C header voor de USB-C aansluiting van de kast wat de X570 Gaming Plus niet heeft. Bij Megekko, Alternate en Azerty krijg je bovendien nog 20 euro cashback.

Neem ook liever de TG versie van de kast ipv de Dark TG. Daarin zie je de RGB een stuk minder en dat lijkt me zonde als je daar geld aan uit geeft. Ik zou trouwens voor de Scythe koeler gaan.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@spartan_III_002 Voor RGB build zou ik alles bij 1 merk houden.

Corsair

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 08-11-2020 19:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Op alternate heeft je behuizing een zeer slechte review score..

• Timeehz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-11-2023
Djarune schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:11:
Neem de pricewatch: MSI MAG B550 Tomahawk. Is een beter bord. Heeft bovendien 2,5 Gbps ethernet en een USB-C header voor de USB-C aansluiting van de kast wat de X570 Gaming Plus niet heeft. Bij Megekko, Alternate en Azerty krijg je bovendien nog 20 euro cashback.

Neem ook liever de TG versie van de kast ipv de Dark TG. Daarin zie je de RGB een stuk minder en dat lijkt me zonde als je daar geld aan uit geeft. Ik zou trouwens voor de Scythe koeler gaan.
Vraagje over die USB-C header omdat ik daar zelf ook een beetje tegen aan loop bij het uitzoeken van een goed moederbord in combinatie met kast. Bij deze kast staat toch als aansluiting "USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c" en bij het moederbord staat aansluitingen: "USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c". Of moet je hiervoor ergens anders naar kijken? Wil niet het topic kapen maar ben wel benieuwd waar je nou precies naar moet kijken.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Timeehz schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:58:
[...]
Vraagje over die USB-C header omdat ik daar zelf ook een beetje tegen aan loop bij het uitzoeken van een goed moederbord in combinatie met kast. Bij deze kast staat toch als aansluiting "USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c" en bij het moederbord staat aansluitingen: "USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c". Of moet je hiervoor ergens anders naar kijken? Wil niet het topic kapen maar ben wel benieuwd waar je nou precies naar moet kijken.
Als bij "Aansluitingen (USB/FW)" 2x USB-C genoemd wordt kun je er bijna van uit gaan dat er een USB-C header is aangezien er op de rear I/O er altijd maar 1 te zien is. Ik verifieer ook nog door te kijken naar de board layout (top view foto).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
PHPResource schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:16:
Van 1 review. Om op 1 review die kast af te serveren als slecht gaat wat ver. Dan hecht ik meer waarde aan de reviews op Tnet.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Uszka schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:46:
[...]

Van 1 review. Om op 1 review die kast af te serveren als slecht gaat wat ver. Dan hecht ik meer waarde aan de reviews op Tnet.
Ik serveer het nergens af? Ik gaf het alleen ter kennisgeving mee

• spartan_III_002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:37
Djarune schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:11:

Bedankt, Ik heb hem aangepast. Scheelt toch weer een beetje.
Hackus schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:11:
@spartan_III_002 Voor RGB build zou ik alles bij 1 merk houden.

Corsair
Moet zeggen dat ik het best lastig vind alles van 1 merk te pakken.
voor zover ik zie werkt MSI niet samen met corsair |:(
of alle koeling voor nzxt gaan.... maar dat wordt wel weer een stuk duurder met waterkoeling.
en corsair zelf heeft geen rgb cpu koeler.
PHPResource schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:16:
Bedankt, maar net toch veel redelijk positieve reviews gelezen. Ik vond dit zelf een mooie combi van een inkijk kast die verder erg strak is.... ik kan verder alleen de nzxt 510 bedenken die daar op lijkt. en volgens mij heeft die ook zo zijn problemen.
Timeehz schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:58:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik ging ervan uit dat die usb-c makkelijk kon worden aangesloten maar dit moet ik dus verder onderzoeken.

En wat is jullie mening over 3600mhz vs 3200mhz geheugen?
Pagina: 1