Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

b450 tomahawk\ kernel missing of beschadigd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• alexool667
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11-2020
wanneer ik mijn pc start, krijg ik een blauw scherm dat zegt dat mijn kernel ontbreekt of beschadigd is,
Ik heb geprobeerd mijn pc opte starten via een usbstick waarop mediacreationtools is geïnstalleerd. maar dat werkt niet werken omdat ik een oranje scherm krijg met witte strepen erop.

wat ik geprobeerd heb.
Mijn SSD werkt prima. Ik heb het verbonden met mijn laptop en hij deed het prima.
Ik heb een andere usb-sleuf geprobeerd en een andere ubs-stick.
Ik heb geprobeerd mijn videokaart in een andere psi-sleuf te plaatsen, maar ik krijg nog steeds het oranje met witte scherm.
Ik heb een andere videokaart geprobeerd, maar ik krijg nog steeds het oranje scherm.
Ik heb mijn voeding getest met een multimeter en het was goed

bios ver: E7C02AMS.350
bios build datum: 1/01/2019

https://postimg.cc/sGBBHMfn
https://postimg.cc/rRSTpTfV/3afc2f68

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Al een BIOS update geprobeerd?

Memtest al gedraaid? Gaf die fouten?

SMART waarden van de schijf?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:52
Eerste hit op Google . Gebruik je Bitlocker?

• alexool667
nelizmastr schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:00:
Al een BIOS update geprobeerd?

Memtest al gedraaid? Gaf die fouten?

SMART waarden van de schijf?
Ik heb een bios update gedaan.
maar toen deed hij het nog niet
daar na had ik mijn ssd aan gesloten op mijn laptop en daar kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/362LUAjF_0_i2O1x4U-0mKZ0hNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O85U9ox2N2L9eeRwFuI6e8mb.png?f=fotoalbum_large

ik ben nu een memtest aan het doen maar hij staat al een hele lange tijd"Retrieving hardware info. please wait
getting gpuid info, getting cache size, measuring cpu/cache/mem speeds..." en ik denk dat die het niet gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door alexool667 op 08-11-2020 20:11 ]

• alexool667
lamaa1 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:13:
Eerste hit op Google . Gebruik je Bitlocker?
nee dat gebruik ik niet

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

alexool667 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:00:
[...]
ik ben nu een memtest aan het doen maar hij staat al een hele lange tijd"Retrieving hardware info. please wait
getting gpuid info, getting cache size, measuring cpu/cache/mem speeds..." en ik denk dat die het niet gaat doen.
Heb je ander geheugen om te proberen? Anders eens een andere versie van memtest proberen,
of de sticks afzonderlijk van elkaar testen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• alexool667
nelizmastr schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:33:
[...]

Heb je ander geheugen om te proberen? Anders eens een andere versie van memtest proberen,
of de sticks afzonderlijk van elkaar testen.
ik ga dat vanmiddag\vanavond proberen, als dat het niet is denk ik dat ik maar met mijn computer naar Levix ga en hun een diagnose laat doen.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:35
Als ik die foutcode opzoek dan krijg ik o.a te lezen:

This error may appear due to hardware problems, malfunctions with the secondary graphics processor, damage to system files, interruption of third-party applications, etc. This error code usually indicates damage to the system level. However, insufficient power or a newly inserted RAM strip may also be possible causes.

https://www.compspice.com...to%20the%20system%20level.

Ik zou toch eens alle overtollige hardware verwijderen en kijken of je daarmee wel kan booten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51
MSI Dragon Center toevallig geïnstalleerd? Die zorgde bij mij ook voor onverklaarbare BSOD’s, zoals Kmode. Eraf geknikkerd en nu al een aantal dagen niks aan de hand.

• alexool667
Wylana schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:14:
Als ik die foutcode opzoek dan krijg ik o.a te lezen:

This error may appear due to hardware problems, malfunctions with the secondary graphics processor, damage to system files, interruption of third-party applications, etc. This error code usually indicates damage to the system level. However, insufficient power or a newly inserted RAM strip may also be possible causes.

https://www.compspice.com...to%20the%20system%20level.

Ik zou toch eens alle overtollige hardware verwijderen en kijken of je daarmee wel kan booten.
Ik heb het geprobeerd. en toen zijn mijn pc dat ik een juist boot device moest aan sluiten. Toen wilde een memtest gaan doen met maar 1 ram stick. maar toen starten mijn pc helemaal niet meer op ik heb toen die andere ram stick geprobeerd maar toen deed hij het ook niet, daar na heb ik allebei mijn ram sticks in mijn pc gedaan maar hij start nu nog steeds helemaal niet meer op. maar mijn moederbord maakt ook geen piepjes en volgens mij hoort hij dat te doen zonder ram sticks.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:35
Klinkt als een doodgaand moederbord dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Wylana op 09-11-2020 15:38 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• alexool667
Wylana schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:38:
Klinkt als een doodgaand moederbord dan.
Ik heb mijn ram stickjes laten na kijken door een vriend. en die doen het.
dus het is inderdaad mij moederbord. bedankt voor de hulp

• alexool667
Ik heb dus mijn moederbord en mijn cpu en mijn ram op gestuurd naar megekko,
zij hadden geconstateerd mijn het aan mijn ram zou liggen, dus heb ik nieuwe ram gekregen. toen het weer bij mij thuis was had ik het gelijk weer in elkaar gezet (esd veilig ). maar hij doet het nog steeds niet ik krijg nog steeds het scherm die ik eerst had, ik heb weer geprobeerd via een usb stick op te starten maar ik heb nog steeds de zelfde problemen, zou het dan mijn gpu kunnen zijn, en hoe weet ik dat dan zeker?

( ik weet 100 zeker dat de usb het doet, ik heb zelf nog fat32 en ntfs gebrobeerd, ik heb eerst win media installer gebruikt, en daarna via een iso,)

ik heb net geprobeerd met de harde schrijf van een laptop, maar dat doet het ook niet.

ik ga morgen een ander voeding in mijn pc doen om te kijken of dat het oplost

[ Voor 24% gewijzigd door alexool667 op 28-11-2020 17:05 ]

Pagina: 1