Vraagje over geripped design

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik host voor iemand een website maar deze jongen heeft een geripped design daar ben ik vandaag achter gekomen. maar wat is nu de beste methode om duidelijk te maken dat dat dus niet kan.

Gewoon zijn FTP blockeren en een e-mailtje naar hem toe sturen of wat?

Verwijderd

Precies, neem ook contact op met de eigenaar van die andere site, je moet je niet bezig houden met illegale activiteit. Vraag eerst aan de derde partij of er toestemming is gegeven :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Ik denk niet dat jij als provider diegene bent die voor politie agent moet spelen. Je weet immers niet zeker of zijn site niet door iemand anders is geript.

Je kunt natuurlijk beide partijen op de hoogte stellen, misschien is er wel een deal (lijkt me onwaarschijnlijk). Zodra er 1 partij klacht in dient dan kun je natuurlijk wel optreden... Dan blokeer of verwijder je gewoon de desbetreffende site!

Ik zou iig niet onbezonnen te werk gaan maar eerst jezelf overtuigen van je gelijk.

• The Source
  • Laatst online: 13:05
mmhh... nu zijn die edit en quote knop o.a. op mijn verzoek verwisseld en dan weet ik ze nog niet te vinden :(

• Big-Foot
ik ga straks de buitenlandse partij inlichten en dan zal ik wachten op een reactie alvorens hier iets mee te doen.

Ik kwam er toevalig achter toen ik door de berg met stats aan het snuffelen was en hier enkele fora tegen kwam waarop gediscuseerd werd over een website toevalig de gene die ik host.
dus effe lezen en jawel hoor daar kwam het al enkele keren te voorschijn.

Verwijderd

Denk dat het een moeilijke zaak wordt. punt 1 vind ik dat een isp zich daarin niet moet mengen zolang er geen klachten komen. punt 2 als er klachten zijn vind ik dat het wel heel goed juridisch onderboudt moet zijn, en echt bewezen moet zijn dat het een rip betreft. En dan gaat het nog alleen om copyrighted beschermde graphics, scripts etc. want een layout kan bijna hetzelfde zijn en toch legaal. dus ik zou de zaak goed uitzoeken alvorens aktie te ondernemen. success! :)

rippen is een zwak iets wat mensen doen :(

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Beter goed gejat, dan slecht zelf gemaakt.

[dat is dan ook het enige wat ik na 4 jaar HAN Informatica heb geleerd]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
welke site?

* jadjong is een beetje nieuwsgierig welk design het is

Verwijderd

tja, zit wat in, zolang het geen copyrighted stuff is }:O

Verwijderd

zoals thesource zegt, je moet je er niet mee bemoeien... heeft geen enkele meerwaarde behalve als je het mis hebt en hij het niet geript heeft je die gozer als klant ook wel is kan kwijtraken. zelfs als ie het wel geript heeft overgens...je bent niet verplicht er wat aan te doen, aangezien jij niet kan bewijzen (kan weten dus) wie hem nou echt gejat heeft.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 16:58 schreef Kertje het volgende:
zoals thesource zegt, je moet je er niet mee bemoeien... heeft geen enkele meerwaarde behalve als je het mis hebt en hij het niet geript heeft je die gozer als klant ook wel is kan kwijtraken. zelfs als ie het wel geript heeft overgens...je bent niet verplicht er wat aan te doen, aangezien jij niet kan bewijzen (kan weten dus) wie hem nou echt gejat heeft.
Alleen een emailtje naar bijde sturen maar onder een andere naam zou ik doen dan.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:08 schreef DMS het volgende:

[..]

Alleen een emailtje naar bijde sturen maar onder een andere naam zou ik doen dan.
Dat slaat dus ook nergens op, een hoster hoeft zich hier gewoon niet mee te bemoeien en al zeker niet onder een andere naam!!

Verwijderd

[topic=203022]

ikke niet snap niet? word hier nie beweerd dat JIJ een website loopt te rippen? ik ben ff de draad kwijt... HELP :)

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:11 schreef Kertje het volgende:
[topic=203022]
[..]

[..]

ikke niet snap niet?
Applausje voor Kertje :)

Maar de topicstarter heeft aangeven dat ie voor 'iemand' een domein host. (Misschien dat die 'iemand' geen KvK heeft??)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:14 schreef HGM het volgende:

[..]

Applausje voor Kertje :)

Maar de topicstarter heeft aangeven dat ie voor 'iemand' een domein host. (Misschien dat die 'iemand' geen KvK heeft??)
in dat geval lijkt het niet meer dan zeer verstandig de website per direct offline te gooien... aangezien (mits je dit zeer goed contractueel hebt opgelost) de eigenaar van het domein verantwoordelijk is voor de content volgens mij...en al heb je het goed opgelost, zo krijg je wel een slechte naam...

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:17 schreef Kertje het volgende:

[..]

in dat geval lijkt het niet meer dan zeer verstandig de website per direct offline te gooien... aangezien (mits je dit zeer goed contractueel hebt opgelost) de eigenaar van het domein verantwoordelijk is voor de content volgens mij...en al heb je het goed opgelost, zo krijg je wel een slechte naam...
Bij mij is ie al offline :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:20 schreef HGM het volgende:

[..]

Bij mij is ie al offline :)
mweert kreeg het zeker een beetje warmpjes :+

• Big-Foot
Nee jongens ik heb die website niet geripped alleen staat het domein op bedrijsnaam omdat het een particulier betreft

Verwijderd

Ehhh.. die cyberfox.nl heeft verder geen content ???

Verwijderd

Zolang het binnen de geldende normen en waarden valt zal het mijn kont roesten wat een klant doet. Als hij maar betaald.

Pas als mensen zich storen aan bepaalde dingen en deze bezwaren goed onderbouwd bij de klant hebben neergelegd en de klant trekt er zich niks van aan dán pas kan de host besluiten eventueel in te grijpen.

Je moet namelijk niet heiliger doen als de paus, JIJ hebt ook mp3s/films/gamez/apps dus schend jij de copyrights ook. Om nu de klant uit eigen initiatief aan te pakken voor een geripped design vindt ik maar een trieste gedachte, als mijn host mij daarover aan zou spreken zou ik per direct weg zijn.

Zoals ik al zei, ga pas overwegen iets te doen als derden hun beklag komen doen.

Verwijderd

Hmmmz, gooi hem eraf en geef hem zijn doekoes niet terug >:)

maar ehh..
[offtopic[
ik heb ff op van-weert.nl gekeken en ehh.. leuke hosting aanbod heb je.. van weer[/offtopic]

• Big-Foot
Hij heeft hem zelf al offline gegooid.

• Big-Foot
Nou nu stoor ik mij eraan omdat mijn "goede" naam ten grabbel gegooid wordt op GoT en ander website's en daar hou ik dus niet van.

Verwijderd

[topic=203028]
Wordt al aan gewerkt :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:28 schreef mweert het volgende:
Nou nu stoor ik mij eraan omdat mijn "goede" naam ten grabbel gegooid wordt op GoT en ander website's en daar hou ik dus niet van.
Jij begon met je gemiereneuk hier te posten? En zo niet had je je afzijdig moeten houden van de discussie.

• Big-Foot
Ho wacht effe ik vroeg om advies ik heb express niet de website vermeld dus wat je zegt vindt ik niet passend

Verwijderd

ik snap trouwens niet wrom die persoons gegevens weggehaal worden, is allemaal vrij opvraagbaar...

• Big-Foot
Nou die persoons gegevens hebben niets met die website te maken dus waarom zouden ze hier moeten staan.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:39 schreef mweert het volgende:
Nou die persoons gegevens hebben niets met die website te maken dus waarom zouden ze hier moeten staan.
wel waar, dat is nl de link tussen de websites. Maar ik snap dat jij dat niet wilt, is nl beetje negatieve reclame...maar zeg nou zelf, ik vind het ook allemaal wel een zeer vreemd verhaal...jij post *toevallig* over iemand die ript, vervolgens post iemand anders *toevallig* in w&g ook iets hierover, dan is *toevallig* de website ineens offline....

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:38 schreef mweert het volgende:
Ho wacht effe ik vroeg om advies ik heb express niet de website vermeld dus wat je zegt vindt ik niet passend
Denk jij dat wij niet creatief genoeg zijn om daar even achter te komen. Je kunt maar bar weinig op internet verborgen houden, zeker voor de PWS/HWS-Tweakers >:)

• Big-Foot
Heel toevalig was ik op een ander forum bezig met een vergelijkbaar gesprek DIV Workshop forum om exact te zijn een van deze forum gebruikers zal vast ook op GOT rond lopen vandaar dat deze mischien rond de zelfde tijd zijn geopend maar ik heb zeker niks met dit verhaal te maken.

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:46 schreef mweert het volgende:
Heel toevalig was ik op een ander forum bezig met een vergelijkbaar gesprek DIV Workshop forum om exact te zijn een van deze forum gebruikers zal vast ook op GOT rond lopen vandaar dat deze mischien rond de zelfde tijd zijn geopend maar ik heb zeker niks met dit verhaal te maken.
zou dan alleen nog ff willen weten hoe het kan dat die roy de schuldige zou zijn en hij als particulier bij je een .nl addy heeft gedaan en hij toch in de whois informatie bij technical contact staat ?

• Big-Foot
Maar in het kort ik had beter deze vraag niet kunnen stellen dus :)

• Big-Foot
Dat van die tech had ik zelf gedaan zo doe ik dat altijd maar daar ga ik ook van afstappen.
Pagina: 1