Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archaedon
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik wil op launch day proberen om een Radeon 6800 XT te kopen.

Nu is het voor mij de eerste keer dat ik op launch day probeer een kaart te krijgen.

Heeft iemand hier een idee wat voor Nederlanders de beste plaats zal zijn om de stock radeon 6800XT te kopen?

Is het het beste als ik de AMD website zelf gebruik, of een third party verkoper?

Er gaan in ieder geval veel geruchten rond dat er dit keer ook weer scalpers zullen zijn die de hele voorraad leeg kopen, maar blijkbaar zegt amd hier beter op voorbereid te zijn dan nvidia.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het beste kun je met Uipath oid een robotje maken die tegelijkertijd op 5 sites besteld. Vervolgens annuleer je de kaarten die je niet nodig hebt, of zet je ze op V&A.

Of, je wacht gewoon een maand, want niemand gaat dood aan een grafische kaart niet op launch binnen hebben.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Jeroenneman was me voor. Waarom die haast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archaedon
Jeroenneman schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:28:
Het beste kun je met Uipath oid een robotje maken die tegelijkertijd op 5 sites besteld. Vervolgens annuleer je de kaarten die je niet nodig hebt, of zet je ze op V&A.

Of, je wacht gewoon een maand, want niemand gaat dood aan een grafische kaart niet op launch binnen hebben.
Klopt, maar ik wil van mn GTX 970 af en iets beter hebben voordat cyberpunk uit komt. nu is die toch al weer vertraagd met een maand maar dat even terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archaedon
metalant schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:29:
Jeroenneman was me voor. Waarom die haast?
Los gezien van het feit dat ik er vroeg bij wil zijn, wat zou een goede site zijn waar de nieuwe kaarten van amd te koop zullen zijn in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
archaedon schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:59:
[...]

Los gezien van het feit dat ik er vroeg bij wil zijn, wat zou een goede site zijn waar de nieuwe kaarten van amd te koop zullen zijn in NL?
Ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

2x zoveel betalen op eBay is ook een optie.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Persoonlijk zou ik wachten. Je wilt een kaart hebben die nog niet getest is voor een spel dat nog niet uit is. Met andere woorden je hebt geen idee of die kaart goed werkt, of het spel fatsoenlijk draait en of de kaart goed gaat werken met dat spel.

Het is sociaal van jou dat je als publieke tester wilt spelen, maar ik zou het gewoon niet doen. En wachten tot andere mensen het voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij megekko weet je je plek in de wachtrij, bij andere shops niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deze week stond er op t.net een artikel over AMD CPU's en het aantal bestellingen per webwinkel (Alternate, Megekko, Azerty):
Azerty en Megekko hadden ieder een releasevoorraad van 300 à 400 stuks, waarvan het merendeel Ryzen 5-processors. Juist de 12-core Ryzen 9 5900X bleek bij alle winkels het populairste model, terwijl de voorraden in verhouding minimaal waren. Alternate heeft ruim 250 orders ontvangen voor de Ryzen 9 5900X, bij Azerty zijn dat er bijna 400 en de wachtrij bij Megekko telt ruim 600 posities. Dat is steeds rond de veertig procent van de totale interesse in Ryzen 5000-chips.
Dat zijn toch wel "de grote 3" denk ik van computerwinkels in NL, en heb je een beetje indruk naar de verhoudingen. Echter hoeveel elke winkel echt aan voorraad heeft gehad, komen we niet zo gauw te weten. Met vaste verdeling per winkel heeft Megekko een erg lange wachtrij.. (of misschien maakt het weinig uit als grotere winkels meer voorraad kregen). Valt weinig zinnigs over te zeggen.

Wat ik wel heb gemerkt met de 3080 launch is dat sommige winkels ze al enkele minuten voor 15:00u de kaarten bestelbaar hadden. Als je de beste kans wil zou ik met je bankpas en ingelogd account klaarzitten op elke site, en als een gek gaan F5'en. En waarschijnlijk dan tegen crashende webservers aanlopen op het moment dat je de bestelling wilt plaatsen..

Sta ook niet raar te kijken als sommige winkels voor hun eerste voorraad modellen woekerprijzen vragen (of was die 1500EUR voor een 3080 perongeluk een placeholder :z ?). De vraag is gewoon enorm hoog.

[ Voor 23% gewijzigd door Hans1990 op 08-11-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babababababa
  • Laatst online: 10-03-2023
Jeroenneman schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:28:

of, je wacht gewoon een maand... hahahaha..

niet wetende dat het zo een gekkenhuis zou gaan worden omtrent de kaarten.. 8)7
Pagina: 1