Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Prachtige tv gekocht. Philips 43 inch, type weet ik even niet. Met Android TV.

Dolblij zoek ik mijn eerste gekochte android spel op. Castlevania SOTN. Gevonden, maar kan het helaas niet opstarten. Het ondersteunt geen Android TV.

Ik heb nog geen bluetooth controller aangesloten. Zou het daar aan liggen? Ik moet er nog 1 kopen.

Iemand ervaring met gamen op Android TV? Mis ik iets. Of heb ik pech???

Het spel streamen van mobiel werkt. Maar het beeld loopt helaas niet soepel vanwege de wifi.

Ik heb de tv niet speciaal gekocht voor gamen. Maar zou leuk zijn als het werkt.

Beste antwoord (via Plakjekaas op 08-11-2020 14:59)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Plakjekaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:52:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht het is gewoon een grote tablet. Zonder touchscreen uiteraard.

Er staat Android 9 op. Dus dat lijkt mij wel recent. Ik zag inderdaad wel andere games. Dus vind het zo raar Castlevania niet ondersteunt wordt.
Nogmaals: Android TV is niet hetzelfde als Android. Je tv zal Android TV 9 hebben, niet Android 9. En nee, je tv is geen grote tablet, tv's hebben veel minder sterke processors dan tablets en smartphones.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:47

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb geen ervaring met Android TV, maar heeft jou TV wel een recente versie? Ik kan me voorstellen dat Castlevania pas vanaf een bepaalde Android-versie draait.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Android TV en Android op je smartphone zijn twee zeer verschillende dingen. Er zullen vast wel een paar spellen zijn die op Android TV werken (of misschien zelfs ervoor gemaakt zijn), maar daar houdt het bij op.

Controller gaat het verschil niet maken. Android TV is vooral bedoeld voor streaming zoals Netflix, YouTube, etc, niet echt voor gamen.

In de Play Store kan je trouwens zoeken op Android TV games. Dat zijn er meer dan ik had verwacht, inclusief wat bekendere, maar het staat in schril contrast tot Android op smartphones natuurlijk :P

[ Voor 41% gewijzigd door Hahn op 08-11-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Anders zou je het spel kunnen sideloaden. Rip de APK op je telefoon en via de app "send files to TV" kan je het naar je tv sturen. Gebruik een file manager app om het te installeren en eventueel met een sideloader launcher kan je de game opstarten op een Android TV.

Zijn wat stappen, maar het proberen waard mocht je het echt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Hahn schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:34:
Android TV en Android op je smartphone zijn twee zeer verschillende dingen. Er zullen vast wel een paar spellen zijn die op Android TV werken (of misschien zelfs ervoor gemaakt zijn), maar daar houdt het bij op.

Controller gaat het verschil niet maken. Android TV is vooral bedoeld voor streaming zoals Netflix, YouTube, etc, niet voor gamen.
Je kan prima op Android TV gamen, moet je wel wat cpu power hebben natuurlijk. Bijvoorbeeld op een Nvidia shield is het prima gamen, ook bijv via Geforce now of steam link. Maar ook de echte android tv spelletjes of een emulator bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bartske schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:37:
[...]

Je kan prima op Android TV gamen, moet je wel wat cpu power hebben natuurlijk. Bijvoorbeeld op een Nvidia shield is het prima gamen, ook bijv via Geforce now of steam link. Maar ook de echte android tv spelletjes of een emulator bijvoorbeeld.
Ja, dat zeg ik: je kan erop gamen, maar er zijn niet heel veel Android TV games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht het is gewoon een grote tablet. Zonder touchscreen uiteraard.

Er staat Android 9 op. Dus dat lijkt mij wel recent. Ik zag inderdaad wel andere games. Dus vind het zo raar Castlevania niet ondersteunt wordt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Plakjekaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:52:

Nogmaals: Android TV is niet hetzelfde als Android. Je tv zal Android TV 9 hebben, niet Android 9. En nee, je tv is geen grote tablet, tv's hebben veel minder sterke processors dan tablets en smartphones.

Pagina: 1