JVC SP-THBD50F stereosysteem aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03 20:01
Ik wil graag een (ouder) stereosysteem aansluiten op mijn tv.

Het gaat om een JVC SP-THBD50F, setje vanuit een blueray speler (rode en zwarte kabel). Welke ik aangesloten wil hebben op een Philips tv.

Ik zie dat er een koppelstukje is om deze kabels om te zetten in een 3.5mm, welke in de tv zou passen. Is dit voldoende? Of moet ik hiervoor een (mini) versterker er tussen zetten o.i.d.?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Ja, dit kan inderdaad. Je kunt de koptelefoon uitgang verbinden met een lijningang op je versterker middels een 3.5 Jack - tulp verloop of kabel. Eventueel kun je nog checken of de tv een lijnsignaal uit heeft in de vorm van een tulp-aansluiting. Dat is nog wat netter.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Bedankt! Als ik het goed begrijp is een versterker dus noodzakelijk?

Dit zou het koppelstuk zijn; https://www.allekabels.nl...M-FgBXj_yS4MaAsCcEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:00

FeaR

In GoT we trust

Bellykuh schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:58:
Ik wil graag een (ouder) stereosysteem aansluiten op mijn tv.
Ga je de gehele JVC SP-THBD50F gebruiken of alleen de speakers? Indien je de gehele JVC SP-THBD50F gebruikt dan zit de versterker al in het gehele systeem. Je kan de TV dan aansluiten op één van de ingangen genoemd op pagina 12 van de Nederlandse handleiding. Kijken welke uitgangen van de TV overeenkomen met de ingangen van de JVC en de geschikte kabel halen.
Bellykuh schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:16:
Bedankt! Als ik het goed begrijp is een versterker dus noodzakelijk?
Alleen als je alleen de speakers wilt gebruiken. Als je de gehele set nog hebt niet.
Dat gaat nooit werken. Als je alleen de speakers wilt gebruiken zal er een versterker tussen moeten. Fysiek zal het passen met dat koppelstuk maar de TV levert niet het vermogen wat de speakers nodig hebben om te spelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Ga je de gehele JVC SP-THBD50F gebruiken of alleen de speakers? Indien je de gehele JVC SP-THBD50F gebruikt dan zit de versterker al in het gehele systeem. Je kan de TV dan aansluiten op één van de ingangen genoemd op pagina 12 van de Nederlandse handleiding. Kijken welke uitgangen van de TV overeenkomen met de ingangen van de JVC en de geschikte kabel halen.
Het gaat inderdaad om alleen de speakers, aangezien de blueray speler niet gebruikt wordt. Dan zal ik op zoek moeten gaan naar een versterker inderdaad. Is er hier een voor aan te raden? Het liefste een kleine welke niet zoveel ruimte in beslag neemt.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bellykuh schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:44:
[...]
Is er hier een voor aan te raden? Het liefste een kleine welke niet zoveel ruimte in beslag neemt.
Klein en goedkoop, dan wordt het snel een T-AMP / Tripath versterker. Als je die door Google of AliExpress haalt dan kom je een heel eind.

Let wel dat de connectoren van de TV ook echt uitgangen zijn. Je zal niet de eerste zijn die een ingang aanziet voor een uitgang. Dan gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Oke, ik ga het eens uitvogelen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom sluit je net gewoon wel de hele set aan? Dan werkt het in 1 keer gewoon goed.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellykuh
Omdat de bluerayspeler nogal een groot gevaarte is en ik deze in het 'zicht' zou moeten leggen (open kast).

• Kidima
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
Toevallig ben ik zelf ook opzoek naar hulp m.b.t. Het aansluiten van exact dezelfde type box naar mijn televisie. Ik heb echt nul verstand van zoiets dus als het in Jip en Janneke taal uitgelegd zou kunnen worden zou het top zijn :D.

Hoe krijg ik onderstaande boxen aangesloten op een televisie? en wat heb ik daar allemaal voor nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Thb5UXwoN2aCEoInHxqplrrGVZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRcrQb0jYWOGDgRgoZvRh636.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6_5E4jvsvTdvvE5ZncqL3vQnJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ao9ZeUsg1Gpp3a1LUPbjKXnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kidima schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:38:
Hoe krijg ik onderstaande boxen aangesloten op een televisie? en wat heb ik daar allemaal voor nodig.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mmm...ik zie nu pas dat de JVC geen 2.0 maar een 2.1 set is met passieve subwoofer. Dan is dit voor @Bellykuh mogelijk ook interessant.

Door de passieve subwoofer wordt het namelijk wel een dingetje. Passieve subwoofers zitten namelijk meer in de markt van de kant en klare all-in-one setjes dan wat je binnen de betere Home Cinema dan wel HiFi ziet. De speakers kan je zo op een versterker aansluiten. Als het klein moet zijn pak je een T-Amp, heb je de ruimte dan kan je een standaard 43 cm brede receivers van Marktplaats of de lokale kringloopwinkel halen. Vermogen en weerstand hoef je niet op te letten, dat loopt wel los.

De subwoofer wordt echter wel een uitdaging. Een gemiddelde receiver verwacht een actieve subwoofer. Nu kan je deze JVC actief maken door er een (subwoofer)versterker voor te kopen maar persoonlijk zou ik nooit geld uitgeven om dit soort subwoofers tot leven te wekken. Een (tweedehands) actieve subwoofer kopen is dan een betere investering (al kan je die dan weer niet zomaar aansluiten op de gemiddelde 2.0 T-Amp). Als je de Blu-rayspeler/receiver van de JVC nog hebt (en wil gebruiken) is het het makkelijkst om die te gebruiken. Receivers met een uitgang voor passieve subwoofer zijn op één hand te tellen: Pioneer VSX-S500 reeks (S500, S510) en de Onkyo tegenhanger TX-L50. Wel een duur grapje om een setje JVC speakers tot leven te wekken, dan zijn er mogelijk betere opties. Google geeft mij wel resultaten op een term als "2.1 t-amp”. Zoiets als deze op Amazon, puur random maar ze bestaan wel. Geen idee of dat wat is, geen ervaring mee. Mocht je daarvoor gaan neem er dan wel één waarvan je de frequentie van de subwoofer op af kan stellen. Je wil de subwoofer niet voorzien van het gehele frequentiebereik.

Pagina: 1