Mmm...ik zie nu pas dat de JVC geen 2.0 maar een 2.1 set is met passieve subwoofer. Dan is dit voor @
Bellykuh mogelijk ook interessant.
Door de passieve subwoofer wordt het namelijk wel een dingetje. Passieve subwoofers zitten namelijk meer in de markt van de kant en klare all-in-one setjes dan wat je binnen de betere Home Cinema dan wel HiFi ziet. De speakers kan je zo op een versterker aansluiten. Als het klein moet zijn pak je een T-Amp, heb je de ruimte dan kan je een standaard 43 cm brede receivers van Marktplaats of de lokale kringloopwinkel halen. Vermogen en weerstand hoef je niet op te letten, dat loopt wel los.
De subwoofer wordt echter wel een uitdaging. Een gemiddelde receiver verwacht een actieve subwoofer. Nu kan je deze JVC actief maken door er een (subwoofer)versterker voor te kopen maar persoonlijk zou ik nooit geld uitgeven om dit soort subwoofers tot leven te wekken. Een (tweedehands) actieve subwoofer kopen is dan een betere investering (al kan je die dan weer niet zomaar aansluiten op de gemiddelde 2.0 T-Amp). Als je de Blu-rayspeler/receiver van de JVC nog hebt (en wil gebruiken) is het het makkelijkst om die te gebruiken. Receivers met een uitgang voor passieve subwoofer zijn op één hand te tellen: Pioneer VSX-S500 reeks (S500, S510) en de Onkyo tegenhanger TX-L50. Wel een duur grapje om een setje JVC speakers tot leven te wekken, dan zijn er mogelijk betere opties. Google geeft mij wel resultaten op een term als "2.1 t-amp”. Zoiets als
deze op Amazon, puur random maar ze bestaan wel. Geen idee of dat wat is, geen ervaring mee. Mocht je daarvoor gaan neem er dan wel één waarvan je de frequentie van de subwoofer op af kan stellen. Je wil de subwoofer niet voorzien van het gehele frequentiebereik.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.