Geschikte wifi Bluetooth kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-01 19:01
Hallo, ik heb een vraag over WiFi en Bluetooth kaarten. Ik ga een pc bouwen, en ik ben op zoek naar een geschikte budget WiFi Bluetooth kaart. Mijn moederbord is een MSI z390-A pro, met een Intel 9600k. Besturingssysteem wordt Windows 10 64 bit. Mijn opties zijn of een Intel cnvi m.2 met E sleutel WiFi kaart, of een pcie x1 WiFi kaart. Nou maakt het mij niet uit wat voor soort kaart het wordt.

Mijn budget is maximaal 20 euro voor een WiFi en Bluetooth kaart, met het liefste duel band WiFi. Welk merk maakt mij echt niet uit.

Ik zat al te kijken naar pcie x1 WiFi kaarten, en je kan onder de 20 euro wel duel band WiFi kaarten krijgen, maar ik kan niet vinden of daar nou ook bluetooth bij zit.

Heeft iemand meer ervaring met WiFi en bluetooth kaarten? Heeft iemand misschien een aanbeveling voor mij, of kan iemand mij vertellen of op pcie x1 WiFi kaarten standaard ook Bluetooth zit?

Beste antwoord (via Pietje789 op 13-11-2020 19:53)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Budget is net niet toereikend voor iets goeds. Ik zou namelijk de pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 nemen. Die heeft een hoge snelheid, externe attenne, bluetooth 5 en wifi 6 (Intel chip). Momenteel erg goed geprijsd.

Een goedkopere Chinese versie met dezelfde chip heb je voor een paar euro minder. Zie hier.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
Budget is net niet toereikend voor iets goeds. Ik zou namelijk de pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200 nemen. Die heeft een hoge snelheid, externe attenne, bluetooth 5 en wifi 6 (Intel chip). Momenteel erg goed geprijsd.

Een goedkopere Chinese versie met dezelfde chip heb je voor een paar euro minder. Zie hier.

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-01 19:01
Oke dankjewel, maakt het dan uit waar je die externe antenne plaatst?

• Djarune
Nee niet echt, maar als je hem wat verder van de kast zet is het bereik meestal iets beter dan een dicht bij de kast.