Black Friday Tech deals kan het niet instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Ik zie alleen tekst en nergens een vakje waar ik mijn e-mail moet typen ofzo.

het is gewoon 1 groot wit vakje in het midden van het artikel

Cat linux.txt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is expres als advertentie in een iframe gezet om mensen met adblockers niet mee te laten doen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
In een clean Firefox profiel zonder adblocker of wat voor extensie dan ook is het bij mij ook stuk. Ook geen pihole of andere externe blocker actief. Valt op dat er in de developer console een stacktrace te vinden is:

code:
1
Uncaught ReferenceError: TimelineMax is not defined

[ Voor 9% gewijzigd door Kard op 08-11-2020 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Juup schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:56:
Het is expres als advertentie in een iframe gezet om mensen met adblockers niet mee te laten doen.
Ik zie bij mij dat het geblockt wordt door mijn pihole. Het scherm dat je moet invullen wordt geladen vanaf https://ads.pexi.nl , dat een ad-tracker en -verkoper blijkt te zijn: https://pexi.nl

Dus het is niet zozeer geblockt omdat het een iframe is maar omdat het inderdaad een adware/tracking provider is die in die iframe geladen wordt.

Ik vind het jammer dat we op deze manier ons email adres aan een dergelijke derde partij moeten geven om mee te doen aan deze notificaties, en dat ook nog eens niet duidelijk aangegeven staat dat je je gegevens hierbij aan een derde opgeeft en niet aan Tweakers zelf.

Kan Tweakers niet gewoon zelf zoiets bakken? Die expertise is toch wel in huis?

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

GekkePrutser schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:12:
[...]

Ik zie bij mij dat het geblockt wordt door mijn pihole. Het scherm dat je moet invullen wordt geladen vanaf https://ads.pexi.nl , dat een ad-tracker en -verkoper blijkt te zijn: https://pexi.nl

Dus het is niet zozeer geblockt omdat het een iframe is maar omdat het inderdaad een adware/tracking provider is die in die iframe geladen wordt.

Ik vind het jammer dat we op deze manier ons email adres aan een dergelijke derde partij moeten geven om mee te doen aan deze notificaties, en dat ook nog eens niet duidelijk aangegeven staat dat je je gegevens hierbij aan een derde opgeeft en niet aan Tweakers zelf.

Eens, wat een bende. Hier ook de helft ingeladen. En ook die trackers in de URL en de post-methode...
view-source:https://test-dash.pexi.nl/forms/tweakersForm.php

In de i-frame zie ik helemaal niets, pagina zelf wel, maar geen styling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuQdLaeHl2n-5Xq06AdeFP4tSyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LobOI8TFx5bk9e2sXKhqQhOM.png?f=fotoalbum_large

code:
1
2
20:26:16.867 Loading failed for the <script> with source “https://s0.2mdn.net/ads/studio/cached_libs/tweenmax_2.1.2_min.js”. index.html:101:1
20:26:16.878 Loading failed for the <script> with source “https://ads.pexi.nl/5f9af79b0d27b14//main.js”. index.html:102:1

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 08-11-2020 20:35 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
Bij mij blijkt het iets te zijn met een css class in het iframe (hiddenOnload). Als ik die handmatig weghaal met developer console werkt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8zNShz2lizyWNDB4hqH9drTryE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e06BRmSupoZDXnO8o9gGoosP.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 10:31

DaFeliX

Tnet Devver
Gemmeke schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:53:
Ik zie alleen tekst en nergens een vakje waar ik mijn e-mail moet typen ofzo.

het is gewoon 1 groot wit vakje in het midden van het artikel
Pexi lijkt idd door sommige adblockers (en pihole dus blijkbaar) tegegehouden wordt. Je zou die dus even moeten uitschakelen om verder tegaan.
Juup schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:56:
Als je niet weet waar je 't over hebt, hou dan aub je mond.
Kard schreef op maandag 9 november 2020 @ 00:07:
Bij mij blijkt het iets te zijn met een css class in het iframe (hiddenOnload). Als ik die handmatig weghaal met developer console werkt het wel.

[Afbeelding]
Ik vermoed dat dit soort halve pagina's komt doordat een javascript geblokkeert word, waardoor een deel van de pagina wel en een deel niet ingeladen wordt. Helaas kunnen wij als Tweakers devvers hier niets aan doen, maar ik zal 't wel even doorgeven naar de juiste persoon :)
[...]

Expertise wel, maar tijd is altijd een dingetje helaas

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DaFeliX schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:48:
Als je niet weet waar je 't over hebt, hou dan aub je mond.
Dat is geen inhoudelijke reactie maar een Argumentum ad hominem.
Voel je vrij om te zeggen wat er inhoudelijk mis is met mijn reactie.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Juup schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:35:
[...]

Dat is geen inhoudelijke reactie maar een Argumentum ad hominem.
Voel je vrij om te zeggen wat er inhoudelijk mis is met mijn reactie.
offtopic:
Dat was inderdaad geen inhoudelijke reactie, zelfs niet eens een argument, maar wie de bal kaatst, kan de bal terug verwachten. Jij plaatst een ongefundeerde, suggestieve reactie waar de TS niets aan heeft, dan geef ik daar een ongefundeerde reactie op. Ik stel voor dat we de discussie vanaf nu weer on-topic doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier doet die pagina wel goed in FF (met NoScript), al mankeert er mogelijk wel iets aan. Hoort die pagina na registratie niet een melding te geven dat het gelukt is? Na klikken op "stel jouw alert in" worden de geselecteerde opties gedeselecteerd en het emailveld leeggehaald, geen bevestiging in de browser of per email dat het gelukt is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52

Killjoy

Klingon lawn products

@DaFeliX kun jij aangeven waarom in het artikel en in het privacybeleid van DPG/Tweakers niets terug te vinden is over Pexi en de doeleinden waarvoor zij onze gegevens verwerken? Volgens mij is dit niet in lijn met de bepaling uit de Telecommunicatiewet hierover.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Killjoy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:53:
[...]

@DaFeliX kun jij aangeven waarom in het artikel en in het privacybeleid van DPG/Tweakers niets terug te vinden is over Pexi en de doeleinden waarvoor zij onze gegevens verwerken? Volgens mij is dit niet in lijn met de bepaling uit de Telecommunicatiewet hierover.
Ik niet, maar @geertpelsma kan dit hopelijk wel aangeven :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@Killjoy Er is een verwerkingsovereenkomst tussen Pexi en DPG Media, waardoor Pexi dus niet bij naam genoemd hoeft te worden in ons privacybeleid. Daarom staat ie niet expliciet opgenomen hierin.

Daarnaast is Pexi niet alleen een partij die zich richt op 'advertisers', maar bouwen ze ook tools op maat voor partijen als DPG Media. De tool die wij gebruiken van ze, en die in dit iframe staat, plaatst bijvoorbeeld geen cookies.

Het is dan wel weer jammer dat deze tool vanaf 'ads.pexi.nl' geserveerd wordt, en door bannerblockers tegengehouden wordt. Wat dat betreft moeten we helaas weer 'ns uitleggen dat bannerblockers bij Tweakers echt een serieuzer probleem is dan bij andere DPG Media merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DaFeliX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:25:
@Killjoy Er is een verwerkingsovereenkomst tussen Pexi en DPG Media, waardoor Pexi dus niet bij naam genoemd hoeft te worden in ons privacybeleid. Daarom staat ie niet expliciet opgenomen hierin.

Daarnaast is Pexi niet alleen een partij die zich richt op 'advertisers', maar bouwen ze ook tools op maat voor partijen als DPG Media. De tool die wij gebruiken van ze, en die in dit iframe staat, plaatst bijvoorbeeld geen cookies.

Het is dan wel weer jammer dat deze tool vanaf 'ads.pexi.nl' geserveerd wordt, en door bannerblockers tegengehouden wordt. Wat dat betreft moeten we helaas weer 'ns uitleggen dat bannerblockers bij Tweakers echt een serieuzer probleem is dan bij andere DPG Media merken :)
Bedankt voor deze verduidelijking, dan is het iig juridisch boven tafel :)

Ik gebruik een netwerk-level adblocker (pihole) bovenop uBlock Origin. Ik vind het wel jammer dat Tweakers zelfs voor abo houders nog trackers meelevert (momenteel scorecardresearch, smartocto en google analytics), om die reden zal ik geen uitzonderingen maken.

Maargoed daar hebben we het al eens in een ander topic over gehad :) Maar dat is een van de redenen dat ik geen Hero abo meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[...]
Eerste reactie: ieuw. (Al blijkt de soep niet zo heet gegeten, zie DaFeliX in "Black Friday Tech deals kan het niet instellen") Ook: huh, bij mijn pihole wordt zowel https://ads.pexi.nl als https://pexi.nl doorgelaten terwijl ik ze niet op de whitelist heb staan.

Al loopt het daarna stuk op NoScript (of ik net als Raven in "Black Friday Tech deals kan het niet instellen" geen bevestiging), maar ook dat is mijn eigen keuze natuurlijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52

Killjoy

Klingon lawn products

DaFeliX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:25:

Dank voor de toelichting. Daarmee is e.e.a. op zich afgedekt. Wel lijkt het mij verstandig om een korte toelichting op te nemen dat de tool vanaf een extern domein wordt geserveerd. Je kunt er beter transparant over zijn; voorkomt discussie :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1