Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 08:55
Mijn zoon gaat steeds meer hobbymatig fotograferen en nu is hij binnenkort jarig en het lijkt mij leuk om hem een abonnement op een maandblad te geven wat zich richt op fotografie.

Hij heeft niet de intentie om dit beroepsmatig te gaan doen maar verdiept zich wel in de materie dus enige verdieping mag er wel inzitten.

Het moet echter wel een magazine zijn wat "lekker weg" leest. Ik denk aan tips/trics, camerabesprekingen, technieken etc.

Kunnen jullie mij een goed maandblad aanraden?

Hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Ik pak regelmatig eens de Zoom (zoom.nl) mee. Leuk blad met van alles wat rondom fotografie zoals tips en tricks voor bepaalde typen fotografie, bewerking van foto's op de PC, nieuwe gear en tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@wimbre Of ga eens langs een bibliotheek (zolang ze nog open/toegankelijk zijn) en kijk daar eens rond bij de tijdschriften afdeling. Kun je vaak complete jaargang van zo'n [specifiek onderwerp] tijdschriften inzien.

Of wandel langs de kiosk/boekenwinkel en snuffel ff langs de beschikbare fotogratie tijdschriften.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook talloze niet-papieren, dus digitale magazines, jijbuis kanalen, e.d. voorhanden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Bedankt voor jullie reacties.
ehtweak schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:17:
@wimbre Of ga eens langs een bibliotheek (zolang ze nog open/toegankelijk zijn) en kijk daar eens rond bij de tijdschriften afdeling. Kun je vaak complete jaargang van zo'n [specifiek onderwerp] tijdschriften inzien.

Of wandel langs de kiosk/boekenwinkel en snuffel ff langs de beschikbare fotogratie tijdschriften.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook talloze niet-papieren, dus digitale magazines, jijbuis kanalen, e.d. voorhanden.
Dan kan ik natuurlijk doen maar ik heb zelf niet zoveel met fotografie, al kan ik een mooie foto zeer zeker waarderen. Dat is ook de reden dat ik jullie (lefhebbers van fotografie) om advies vraag omdat ik hem wel iets wil geven waar hij, als hobbyist fotograaf wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Er zijn best wat verschillende bladen in omloop. Meeste gaan niet erg diep dus zijn meestal wel goed te volgen. De stijlen verschillen wel erg dus kan best persoonlijk zijn waar je van houdt.
Zoom is leuk om eens te proberen, maar ik vond Chip wat gevarieerder en inhoudelijker als ik het mij goed herinner.

Zelf haal ik slechts incidenteel zo'n tijdschrift, bijvoorbeeld als makkelijk leesvoer op vakantie. En abonnement ben ik dan snel zat omdat het toch vaak steeds weer van hetzelfde is.
Je zou ook kunnen kijken of je een bundel van verschillende tijdschriften kunt vinden of zelf maken, dan heeft hij een stapel verschillende en kan dan later alsnog kiezen voor een abonnement als één van de uitgaven hem echt goed bevalt.
Zo heb je ook van die proefabonnementen van drie keer, neem je er daar gewoon een paar van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:47
Ik weet niet of je zoon al een bepaalde richting heeft die hem aanspreekt, anders zou je ook een boek ipv een maandblad kunnen overwegen.

Zelf heb ik enkele boeken gekocht uit deze reeks:
https://www.bol.com/nl/p/...ografie/9200000010836658/

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet uitgebreid in heb gelezen, maar het is wel een leerzame reeks. In de boeken worden foto's getoond, creatieve tips gegeven, alsook instellingen en hulpmiddelen besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Bedankt voor jullie bruikbare tips. Ik ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:32
Als je geen bezwaar hebt tegen digitale magazines dan kan ik je een abonnement op Readly adviseren.
Dan heb een abbo op o.a. de fotografie tijdschiften Digifoto, Chip foto magazine, Smart Photography, Outdoor Photographer, Shutterbug, NPhoto en veel meer. Er zitten ook vaak specials bij als Photo Masterclass Black & White, teach yourself Macro Photography, The Canon Camera Book. Daarnaast krijg je ook honderden andere tijdschiften met andere onderwerpen dan fotografie.
Dan zit je ook niet meer met die papierberg in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:23

bobcom

Dedicated dabbler

Zelf vind ik het nadeel van fototijdschriften - of ze nou digitaal of analoog zijn - altijd dat ze a: schrijven over hun eigen interesses, en die moet je als lezer maar net delen en b: je er nogal wat sponsored content tegenkomt - logisch, want de schoorsteen moet wel kunnen roken. Dat pleit m.i. voor @Gonadan 's suggestie voor een keuzepakket.

Toen mijn pensioen zich aandiende heb ik mezelf als herstart een cursus fotografie cadeau gedaan. Ik fotografeerde toen weliswaar al zo'n vijftig jaar, maar cursussen zijn er in soorten en maten, en zo'n cursus geeft je ook opdrachten, wat a: inspiratie en b: een praatplatform oplevert. Kijk ik met tevredenheid op terug.

Je zou hem ook een fotoworkshop of -excursie cadeau kunnen doen. Hier op Tweakers zitten volgens mij wel wat types die daarin actief zijn ;). Is imo wat meer gericht op fotograferen en wat minder op fotospul.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06
Je hebt ook nog deze reeks fotografie boekjes: https://www.bol.com/nl/p/...5Pzg.1_29.49.ProductTitle

Niet het meest hoogwaardige materiaal uiteraard, maar voor iemand die net begint best leuk om te lezen. Vooral omdat het lekker makkelijk zonder al teveel technische know-how is geschreven.
Pagina: 1