Sauna: verplichte consumptie bij langer durend bezoek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Een tijdje terug hebben we een saunabezoek gepland met een tegoedbon die we nog hadden. Dit staat gepland voor volgende week. Nu was het met de nieuwe coronamaatregelen die afgelopen dinsdag werden aangekondigd eventjes spannend of sauna's nog open mogen blijven. Dit blijkt het geval.

We kregen donderdag echter een beetje een vreemde mail van het wellnesscentrum:
Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reservering.
U kunt van onze saunafaciliteiten en het beautycentrum komen genieten zoals u dat bij ons gewend bent.

Er was enige onduidelijkheid n.a.v. de persconferentie van 3 november, maar wij mogelijk gelukkig open blijven! Helaas moeten wij wel tijdelijk ons restaurant sluiten.

Tevens zijn de aankomst en vertrektijd is voor ons noodzakelijk om de spreiding bij onze in en uitcheck optimaal te kunnen houden. U kunt reserveren voor één van onderstaande tijdsblokken.

Ochtend: 10.00 - 13.30 uur / 10.15 - 13.45 uur / 10.30 - 14.00 uur
Middag: 14.30 - 18.00 uur / 14.45 - 18.15 uur / 15.00 - 18.30 uur
Avond: 19.00 - 21.45 uur / 19.15 - 22.00 uur

Omdat ons restaurant tijdelijk is gesloten en eigen eten en drinken meenemen niet is toegestaan, bieden wij voor nu een Lunch en/of Diner to Go aan! Een heerlijk gerecht die u als gast kunt bestellen en aan het eind van uw bezoek mee kunt nemen naar huis.

Indien u graag langer wenst te blijven kan dit maximaal 6 uur.
Echter dient u bij dit bezoek wel verplicht een vitaliteitspakket af te nemen van €8,75 per persoon.

Dit voor uw eigen gezondheid en om uw bloedsuikerspiegel op peil te houden tijdens uw saunabezoek.

Het pakket bevat;
- Waterflesje
- Smoothie
- Mueslibar
- Stuk fruit

Graag vernemen wij waar uw voorkeur naar uit gaat, en of u mogelijk nog een heerlijke behandeling wilt bij reserveren.

Zodra wij van u bericht hebben ontvangen, zullen wij kijken naar de beschikbaarheid van de aankomsttijd.
U ontvangt van ons bericht, zodra wij uw boeking hebben aangepast.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik moet zeggen dat ik dit een beetje een vreemd voorstel vind, het voelt een beetje als koppelverkoop :? Dat ze i.v.m. corona met tijdblokken gaan werken snap ik. Maar die verplichte consumptie voelt voor mij een beetje als een cashcow, om te compenseren dat hun restaurant dicht is? Op zo'n tegoedbon zullen ze al niet veel winst maken, dus dat het restaurant dicht moet zal een flinke domper voor ze zijn (heb je wel eens gezien wat een simpele lunch daar kost :X :+ ).

Het voelt voor mij een beetje "als je maar extra betaald dan kun je wel ineens langer blijven?". We hebben in eerste instantie gewoon een dagentree geboekt, dus we gaan er met die (krappe) tijdblokken sowieso al op achteruit, normaal zou je van 10:00-22:00 daar kunnen blijven als je zou willen.

Om het geld gaat het mij niet, door de tegoedbon is het saunabezoek al niet zo duur. Maar het voelt voor mij een beetje alsof ze toch nog extra inkomsten eruit willen slepen. Het zou voor mij prima zijn om eruit te gaan, bij de auto een broodje te eten en weer naar binnen te gaan bijv. :+

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 08-11-2020 12:11 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Persoonlijk zou ik er geen moment over twijfelen om zo’n pakket af te nemen. Iedereen gaat er prat op dat we ondernemers moeten helpen en als ik ze hiermee zou kunnen helpen, prima.

Dat je niet meer naar de sauna kan zoals vroeger lijkt me evident en de ondernemers moeten daarop inspelen en roeien met de riemen die ze hebben. Er zal vast een maximum aan het aantal personen zitten door de nieuwe regels en als jij daar de hele dag blijft zitten, kunnen ze niet een ander toelaten voor wat extra inkomsten.

En het woord ‘sneaky’ vind ik in deze context wel een beetje kansloos. Iedereen in de leisure industrie probeert overal geld aan te verdienen simpelweg omdat er zoveel inkomsten weggevallen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door LAD93 op 08-11-2020 11:59 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Dat is toch een prima compensatie als je langer wilt blijven dan oorspronkelijk de bedoeling is?

Verplaats je eens in de ondernemer. Wellicht is dat lastig omdat je van het soort bent “groupon en anders niet”, maar er gaan duizenden bedrijven over de kop door Corona. Een klein beetje een ondernemer steunen mag wel in deze tijd.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zou het bijna als zijnde 'koppelverkoop' gaan zien en dat mág wettelijk gezien niet maar: Als je kijkt naar het aantal Welness Centra wat inmiddels failliet is gegaan sinds medio Maart .....

Als je nog vaker in je eigen regio naar zo'n zaak wilt kunnen gaan dan zou ik er persoonlijk niet al te zwaar aan gaan tillen en het bedrijf dat béétje extra omzet gunnen zodat ze het personeel kunnen blijven betalen, die tegoedbonnen welke je nú verzilverd staan vaak al op de balans van vorig jaar.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

Nicap

Tsssk....

Pakket hoef je toch alleen af te nemen als je langer dan een blok blijft? Lijkt me redelijk aangezien ze aardig wat inkomsten mislopen door de minder beschikbare plekken.
Of betaal je voor twee blokken als je langer blijft? Want dan zou het wel vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Extra cash cow.

Aan de andere kant; 6 uur lang sauna's hoppen zonder te hydrateren en je suikers aan te vullen is inderdaad niet gezond.

Mijn ex moest ooit overgeven bij de sauna omdat ze te weinig had gegeten en gedronken, en dat icm sauna hoppen niet aan kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:35
Is de bon nog lang "houdbaar" zoja. Dan gewoon na corona gaan. Maar hoe lang dat gaat duren weet niemand. Al komt in December een vaccinatie dan nog zijn we niet ineens terug bij het oude.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik vind het vrij logisch eigenlijk.

Je mag geen eigen eten en drinken meenemen en het restaurant is dicht. Als jij 6 uur in de sauna rondhangt ga je na een aantal uur echt van je stokje als je niet genoeg hydrateert en je voedingstoffen niet op peil houdt.

Daarbij vind ik een heel topic openen om €9,- aan eten en drinken wat je echt wel nodig hebt na 6 uur ook erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Eén blok is voor ons te kort. Over het algemeen zijn we toch wel een uurtje of 5 in zo'n complex.
Het is qua bedrag prima te doen, we waren al geneigd om bij te betalen zodat we niet zo op de klok hoefden te letten. Door de tegoedbon is het toch al geen duur uitje.
loki504 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:03:
Is de bon nog lang "houdbaar" zoja. Dan gewoon na corona gaan. Maar hoe lang dat gaat duren weet niemand. Al komt in December een vaccinatie dan nog zijn we niet ineens terug bij het oude.
De bon is al verzilverd en een datum gekozen, we hebben ook al reserverings-/administratiekosten o.i.d. moeten betalen (+/- €12). Volgens de voorwaarden mogen ze bij annuleren/reserveren kosten in rekening brengen (€10).
Wootism schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:03:
[...]
Daarbij vind ik een heel topic openen om €9,- aan eten en drinken wat je echt wel nodig hebt na 6 uur ook erg overdreven.
€17,50, we gaan met z'n tweeën namelijk ;) (8,75x2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Om hier nou een topic over te openen. Het is ook niet echt verplicht, alleen als je langer dan 3u30 min wilt blijfven.

[ Voor 52% gewijzigd door CyberMania op 08-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:35
ThinkPadd schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:06:
Eén blok is voor ons te kort. Over het algemeen zijn we toch wel een uurtje of 5 in zo'n complex.
Het is qua bedrag prima te doen, we waren al geneigd om bij te betalen zodat we niet zo op de klok hoefden te letten. Door de tegoedbon is het toch al geen duur uitje.

[...]

De bon is al verzilverd en een datum gekozen, we hebben ook al reserverings-/administratiekosten o.i.d. moeten betalen (+/- €12). Volgens de voorwaarden mogen ze bij annuleren/reserveren kosten in rekening brengen (€10).

[...]

Ja normaal mogen ze best annulerings kosten in rekening brengen. Maar in dit geval kunnen ze niet leveren waar je voor had gereserveerd. Namelijk van 10 tot 10. En zou kostenloos annuleren/verplaatsen wel op zijn plaats zijn.

Heb je het bedrijf al gebeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Tja, ik zie het probleem niet zo.
Je gaat daar heen om te ontspannen en je hoofd leeg te maken en uiteindelijk een soort van herboren en rozig weer in je auto naar huis te stappen.

Dat je dit bedrag zou willen besparen door halverwege de dag je weer aan te kleden om een broodje te eten op een koude parkeerplaats lijkt me niet echt de juiste mindset voor een welness-dag :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32
Op zich vind ik het ook helemaal niet slecht zoals de sauna het omschrijft... als je inderdaad langer dan 6 uur wilt blijven, om daarvoor wat extra omzet te genereren. (en laten we eerlijk zijn: je krijgt er tenminste wel wat voor terug.. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: als je langer dan een blok wilt blijven moet je x bedrag bijbetalen)..

Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ze het aanbieden als een "to go" pakket, waarbij je dit pas ontvangt bij het *einde* van je bezoek... als je naar huis gaat!
Ik zou dat dan eigenlijk na zoveel uur in de sauna wel even tussendoor willen nuttigen... niet aan het einde als ik toch al naar huis ga...
(ze zeggen zelf: om je suikerspiegel op pijl te houden *tijdens* je saunabezoek...)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

BrainCrash schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:11:
Op zich vind ik het ook helemaal niet slecht zoals de sauna het omschrijft... als je inderdaad langer dan 6 uur wilt blijven, om daarvoor wat extra omzet te genereren. (en laten we eerlijk zijn: je krijgt er tenminste wel wat voor terug.. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: als je langer dan een blok wilt blijven moet je x bedrag bijbetalen)..

Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ze het aanbieden als een "to go" pakket, waarbij je dit pas ontvangt bij het *einde* van je bezoek... als je naar huis gaat!
Ik zou dat dan eigenlijk na zoveel uur in de sauna wel even tussendoor willen nuttigen... niet aan het einde als ik toch al naar huis ga...
(ze zeggen zelf: om je suikerspiegel op pijl te houden *tijdens* je saunabezoek...)
Je haalt nu dingen door elkaar. Het 'to go'-pakket en het vitaliteitpakket zijn 2 verschillende dingen, die je op 2 verschillende momenten mee kan krijgen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik vind het op zich wel redelijk. Iedereen wordt nu hard door crisis geraakt. En misschien hadden zij het wel beter kunnen verwoorden.

Ik zou hier niet zo moeilijk over doen maar ik snap jouw gedachte wel. Het is wat vreemd. Maar 2020 is sowieso een vreemd jaar. We moeten met het z’n allen doen nu de inkomsten van van veel ondernemers er anders uit zien.

Neem het plezier en ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door MoldyInko op 08-11-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Je verdeelt de kosten toch ook weer over twee personen?
Dat zijn twee afzonderlijke opties:
  • Omdat ons restaurant tijdelijk is gesloten en eigen eten en drinken meenemen niet is toegestaan, bieden wij voor nu een Lunch en/of Diner to Go aan! Een heerlijk gerecht die u als gast kunt bestellen en aan het eind van uw bezoek mee kunt nemen naar huis.
  • Indien u graag langer wenst te blijven kan dit maximaal 6 uur. Echter dient u bij dit bezoek wel verplicht een vitaliteitspakket af te nemen van €8,75 per persoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
[...]

Het zijn inderdaad twee verschillende dingen. Je kunt een to-go pakket kopen zodat je na je bezoek niet met een rommelende maag naar de McDonalds hoeft te gaan :P Maar dit is niet verplicht en is dus een extra service die ze verlenen.

Dat andere pakketje is verplicht om af te nemen als je langer wil blijven.

Bedankt voor de reacties. We willen wel graag ontspannen, dus we zullen de bijbetaling doen en er een mooie dag van maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 08-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32
@ThinkPad @Yorinn @Nielson

Oh ja, inderdaad, ik zie het nu, overheen gelezen denk ik..
In dat geval is het ook wel een stuk logischer ja..
Immers, als je in de "oude" sitautie een hele dag zou blijven, en je mocht toch al geen eigen eten/drinken meenemen, dan ga ik er vanuit dat je in dat geval ook al wel iets zou gaan eten in het restaurant..
Om die gemiste inkomstens ietsje te compenseren bieden ze nu dat vitaliteitspakket aan, waar ze een paar eurotjes extra mee kunnen verdienen.. Lijkt me niks mis mee.
(en ze voorkomen dat mensen gaan flauwvallen die de hele dag niks eten) ;)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je vanwege omstandigheden maar 1 blok mag komen: soit. Maar dat -is- niet zo, je mag langer blijven als je maar lapt. Dan is covid dus niet de directe reden, de directe reden is meer winst / minder verlies draaien. "Dit voor uw eigen gezondheid en om uw bloedsuikerspiegel op peil te houden tijdens uw saunabezoek." is ook geen argument als je verboden wordt precies dezelfde consumpties van buiten mee te nemen.

En dan is het iets dat je vooraf verteld mag worden. Wat is er bij de bestelling over gezegd? Als niets, dan vind ik niet dat het niet jou mag worden aangerekend.
Will_M schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:59:
Je zou het bijna als zijnde 'koppelverkoop' gaan zien en dat mág wettelijk gezien niet maar: Als je kijkt naar het aantal Welness Centra wat inmiddels failliet is gegaan sinds medio Maart .....
Vraag vrijwillig een tientje bij te betalen. Of doe geen kortingsactie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zijn sauna's niet gesloten nu met de nieuwe beperkingen ?
https://www.rivm.nl/coron.../adviezen-werk-vrije-tijd

Er zijn wel eerdere aangescherpte eisen

Extra aandachtspunten voor sauna en wellness#

Naast bovenstaande generieke uitgangspunten voor binnen en buiten gelden voor sauna en wellness de volgende extra aandachtspunten:

Reservering en de gezondheidscheck zijn vereist. Spreek ook de tijdsduur van het bezoek af.
Klassieke (Finse) sauna’s: Uit voorzorg wordt, waar mogelijk, de ventilatie verhoogd en luchtrecirculatie zo veel mogelijk vermeden.

Opgietingen kunnen plaatsvinden op voorwaarde dat:

Er geen gebruik wordt gemaakt van producten die mogelijk een hoestprikkel kunnen opwekken bij de aanwezigen, zoals bepaalde etherische oliën.

Uit voorzorg luchtstromen van persoon naar persoon worden vermeden (bijvoorbeeld bij het ‘wapperen’).
ThinkPadd schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:53:
Een tijdje terug hebben we een saunabezoek gepland met een tegoedbon die we nog hadden. Dit staat gepland voor volgende week. Nu was het met de nieuwe coronamaatregelen die afgelopen dinsdag werden aangekondigd eventjes spannend of sauna's nog open mogen blijven. Dit blijkt het geval.

We kregen donderdag echter een beetje een vreemde mail van het wellnesscentrum:

[...]

Ik moet zeggen dat ik dit een beetje een vreemd voorstel vind, het voelt een beetje als koppelverkoop :? Dat ze i.v.m. corona met tijdblokken gaan werken snap ik. Maar die verplichte consumptie voelt voor mij een beetje als een cashcow, om te compenseren dat hun restaurant dicht is? Op zo'n tegoedbon zullen ze al niet veel winst maken, dus dat het restaurant dicht moet zal een flinke domper voor ze zijn (heb je wel eens gezien wat een simpele lunch daar kost :X :+ ).

Het voelt voor mij een beetje "als je maar extra betaald dan kun je wel ineens langer blijven?". We hebben in eerste instantie gewoon een dagentree geboekt, dus we gaan er met die (krappe) tijdblokken sowieso al op achteruit, normaal zou je van 10:00-22:00 daar kunnen blijven als je zou willen.

Om het geld gaat het mij niet, door de tegoedbon is het saunabezoek al niet zo duur. Maar het voelt voor mij een beetje alsof ze toch nog extra inkomsten eruit willen slepen. Het zou voor mij prima zijn om eruit te gaan, bij de auto een broodje te eten en weer naar binnen te gaan bijv. :+

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
ik zou na bezoek het center verlaten nu.
normaal blijf ik altijd hangen, maar nu al niet meer geweest vanaf Febr.

Het is normaal dat men commercieel omzet wil maken natuurlijk

[ Voor 125% gewijzigd door Hackus op 08-11-2020 12:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Hackus schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:32:
Zijn sauna's niet gesloten nu met de nieuwe beperkingen ?
https://www.rivm.nl/coron.../adviezen-werk-vrije-tijd

Er zijn wel eerdere aangescherpte eisen

Extra aandachtspunten voor sauna en wellness#

Naast bovenstaande generieke uitgangspunten voor binnen en buiten gelden voor sauna en wellness de volgende extra aandachtspunten:

Reservering en de gezondheidscheck zijn vereist. Spreek ook de tijdsduur van het bezoek af.
Klassieke (Finse) sauna’s: Uit voorzorg wordt, waar mogelijk, de ventilatie verhoogd en luchtrecirculatie zo veel mogelijk vermeden.

Opgietingen kunnen plaatsvinden op voorwaarde dat:

Er geen gebruik wordt gemaakt van producten die mogelijk een hoestprikkel kunnen opwekken bij de aanwezigen, zoals bepaalde etherische oliën.

Uit voorzorg luchtstromen van persoon naar persoon worden vermeden (bijvoorbeeld bij het ‘wapperen’).
https://www.gelderlander....%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voegt weinig toe, tenminste niet de vraag of je na bezoek mag 'nablijven'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Hackus schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:37:
[...]

Voegt weinig toe, tenminste niet de vraag of je na bezoek mag 'nablijven'
Je oorspronkelijke post bevatte enkel de vraag of de sauna niet dicht was, wat je ook eenvoudig zelf had kunnen vinden. Daar reageerde ik op. Ik zie dat je het nu hebt aangevuld met een stukje tekst.

Pagina: 1