Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-07 08:40
Ik heb al een tijdje een DJI Mavic 2 Pro, en wanneer het weer het toelaat kom ik graag even buiten en probeer ik wat leuke filmpjes te maken. (zeker in deze tijden is dit een leuke bezigheid)

Iets wat ik echter nogal onhandig vind aan het hele gebeuren is dat ik graag achteraf de filmpjes gewoon ergens wil kunnen dumpen zonder al te veel werk om ze mooi te organiseren.
Bestaat er geen software die er kan voor zorgen dat ze ergens mooi in een mapje zitten?

Momenteel dump ik alles in 1 map en sorteer ik die op datum, maar dat blijft niet werken zoals ik wil. Ook beginnen de bestandsnamen te overlappen na een tijdje en is het helemaal een rommelhoop.

Met foto's gebruik ik daarvoor bijvoorbeeld Google Photos, makkelijk te doorzoeken op basis van tijd of locatie. Dat is een heel goed voorbeeld. Voor de filmpjes die ik met mijn Mavic maak is dat echter niet ideaal, want ik film in 4K, mijn cloud zou snel vol zitten en uploaden duurt lang. (later bewerken is dan ook weer moeilijk)

Mijn vraag dus, wat voor software raden jullie aan om dit lokaal wat georganiseerd te houden?
De bedoeling is dus ook wel dat ik later nog makkelijk aan de beelden kan met software zoals Revolve of Premiere Pro.

EDIT: Misschien nog handige info om toe te voegen: in alle filmpjes (en fotos) zit metadata met de locatie en tijd van opname. Software die dat kan doorzoeken of gebruiken als basis om wat in mapjes te sorteren zou ideaal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door wwx op 08-11-2020 11:43 ]