Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Hoi allemaal,
Ik heb nu een setup met een ultrawide 29 inch monitor, de LG 29UM69G-B, en een tweede, oude monitor. In mijn PC heb ik een XFX RX 580 zitten. Ik race de laatste tijd veel en wil hierom een upgrade gaan doen aan mijn setup. Ik zit er over na te denken om voor een triple screen setup te gaan, met twee schermen aan de zijkant, maar hiervoor heb ik nog niet twee goede schermen gevonden. Het lijkt me ook mooi om in plaats van extra schermen de Oculus Rift S aan te schaffen en deze hiervoor te gaan gebruiken. Ik wilde een van de volgende videokaarten hier voor gaan gebruiken: de RX 5700 XT, de RX 6800, de RTX 3070 of de RTX 3060 TI. Wat zijn jullie ervaringen met VR racing en triple screens, en wat werkt het beste samen.
Groetjes,
Bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:32
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-04 20:03

Orphu

(Space)nerd

Waarom wil je een triple screen? Kun je bijvoorbeeld niet beter voor een (ultra) wide screen gaan? Ik heb zelf eenzelfde scherm als jij nu hebt, maar ik zou geen triples kopen. Tuurlijk heb je net iets meer field of view met triples, maar is dat verschil echt zo groot?

Edit: Iemand uit mijn raceleague rijdt met VR, hij heeft ook een Youtube kanaal, kun je kijken hoe dat eruit ziet. Wat ik van hem begrijp is dat je nooit meer anders wilt als je eenmaal met VR geraced hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Orphu op 08-11-2020 11:31 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Orphu schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:29:
Waarom wil je een triple screen? Kun je bijvoorbeeld niet beter voor een (ultra) wide screen gaan? Ik heb zelf eenzelfde scherm als jij nu hebt, maar ik zou geen triples kopen. Tuurlijk heb je net iets meer field of view met triples, maar is dat verschil echt zo groot?

Edit: Iemand uit mijn raceleague rijdt met VR, hij heeft ook een Youtube kanaal, kun je kijken hoe dat eruit ziet. Wat ik van hem begrijp is dat je nooit meer anders wilt als je eenmaal met VR geraced hebt.
Als ik voor superultrawide zou gaan, heb ik een ultrawide en een superultrawide, ik weet niet of ik er hiermee op vooruit ga, of dat ik dan net zo goed dit kan houden. Misschien is het inderdaad wel erg mooi om dit te doen en dan 1 grote eronder te doen en dan mijn huidige ultrawide er boven. Of een normaal 34" scherm als hoofdscherm? Mijzelf lijkt een vr ook wel erg mooi, alleen is deze puur en alleen geschikt voor simracen. wat is het voordeel van een superultrwawide tov een triple screen setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-04 20:03

Orphu

(Space)nerd

@Bram! De field of view van een superultrawide is mogelijk kleiner ten opzichte van triples, dat het makkelijker te installeren is, en afhankelijk van wat je koopt de kosten. Triple screens heb je weer de mounts / standaards voor nodig afhankelijk of je een simrig hebt of niet. Mogelijk ook duurder, weer afhankelijk van wat je koopt.

Ik zou je ultra verkopen en deze vervangen voor een superultra. maar er zullen genoeg andere mensen zijn die die tegenspreken, kwestie van smaak / voorkeur :)

[ Voor 3% gewijzigd door Orphu op 08-11-2020 13:25 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik vind zelf een super ultra met minstens 700 euro toch echt te duur. Mijn monitor verkopen voor ~150 euro zou misschien wel kunnen, maar ik weet niet wat ik hiermee upgrade. Ik vind de ultrawide erg fijn werken en zit dus echt te denken aan - triple screen met 1 ultrawide - VR en ultrawide - 1 grote 32” en 1 ultrawide -
Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik had gezocht naar tweede monitoren en kwam bij deze twee uit: https://tweakers.net/pric...-punt-qv7ee004-zwart.html of https://tweakers.net/pric...-punt-qv7ee004-zwart.html . Is dit wat om ernaast te zetten (ook qua afmetingen) of kan ik beter voor vr/1 32"/verkopen en totaal nieuw gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik denk dat ik voor de VR of voor triples ga, wat is de beste combinatie met mijn huidige monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik gebruik zelf sinds afgelopen voorjaar de combinatie van de HTC Vive Pro en de 5700 XT met voornamelijk Assetto Corsa + AC Competizione en rFactor 2.
Ik ben erg tevreden over deze combo. Naar mijn ervaring is VR bij race-sims verreweg de meest realistische ervaring. Hier kan geen triple display setup tegenop.
Pagina: 1