MacBook Air of MacBook Air Pro 13" 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:08
Mijn vraag is al eerder aan bod gekomen zie ik, zijn meerdere topics over, maar ieder heeft zo zijn eigen eisen en wensen. Ik wil geen topic kapen, vandaar een nieuw topic.

Ik ben een Linux gebruiker en heb onlangs een nieuw Lenovo laptop gekocht. Opzich werkt het goed, geen grote problemen, maar alle kleine problemen bij elkaar maakt het soms vervelend. Dus geen Linux desktop meer voor mij.

Windows wil ik niet. Ik wil gewoon native terminal hebben en alle Linux commands kunnen uitvoeren.

Daarmee kom ik uit op een MacBook, echter heb ik eerder nog nooit een MacBook gehad en volg de ontwikkelingen niet echt. Behalve dat er binnenkort misschien een device met een ARM architectuur uitkomt?

Ik twijfel tussen:
MacBook Pro 13"
2,0‑GHz quad‑core Intel Core i5‑processor van de 10e generatie
Turbo Boost tot 3,8 GHz
Intel Iris Plus Graphics
16 GB 3733‑MHz LPDDR4X-geheugen
512 GB SSD‑opslag¹
13‑inch Retina‑display met True Tone
Magic Keyboard
Touch Bar en Touch ID
Vier Thunderbolt 3-poorten
€ 2.129,00

MacBook Air 13"
1,2‑GHz quad‑core Intel Core i7-processor van de 10e generatie, Turbo Boost tot 3,8 GHz
Intel Iris Plus Graphics
16 GB 3733‑MHz LPDDR4X-geheugen
512 GB SSD‑opslag¹
Magic Keyboard
Touch ID
Force Touch-trackpad
Twee Thunderbolt 3‑poorten
€ 1.829,00 (eventueel zonder de i7 upgrade kost de Air € 1.749,00

Ik begin mijn werkdag thuis, na de eerste meeting vertrek ik richting mijn kantoor en gaat de laptop mee. Ik zal de laptop dus 2x op een dag verplaatsen (huis -> kantoor en weer terug).

Ik zal het scherm zelf zo goed als nooit gebruiken, hooguit misschien als 2e scherm waar Spotify actief is. Mijn primaire scherm is een externe scherm (WQHD). Nu nog een enkele externe scherm, later zou ik eventueel 2 schermen willen aansluiten.

Waar ik niet tegen kan is dat de laptop gaat blazen en druk gaat doen. Koeling moet dus wel in orde zijn.

Verder bestaat mijn werk (load) uit:
- Chrome met ~10 tabs.
- Terminal met ~10 tabs, allemaal een SSH sessie, dus geen lokale load.
- Een IDE (PyCharm)
- Spotify
- Heel misschien soms 1 VM met Linux om te testen / debuggen.

Welke MacBook past het beste bij mij als je bovenstaande leest?

Budget is € 2.000,00 / € 2.500,00 inclusief accessoires (muis en toetsenbord heb ik al, ik bedoel eerder kabels en eventueel een sleeve).

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 11:52
Qua koeling zit je met de MBP waarschijnlijk een stuk beter, het is misschien de moeite waard om even te googelen naar teardrops. De Macbook Pro heeft twee fans tegenover 1 minuscule fan bij de Air.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Sowieso is wachten tot aanstaande dinsdag handig. Dan wordt er verwacht dat Apple nieuwe MacBooks aankondigt, wellicht zit er wat leuks tussen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Rub147 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:35:
Sowieso is wachten tot aanstaande dinsdag handig. Dan wordt er verwacht dat Apple nieuwe MacBooks aankondigt, wellicht zit er wat leuks tussen :-)
Hehe die paar dagen kan ik nog wel wachten, geen haast :) Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
wouterloedeman schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:34:
Qua koeling zit je met de MBP waarschijnlijk een stuk beter, het is misschien de moeite waard om even te googelen naar teardrops. De Macbook Pro heeft twee fans tegenover 1 minuscule fan bij de Air.
Ik ken de term teardrop niet, maar ik ga even Googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Rub147 schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:35:
https://www.macrumors.com...ect-apple-november-event/

Graag niet alleen een link droppen, maar hier aangeven wat relevant is.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2020 12:33 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
*knip*

Graag een TR aanmaken.

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2020 12:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heb je er al op geklikt? Zegt de titel niet al genoeg? "What to Expect at November's Apple Event: Macs With Arm-Based Apple Silicon Chips"

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2020 12:34 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
*link*

Graag een TR aanmaken.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Zo is het mooi geweest.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2020 12:34 ]

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Dit is helemaal niet nodig. Graag een TR aanmaken.

[ Voor 88% gewijzigd door Hoedje op 09-11-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 11:52
c-nan schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:45:
[...]

Ik ken de term teardrop niet, maar ik ga even Googlen :)
Teardown was wat ik eigenlijk bedoelde, maar autocorrect was het er niet mee eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
Gezien je workload denk ik dat je prima uit de voeten kan met een MBA. Deze zal genoeg zijn, maar let op deze zal niet “ meer dan genoeg” zijn.

Ik ben ook (bijna) dagelijks bezig met soort gelijkige activiteiten die jij benoemt. Ik heb genoeg aan mijn MBA uit 2015 met minder specs dan wat jij benoemt. Echter wanneer ik iets meer wil doen (bijv. Videos editen als hobby), dan wil mijn MBA 9 van de 10 keer wel druk doen en blazen. Zo te lezen is dat wel iets wat jij absoluut niet wil hebben.

In jou geval zou ik gewoon voor de MBA gaan en er maar mee leven dat die heeeeel soms wel eens druk gaat doen. Mocht je denken nee dat wil ik echt absoluut niet, dan is de MBP een no-brainer voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-09 17:58
Ik zou voor de PRO gaan qua kosten maakt het nauwelijks wat uit en zo heb je meer ruimte om andere dingen te doen die wellicht meer eisen (zoals Fatih06 aangeeft). Je wens is dat je laptop niet teveel gaat blazen. 2 vs 1 fan gaat daarbij denk ik wel echt helpen. Daarnaast raad ik je aan om MACS FAN CONTROL te installeren. Zelf gebruik ik dit op een imac, mac book pro en een mac book air. Dan kan je het spinnen van fans naar wens tweaken. Dit moet je dan offcourse wel binnen de veilige marges doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Riptide op 09-11-2020 12:58 ]

Pagina: 1